vytisknout velikost písma Indické minivozidlá v nárazových testoch NCAP prepadli

Inšpektori z inštitútu Global NCAP si vôbec prvýkrát posvietili na pasívnu bezpečnosť najpredávanejších vozidiel v Indii. Niektoré z nich poznáme aj z našich ciest.
Indické minivozidlá v nárazových testoch NCAP prepadli

Global NCAP podrobil štandardizovaným nárazovým skúškam päticu malých vozov, ktoré patria medzi najpredávanejšie automobily na indickom trhu. Reč je o modeloch Tata Nano, Suzuki Alto 800 (Maruti), Ford Figo (alias Fusion), Hyundai i10 a Volkswagen Polo v štandardných verziách, v ktorých sa v súčasnosti v Indii predávajú. Skúšal sa čelný náraz podľa medzinárodnej metodiky NCAP, teda vrátane Euro NCAP, s rýchlosťou 64 km/h a nárazom do deformovateľnej bariéry s presadením 40%.

Indie NCAP 3.jpgIndie NCAP 4.jpgIndie NCAP 5.jpg
Z pätice skúšaných vozidiel dopadli najhoršie modely Tata Nano, Suzuki Alto 800 a Hyundai i10

Testy dopadli katastrofálne, avšak na druhú stranu celkom podľa predpokladov. Požiadavky indických zákazníkov na bezpečnosť sú trochu iné a väčšina najlacnejších vozov nebýva štandardne vybavená ani airbagmi. Aj vďaka tomu sa ani jednému z uvedených modelov nepodarilo získať jedinú hviezdičku za ochranu posádky. Volkswagen Polo bol následne skúšaný aj vo verzii s dvojicou airbagov, ktoré sa medzi tým stali pre túto sériu štandardom, a to už dopadol podstatne lepšie a z reparátu si odviezol štyri hviezdy.

Indie NCAP 6.jpgIndie NCAP 2.jpgIndie NCAP 1.jpg
Staršie európske konštrukcie Ford Figo (Fusion) a Volkswagen Polo si aj napriek absencii airbagov viedli lepšie (úplne vpravo Polo s airbagmi)

Ako je vidieť aj z priložených snímok, najhoršie dopadli vozidlá Hyundai i10, Tata Nano a Suzuki Alto 800. Štruktúry karosérii týchto modelov boli výrazne poškodené a ich posádka by bola v prípade podobného stretu vystavená život ohrozujúcim zraneniam. Rozsah deformácie bol v týchto autách dokonca tak značný, že ani eventuálne zástavba airbagov by zrejme veci výraznejšie nepomohla.

 

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY