vytisknout velikost písma Indické minivozidlá v nárazových testoch NCAP prepadli

Inšpektori z inštitútu Global NCAP si vôbec prvýkrát posvietili na pasívnu bezpečnosť najpredávanejších vozidiel v Indii. Niektoré z nich poznáme aj z našich ciest.
Indické minivozidlá v nárazových testoch NCAP prepadli

Global NCAP podrobil štandardizovaným nárazovým skúškam päticu malých vozov, ktoré patria medzi najpredávanejšie automobily na indickom trhu. Reč je o modeloch Tata Nano, Suzuki Alto 800 (Maruti), Ford Figo (alias Fusion), Hyundai i10 a Volkswagen Polo v štandardných verziách, v ktorých sa v súčasnosti v Indii predávajú. Skúšal sa čelný náraz podľa medzinárodnej metodiky NCAP, teda vrátane Euro NCAP, s rýchlosťou 64 km/h a nárazom do deformovateľnej bariéry s presadením 40%.

Indie NCAP 3.jpgIndie NCAP 4.jpgIndie NCAP 5.jpg
Z pätice skúšaných vozidiel dopadli najhoršie modely Tata Nano, Suzuki Alto 800 a Hyundai i10

Testy dopadli katastrofálne, avšak na druhú stranu celkom podľa predpokladov. Požiadavky indických zákazníkov na bezpečnosť sú trochu iné a väčšina najlacnejších vozov nebýva štandardne vybavená ani airbagmi. Aj vďaka tomu sa ani jednému z uvedených modelov nepodarilo získať jedinú hviezdičku za ochranu posádky. Volkswagen Polo bol následne skúšaný aj vo verzii s dvojicou airbagov, ktoré sa medzi tým stali pre túto sériu štandardom, a to už dopadol podstatne lepšie a z reparátu si odviezol štyri hviezdy.

Indie NCAP 6.jpgIndie NCAP 2.jpgIndie NCAP 1.jpg
Staršie európske konštrukcie Ford Figo (Fusion) a Volkswagen Polo si aj napriek absencii airbagov viedli lepšie (úplne vpravo Polo s airbagmi)

Ako je vidieť aj z priložených snímok, najhoršie dopadli vozidlá Hyundai i10, Tata Nano a Suzuki Alto 800. Štruktúry karosérii týchto modelov boli výrazne poškodené a ich posádka by bola v prípade podobného stretu vystavená život ohrozujúcim zraneniam. Rozsah deformácie bol v týchto autách dokonca tak značný, že ani eventuálne zástavba airbagov by zrejme veci výraznejšie nepomohla.

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY