vytisknout velikost písma Indický športiak Tata Racemat skončil skôr, než sa začal vyrábať

Tata Racemat sa prvýkrát predstavila v Ženeve. Mala to byť konkurencia Mazdy MX-5. Auto sľubovalo motor uprostred a pohon zadných kolies. Celý projekt zatrhlo vedenie Tata, a to kvôli financiám.
Indický športiak Tata Racemat skončil skôr, než sa začal vyrábať

Produktom Tata sa spravidla detailne nevenujeme - teda ak nepočítame značky Land Rover a Jaguar, ktoré indická automobilka vlastní. Lenže model Racemat bol výnimkou. Išlo totiž o ľahké športové vozidlo s motorom uprostred a pohonom zadných kolies. Jeho svetová premiéra navyše prebehla tento rok v Ženeve a vyrábať sa mal začať už v decembri. Lenže teraz to vyzerá, že zo sľubného indického projektu nakoniec nebude nič.

Indická médiá ako napríklad indiacarnews.com informujú, že vedenie automobilky odložilo projekt ľahkého športového auta s pohonom zadných kolies k ľadu. Dôvodom nie je nič menšieho než financie. Vývoj vozidla s motorom uprostred by bol pomerne nákladný a konečný efekt na predaji by nemusel byť až tak zásadný. Tata radšej financie využije v divízii úžitkových áut, kde vidí väčší predajný potenciál.

Je to celkom škoda, pretože Tata Racemat vyzerala zaujímavo. Hmotnosť malého športového kupé sa pohybovala okolo jednej tony, uprostred umiestnená preplňovaná tisícdvestovka mala produkovať 140 kW (190 k) a zrýchlenie z nuly na 100 km/h by sa údajne vošlo pod šesť sekúnd. Tata chcela voz predávať takisto mimo Indie a predovšetkým sľubovala priaznivú cenovku. 

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY