vytisknout velikost písma Infiniti odkladá elektromobil kvôli nevhodným akumulátorom

Infiniti odkladá elektromobil kvôli nevhodným akumulátorom

Keď automobilka Infiniti ukázala na autosalóne v New Yorku (a tiež v Paríži) v roku 2012 koncept elektrického sedanu LE, sľubovala uvedenie do predaja na začiatku roka 2015. Takže kde to viazne? Projekt elektromobilu skončil v šuplíku a automobilka sa bude radšej sústrediť na masovú produkciu dobre predajných áut.

V rozhovore pre USA Today povedal viceprezident Infiniti pre Severnú Ameriku, že značka musí byť pragmatická. Prioritu tak majú bežné modely, napríklad nedávno predstavené Infiniti Q60 Coupé, ktoré určite priláka viac záujemcov.

Elektromobil Infiniti LE mal technicky vychádzať z modelu Nissan Leaf a dokonca mal ponúknuť aj rovnaké dynamické parametre, ale konkurencia za tú dobu prešla veľký kus cesty a Infiniti zrejme nebolo s výsledkami spokojné. Zaujímavosťou pri modeli LE bolo tiež bezdrôtové nabíjanie.
Infiniti chce do svojho elektromobilu výkonnejšie akumulátory s väčšou kapacitou a nižšou hmotnosťou, ktoré už sú údajne na ceste. Nissanu sa vraj podarilo vyvinúť systém batérií, ktoré zdvojnásobia dojazd.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY