vytisknout velikost písma Infiniti odkladá elektromobil kvôli nevhodným akumulátorom

Infiniti odkladá elektromobil kvôli nevhodným akumulátorom

Keď automobilka Infiniti ukázala na autosalóne v New Yorku (a tiež v Paríži) v roku 2012 koncept elektrického sedanu LE, sľubovala uvedenie do predaja na začiatku roka 2015. Takže kde to viazne? Projekt elektromobilu skončil v šuplíku a automobilka sa bude radšej sústrediť na masovú produkciu dobre predajných áut.

V rozhovore pre USA Today povedal viceprezident Infiniti pre Severnú Ameriku, že značka musí byť pragmatická. Prioritu tak majú bežné modely, napríklad nedávno predstavené Infiniti Q60 Coupé, ktoré určite priláka viac záujemcov.

Elektromobil Infiniti LE mal technicky vychádzať z modelu Nissan Leaf a dokonca mal ponúknuť aj rovnaké dynamické parametre, ale konkurencia za tú dobu prešla veľký kus cesty a Infiniti zrejme nebolo s výsledkami spokojné. Zaujímavosťou pri modeli LE bolo tiež bezdrôtové nabíjanie.
Infiniti chce do svojho elektromobilu výkonnejšie akumulátory s väčšou kapacitou a nižšou hmotnosťou, ktoré už sú údajne na ceste. Nissanu sa vraj podarilo vyvinúť systém batérií, ktoré zdvojnásobia dojazd.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY