vytisknout velikost písma Infiniti pripravilo zbraň proti BMW rady 3, volá sa Q50

Inifiniti bude ponúkať sedan Q50 so vznetovým motorom od Mercedesu-Benz. Na ženevskom autosalóne to oznámili predstavitelia automobilky.
Infiniti pripravilo zbraň proti BMW rady 3, volá sa Q50

Model Q50 bude predávaný v Európe s dieselovým štvorvalcom 2,2 l a šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Aj tie budú zo Stuttgartu. Spotreba najmenšieho sedanu Infiniti bude s týmto motorom 4,4 l/100km, maximálna rýchlosť 230 km / h. Prví záujemcovia si budú nové vozidlo môcť kúpiť v Európe na jeseň.

Bude to po prvýkrát, kedy Infiniti ponúkne auto so štvorvalcovým dieselovým motorom. Infiniti týmto krokom mení doterajšie zvyklosti. V Európe sa totiž táto značka predstavovala veľa výlučne, orientovala sa výhradne na crossovery poháňané benzínovými motormi.

Lenže aj v Infiniti si očividne uvedomili, že je potrebné zmena. O niečo viac nových vozidiel predaných vlani na starom kontinente bolo totiž poháňaných dieselovými motormi. A Infiniti v roku 2012 predalo v Európe podľa JATO Dynamics len 3024 vozidiel, čo bolo v porovnaní s rokom predchádzajúcim o 18 percent menej.

Pohľadný sedan Q50, prvý z novej generácie globálnych modelov, je považovaný už teraz za hlavného konkurenta BMW radu 3. Jeho rozmery sú: dĺžka 4,79 m a rázvor 2,85 m.

Andy Palmer, výkonný viceprezident Nissanu, v Ženeve vyhlásil, že vlajkovou loďou sa ale stane hybridný model kombinujúci benzínový šesťvalec 3,5 l s elektromotorom a so spoločným výkonom 302 koní. Jeho kombinovaná spotreba bude 6,6 l/100km.

Infiniti tiež oznámilo, že predstaví v Európe v roku 2015 nový prémiový kompaktný hatchback. Pravdepodobne sa bude volať Q30 a bude vyrábaný v závode Nissanu v anglickom Sunderlande. Vozidlo bude postavené na platforme Mercedesu-Benz triedy A.

Model Q50 bude prvý automobil Infiniti predávaný pod označením Q, k nemu sa značka vracia. Crossovery ako FX budú označené QX.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY