vytisknout velikost písma Indické minivozidlá v nárazových testoch NCAP prepadli

Inšpektori z inštitútu Global NCAP si vôbec prvýkrát posvietili na pasívnu bezpečnosť najpredávanejších vozidiel v Indii. Niektoré z nich poznáme aj z našich ciest.
Indické minivozidlá v nárazových testoch NCAP prepadli

Global NCAP podrobil štandardizovaným nárazovým skúškam päticu malých vozov, ktoré patria medzi najpredávanejšie automobily na indickom trhu. Reč je o modeloch Tata Nano, Suzuki Alto 800 (Maruti), Ford Figo (alias Fusion), Hyundai i10 a Volkswagen Polo v štandardných verziách, v ktorých sa v súčasnosti v Indii predávajú. Skúšal sa čelný náraz podľa medzinárodnej metodiky NCAP, teda vrátane Euro NCAP, s rýchlosťou 64 km/h a nárazom do deformovateľnej bariéry s presadením 40%.

Indie NCAP 3.jpgIndie NCAP 4.jpgIndie NCAP 5.jpg
Z pätice skúšaných vozidiel dopadli najhoršie modely Tata Nano, Suzuki Alto 800 a Hyundai i10

Testy dopadli katastrofálne, avšak na druhú stranu celkom podľa predpokladov. Požiadavky indických zákazníkov na bezpečnosť sú trochu iné a väčšina najlacnejších vozov nebýva štandardne vybavená ani airbagmi. Aj vďaka tomu sa ani jednému z uvedených modelov nepodarilo získať jedinú hviezdičku za ochranu posádky. Volkswagen Polo bol následne skúšaný aj vo verzii s dvojicou airbagov, ktoré sa medzi tým stali pre túto sériu štandardom, a to už dopadol podstatne lepšie a z reparátu si odviezol štyri hviezdy.

Indie NCAP 6.jpgIndie NCAP 2.jpgIndie NCAP 1.jpg
Staršie európske konštrukcie Ford Figo (Fusion) a Volkswagen Polo si aj napriek absencii airbagov viedli lepšie (úplne vpravo Polo s airbagmi)

Ako je vidieť aj z priložených snímok, najhoršie dopadli vozidlá Hyundai i10, Tata Nano a Suzuki Alto 800. Štruktúry karosérii týchto modelov boli výrazne poškodené a ich posádka by bola v prípade podobného stretu vystavená život ohrozujúcim zraneniam. Rozsah deformácie bol v týchto autách dokonca tak značný, že ani eventuálne zástavba airbagov by zrejme veci výraznejšie nepomohla.

 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY