vytisknout velikost písma Infiniti pripravilo zbraň proti BMW rady 3, volá sa Q50

Inifiniti bude ponúkať sedan Q50 so vznetovým motorom od Mercedesu-Benz. Na ženevskom autosalóne to oznámili predstavitelia automobilky.
Infiniti pripravilo zbraň proti BMW rady 3, volá sa Q50

Model Q50 bude predávaný v Európe s dieselovým štvorvalcom 2,2 l a šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Aj tie budú zo Stuttgartu. Spotreba najmenšieho sedanu Infiniti bude s týmto motorom 4,4 l/100km, maximálna rýchlosť 230 km / h. Prví záujemcovia si budú nové vozidlo môcť kúpiť v Európe na jeseň.

Bude to po prvýkrát, kedy Infiniti ponúkne auto so štvorvalcovým dieselovým motorom. Infiniti týmto krokom mení doterajšie zvyklosti. V Európe sa totiž táto značka predstavovala veľa výlučne, orientovala sa výhradne na crossovery poháňané benzínovými motormi.

Lenže aj v Infiniti si očividne uvedomili, že je potrebné zmena. O niečo viac nových vozidiel predaných vlani na starom kontinente bolo totiž poháňaných dieselovými motormi. A Infiniti v roku 2012 predalo v Európe podľa JATO Dynamics len 3024 vozidiel, čo bolo v porovnaní s rokom predchádzajúcim o 18 percent menej.

Pohľadný sedan Q50, prvý z novej generácie globálnych modelov, je považovaný už teraz za hlavného konkurenta BMW radu 3. Jeho rozmery sú: dĺžka 4,79 m a rázvor 2,85 m.

Andy Palmer, výkonný viceprezident Nissanu, v Ženeve vyhlásil, že vlajkovou loďou sa ale stane hybridný model kombinujúci benzínový šesťvalec 3,5 l s elektromotorom a so spoločným výkonom 302 koní. Jeho kombinovaná spotreba bude 6,6 l/100km.

Infiniti tiež oznámilo, že predstaví v Európe v roku 2015 nový prémiový kompaktný hatchback. Pravdepodobne sa bude volať Q30 a bude vyrábaný v závode Nissanu v anglickom Sunderlande. Vozidlo bude postavené na platforme Mercedesu-Benz triedy A.

Model Q50 bude prvý automobil Infiniti predávaný pod označením Q, k nemu sa značka vracia. Crossovery ako FX budú označené QX.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY