vytisknout velikost písma Infiniti pripravilo zbraň proti BMW rady 3, volá sa Q50

Inifiniti bude ponúkať sedan Q50 so vznetovým motorom od Mercedesu-Benz. Na ženevskom autosalóne to oznámili predstavitelia automobilky.
Infiniti pripravilo zbraň proti BMW rady 3, volá sa Q50

Model Q50 bude predávaný v Európe s dieselovým štvorvalcom 2,2 l a šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Aj tie budú zo Stuttgartu. Spotreba najmenšieho sedanu Infiniti bude s týmto motorom 4,4 l/100km, maximálna rýchlosť 230 km / h. Prví záujemcovia si budú nové vozidlo môcť kúpiť v Európe na jeseň.

Bude to po prvýkrát, kedy Infiniti ponúkne auto so štvorvalcovým dieselovým motorom. Infiniti týmto krokom mení doterajšie zvyklosti. V Európe sa totiž táto značka predstavovala veľa výlučne, orientovala sa výhradne na crossovery poháňané benzínovými motormi.

Lenže aj v Infiniti si očividne uvedomili, že je potrebné zmena. O niečo viac nových vozidiel predaných vlani na starom kontinente bolo totiž poháňaných dieselovými motormi. A Infiniti v roku 2012 predalo v Európe podľa JATO Dynamics len 3024 vozidiel, čo bolo v porovnaní s rokom predchádzajúcim o 18 percent menej.

Pohľadný sedan Q50, prvý z novej generácie globálnych modelov, je považovaný už teraz za hlavného konkurenta BMW radu 3. Jeho rozmery sú: dĺžka 4,79 m a rázvor 2,85 m.

Andy Palmer, výkonný viceprezident Nissanu, v Ženeve vyhlásil, že vlajkovou loďou sa ale stane hybridný model kombinujúci benzínový šesťvalec 3,5 l s elektromotorom a so spoločným výkonom 302 koní. Jeho kombinovaná spotreba bude 6,6 l/100km.

Infiniti tiež oznámilo, že predstaví v Európe v roku 2015 nový prémiový kompaktný hatchback. Pravdepodobne sa bude volať Q30 a bude vyrábaný v závode Nissanu v anglickom Sunderlande. Vozidlo bude postavené na platforme Mercedesu-Benz triedy A.

Model Q50 bude prvý automobil Infiniti predávaný pod označením Q, k nemu sa značka vracia. Crossovery ako FX budú označené QX.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY