vytisknout velikost písma Infiniti odštartovalo v britskom Sunderlande výrobu modelu Q30

Infiniti odštartovalo v britskom Sunderlande výrobu modelu Q30

V septembri Infiniti oficiálne predstavilo nový hatchback Q30, dnes prichádza správa o štarte výroby. Tá je umiestnená do britského závodu v Sunderlande. Pre Inifiniti táto skutočnosť znamená fakt, že svoje modely vyrába v piatich závodoch rozmiestnených do štyroch krajín na troch kontinentoch.

Automobilka investovala do výroby modelu Q30 približne 250 miliónov libier. Nový hatchback predstavuje pre Sunderland aj 300 nových pracovných miest a ďalších 1000 pracovných pozícii v rámci rôznych dodávateľov. V továrni Nissan v Sunderlendu je aktuálne zamestnaných 6700 ľudí.

Infiniti Q30 je vôbec prvým kompaktným hatchbackom, aký kedy táto značka svojim zákazníkom ponúkla. Zákazníci dostanú na výber benzínové motory s objemom 1,6 l a 2,0 l, záujemcovia o diesel môžu siahnuť po štvorvalcoch s veľkosťou 1,5 l alebo 2,2 litra.

Prvé vyrobené exempláre zamieria z britského Sunderlandu do Ameriky a Číny.

infiniti_1.jpginfiniti_2.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY