vytisknout velikost písma Infiniti pripravilo zbraň proti BMW rady 3, volá sa Q50

Inifiniti bude ponúkať sedan Q50 so vznetovým motorom od Mercedesu-Benz. Na ženevskom autosalóne to oznámili predstavitelia automobilky.
Infiniti pripravilo zbraň proti BMW rady 3, volá sa Q50

Model Q50 bude predávaný v Európe s dieselovým štvorvalcom 2,2 l a šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Aj tie budú zo Stuttgartu. Spotreba najmenšieho sedanu Infiniti bude s týmto motorom 4,4 l/100km, maximálna rýchlosť 230 km / h. Prví záujemcovia si budú nové vozidlo môcť kúpiť v Európe na jeseň.

Bude to po prvýkrát, kedy Infiniti ponúkne auto so štvorvalcovým dieselovým motorom. Infiniti týmto krokom mení doterajšie zvyklosti. V Európe sa totiž táto značka predstavovala veľa výlučne, orientovala sa výhradne na crossovery poháňané benzínovými motormi.

Lenže aj v Infiniti si očividne uvedomili, že je potrebné zmena. O niečo viac nových vozidiel predaných vlani na starom kontinente bolo totiž poháňaných dieselovými motormi. A Infiniti v roku 2012 predalo v Európe podľa JATO Dynamics len 3024 vozidiel, čo bolo v porovnaní s rokom predchádzajúcim o 18 percent menej.

Pohľadný sedan Q50, prvý z novej generácie globálnych modelov, je považovaný už teraz za hlavného konkurenta BMW radu 3. Jeho rozmery sú: dĺžka 4,79 m a rázvor 2,85 m.

Andy Palmer, výkonný viceprezident Nissanu, v Ženeve vyhlásil, že vlajkovou loďou sa ale stane hybridný model kombinujúci benzínový šesťvalec 3,5 l s elektromotorom a so spoločným výkonom 302 koní. Jeho kombinovaná spotreba bude 6,6 l/100km.

Infiniti tiež oznámilo, že predstaví v Európe v roku 2015 nový prémiový kompaktný hatchback. Pravdepodobne sa bude volať Q30 a bude vyrábaný v závode Nissanu v anglickom Sunderlande. Vozidlo bude postavené na platforme Mercedesu-Benz triedy A.

Model Q50 bude prvý automobil Infiniti predávaný pod označením Q, k nemu sa značka vracia. Crossovery ako FX budú označené QX.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY