vytisknout velikost písma Infiniti odkladá elektromobil kvôli nevhodným akumulátorom

Infiniti odkladá elektromobil kvôli nevhodným akumulátorom

Keď automobilka Infiniti ukázala na autosalóne v New Yorku (a tiež v Paríži) v roku 2012 koncept elektrického sedanu LE, sľubovala uvedenie do predaja na začiatku roka 2015. Takže kde to viazne? Projekt elektromobilu skončil v šuplíku a automobilka sa bude radšej sústrediť na masovú produkciu dobre predajných áut.

V rozhovore pre USA Today povedal viceprezident Infiniti pre Severnú Ameriku, že značka musí byť pragmatická. Prioritu tak majú bežné modely, napríklad nedávno predstavené Infiniti Q60 Coupé, ktoré určite priláka viac záujemcov.

Elektromobil Infiniti LE mal technicky vychádzať z modelu Nissan Leaf a dokonca mal ponúknuť aj rovnaké dynamické parametre, ale konkurencia za tú dobu prešla veľký kus cesty a Infiniti zrejme nebolo s výsledkami spokojné. Zaujímavosťou pri modeli LE bolo tiež bezdrôtové nabíjanie.
Infiniti chce do svojho elektromobilu výkonnejšie akumulátory s väčšou kapacitou a nižšou hmotnosťou, ktoré už sú údajne na ceste. Nissanu sa vraj podarilo vyvinúť systém batérií, ktoré zdvojnásobia dojazd.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY