Global NCAP podrobil štandardizovaným nárazovým skúškam päticu malých vozov, ktoré patria medzi najpredávanejšie automobily na indickom trhu. Reč je o modeloch Tata Nano, Suzuki Alto 800 (Maruti), Ford Figo (alias Fusion), Hyundai i10 a Volkswagen Polo v štandardných verziách, v ktorých sa v súčasnosti v Indii predávajú. Skúšal sa čelný náraz podľa medzinárodnej metodiky NCAP, teda vrátane Euro NCAP, s rýchlosťou 64 km/h a nárazom do deformovateľnej bariéry s presadením 40%.



Z pätice skúšaných vozidiel dopadli najhoršie modely Tata Nano, Suzuki Alto 800 a Hyundai i10
Testy dopadli katastrofálne, avšak na druhú stranu celkom podľa predpokladov. Požiadavky indických zákazníkov na bezpečnosť sú trochu iné a väčšina najlacnejších vozov nebýva štandardne vybavená ani airbagmi. Aj vďaka tomu sa ani jednému z uvedených modelov nepodarilo získať jedinú hviezdičku za ochranu posádky. Volkswagen Polo bol následne skúšaný aj vo verzii s dvojicou airbagov, ktoré sa medzi tým stali pre túto sériu štandardom, a to už dopadol podstatne lepšie a z reparátu si odviezol štyri hviezdy.



Staršie európske konštrukcie Ford Figo (Fusion) a Volkswagen Polo si aj napriek absencii airbagov viedli lepšie (úplne vpravo Polo s airbagmi)
Ako je vidieť aj z priložených snímok, najhoršie dopadli vozidlá Hyundai i10, Tata Nano a Suzuki Alto 800. Štruktúry karosérii týchto modelov boli výrazne poškodené a ich posádka by bola v prípade podobného stretu vystavená život ohrozujúcim zraneniam. Rozsah deformácie bol v týchto autách dokonca tak značný, že ani eventuálne zástavba airbagov by zrejme veci výraznejšie nepomohla.