vytisknout velikost písma Infiniti a Mercedes-Benz: spoločná platforma, prvé auto v roku 2017

Prestížna značka japonského koncernu Nissan prehlbuje spoluprácu s nemeckou automobilkou Mercedes-Benz: obe firmy pripravujú spoločnú podlahovú plošinu, ktorá poslúži štyrom modelom vrátane aspoň jedného SUV.
Infiniti a Mercedes-Benz: spoločná platforma, prvé auto v roku 2017

Pred rokom automobilovými kruhmi zaznela "šokujúca" správa o tom, že v novom sedane Infiniti Q50 budú osadené motory Mercedes-Benz. V polovici minulého roka sa u nás začalo predávať nové Infiniti Q50 a spolupráce koncernov Nissan a Daimler mieria do svojej ďalšej fázy. Plynie to aspoň z informácií magazínu The Washington Post, súčasti impéria Bloomberg, podľa ktorých teraz Infiniti a Mercedes-Benz pracujú na spoločnej platforme, ktorá sa stane základom štyroch modelových radov, pričom prvý z nich bude predstavený v roku 2017.

Tieto zvesti potvrdil na detroitskom autosalóne priamo Johan de Nysschen, najvyšší muž Infiniti. Podrobnosti zatiaľ známe nie sú, avšak už vlani v septembri z vedenia Daimleru zaznelo, že Mercedes-Benz hľadá možnosti hlbšej spolupráce s alianciou Nissan/Renault, spočiatku so zameraním na dodávky dielov a sústav pre kompaktné vozidlá. Kým Infiniti Q50 tak jazdí s motormi Mercedes-Benz, niektoré lacnejšie modely Mercedes-Benz využívajú motory Renault.

Otázkou zostávajú technické parametre pripravovanej spoločnej platformy, avšak je možné, že sa práve táto podlahová plošina stane tiež základom projektu "Infiniti Panamera"...

Zdroj: The Washington Post
 

 

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY