vytisknout velikost písma Indické minivozidlá v nárazových testoch NCAP prepadli

Inšpektori z inštitútu Global NCAP si vôbec prvýkrát posvietili na pasívnu bezpečnosť najpredávanejších vozidiel v Indii. Niektoré z nich poznáme aj z našich ciest.
Indické minivozidlá v nárazových testoch NCAP prepadli

Global NCAP podrobil štandardizovaným nárazovým skúškam päticu malých vozov, ktoré patria medzi najpredávanejšie automobily na indickom trhu. Reč je o modeloch Tata Nano, Suzuki Alto 800 (Maruti), Ford Figo (alias Fusion), Hyundai i10 a Volkswagen Polo v štandardných verziách, v ktorých sa v súčasnosti v Indii predávajú. Skúšal sa čelný náraz podľa medzinárodnej metodiky NCAP, teda vrátane Euro NCAP, s rýchlosťou 64 km/h a nárazom do deformovateľnej bariéry s presadením 40%.

Indie NCAP 3.jpgIndie NCAP 4.jpgIndie NCAP 5.jpg
Z pätice skúšaných vozidiel dopadli najhoršie modely Tata Nano, Suzuki Alto 800 a Hyundai i10

Testy dopadli katastrofálne, avšak na druhú stranu celkom podľa predpokladov. Požiadavky indických zákazníkov na bezpečnosť sú trochu iné a väčšina najlacnejších vozov nebýva štandardne vybavená ani airbagmi. Aj vďaka tomu sa ani jednému z uvedených modelov nepodarilo získať jedinú hviezdičku za ochranu posádky. Volkswagen Polo bol následne skúšaný aj vo verzii s dvojicou airbagov, ktoré sa medzi tým stali pre túto sériu štandardom, a to už dopadol podstatne lepšie a z reparátu si odviezol štyri hviezdy.

Indie NCAP 6.jpgIndie NCAP 2.jpgIndie NCAP 1.jpg
Staršie európske konštrukcie Ford Figo (Fusion) a Volkswagen Polo si aj napriek absencii airbagov viedli lepšie (úplne vpravo Polo s airbagmi)

Ako je vidieť aj z priložených snímok, najhoršie dopadli vozidlá Hyundai i10, Tata Nano a Suzuki Alto 800. Štruktúry karosérii týchto modelov boli výrazne poškodené a ich posádka by bola v prípade podobného stretu vystavená život ohrozujúcim zraneniam. Rozsah deformácie bol v týchto autách dokonca tak značný, že ani eventuálne zástavba airbagov by zrejme veci výraznejšie nepomohla.

 

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY