vytisknout velikost písma Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad štúdiom Pininfarina

Indovia tvrdia, že Pininfarina zostane samostatnou firmou. Automobilka Mahindra chce v najbližšej dobe využiť znalostí štúdia Pininfarina pri návrhu nových modelov alebo pri modernizácii tých existujúcich.
Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad štúdiom Pininfarina

O predaji štúdia Pininfarina sa hovorí už celkom dlho. Teraz viac ako tri štvrtiny akcií dizajnérskeho štúdia Pininfarina získalo konzorcium spoločností Tech Mahindra Limited a Mahindra & Mahindra. Indický automobilový gigant tak získava prakticky neobmedzenú kontrolu nad slávnym návrhárskym štúdiom.

Indovia tvrdia, že Pininfarina zostane samostatnou firmou. Ani zloženie managementu sa nemení, Paolo Pininfarina zostáva šéfom spoločnosti. Zvyšné akcie sú voľne k dispozícii na burze v Miláne za cenu približne 30 korún za kus.

Automobilka Mahindra chce v najbližšej dobe využiť znalostí štúdia Pininfarina pri návrhu nových modelov alebo pri modernizácii tých existujúcich. Slávny taliansky návrhársky dom vraj ale bude mať voľnú ruku a môže naďalej pracovať aj pre iné automobilky.

Záujem o dizajn od slávnych značiek pochádza predovšetkým z Číny. Štúdio Pininfarina je ale známe predovšetkým svojou dlhodobou prácou pre Ferrari.

Z obyčajných áut, ktoré tiež navrhol Pininfarina, menujme napríklad Ford Focus CC, Volvo C70 alebo napríklad Peugoet 406 Coupé. Nepracuje ale len na osobných autách. Pininfarina navrhol napríklad aj lode, vlaky alebo aktuálne nový model Zetoru.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY