vytisknout velikost písma Infiniti odkladá elektromobil kvôli nevhodným akumulátorom

Infiniti odkladá elektromobil kvôli nevhodným akumulátorom

Keď automobilka Infiniti ukázala na autosalóne v New Yorku (a tiež v Paríži) v roku 2012 koncept elektrického sedanu LE, sľubovala uvedenie do predaja na začiatku roka 2015. Takže kde to viazne? Projekt elektromobilu skončil v šuplíku a automobilka sa bude radšej sústrediť na masovú produkciu dobre predajných áut.

V rozhovore pre USA Today povedal viceprezident Infiniti pre Severnú Ameriku, že značka musí byť pragmatická. Prioritu tak majú bežné modely, napríklad nedávno predstavené Infiniti Q60 Coupé, ktoré určite priláka viac záujemcov.

Elektromobil Infiniti LE mal technicky vychádzať z modelu Nissan Leaf a dokonca mal ponúknuť aj rovnaké dynamické parametre, ale konkurencia za tú dobu prešla veľký kus cesty a Infiniti zrejme nebolo s výsledkami spokojné. Zaujímavosťou pri modeli LE bolo tiež bezdrôtové nabíjanie.
Infiniti chce do svojho elektromobilu výkonnejšie akumulátory s väčšou kapacitou a nižšou hmotnosťou, ktoré už sú údajne na ceste. Nissanu sa vraj podarilo vyvinúť systém batérií, ktoré zdvojnásobia dojazd.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY