vytisknout velikost písma Infiniti plánuje superšport s výkonom cez 700 koní. Mieriť bude na Panameru

Infiniti plánuje superšport s výkonom cez 700 koní. Mieriť bude na Panameru

Vyzerá to, že sa automobilka Infiniti neuspokojí iba so sériovým Q50 Eau Rouge, ktoré samo o sebe bude dosť zaujímavým počinom z pohľadu športových automobilov. Výkon ďaleko za hranicou 500 koní, stály pohon všetkých kolies a podpis Sebastiana Vettela, to všetko znie veľmi sľubne, avšak v Infiniti údajne chystajú ešte niečo viac.

Bavíme sa o vlajkovom modeli značky, ktorý by mohol dostať označenie Q80 Eau Rouge alebo Q90 Eau Rouge, pričom pôjde o štvordverové kupé. To sa priamo postaví konkurentom typu Porsche Panamera alebo BMW 6 Gran Coupe.

Dočasné informácie naznačujú hybrid kombinujúci šesťvalcový benzínový motor s elektromotorom. Slabšia verzia dostane trojlitrovú spaľovaciu jednotku, ktorá dohromady s elektromotorom vyprodukuje 558 koní. Pripravuje sa ale tiež výkonnejšie prevedenie. To používa ako základ nový motor veľkosti 3,7 l. Kombinovaný výkon potom presiahne 700 koní. V každom prípade budú poháňané všetky kolesá, a to prostredníctvom vylepšeného systému 4x4, ktorý aktuálne používa Nissan GT-R.

Sériový automobil by sa mal objaviť na trhu najskôr za tri roky. Čo sa dizajnu týka, sľubujú neoficiálne zdroje podobu nie príliš vzdialenú konceptu Essence.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY