vytisknout velikost písma Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad štúdiom Pininfarina

Indovia tvrdia, že Pininfarina zostane samostatnou firmou. Automobilka Mahindra chce v najbližšej dobe využiť znalostí štúdia Pininfarina pri návrhu nových modelov alebo pri modernizácii tých existujúcich.
Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad štúdiom Pininfarina

O predaji štúdia Pininfarina sa hovorí už celkom dlho. Teraz viac ako tri štvrtiny akcií dizajnérskeho štúdia Pininfarina získalo konzorcium spoločností Tech Mahindra Limited a Mahindra & Mahindra. Indický automobilový gigant tak získava prakticky neobmedzenú kontrolu nad slávnym návrhárskym štúdiom.

Indovia tvrdia, že Pininfarina zostane samostatnou firmou. Ani zloženie managementu sa nemení, Paolo Pininfarina zostáva šéfom spoločnosti. Zvyšné akcie sú voľne k dispozícii na burze v Miláne za cenu približne 30 korún za kus.

Automobilka Mahindra chce v najbližšej dobe využiť znalostí štúdia Pininfarina pri návrhu nových modelov alebo pri modernizácii tých existujúcich. Slávny taliansky návrhársky dom vraj ale bude mať voľnú ruku a môže naďalej pracovať aj pre iné automobilky.

Záujem o dizajn od slávnych značiek pochádza predovšetkým z Číny. Štúdio Pininfarina je ale známe predovšetkým svojou dlhodobou prácou pre Ferrari.

Z obyčajných áut, ktoré tiež navrhol Pininfarina, menujme napríklad Ford Focus CC, Volvo C70 alebo napríklad Peugoet 406 Coupé. Nepracuje ale len na osobných autách. Pininfarina navrhol napríklad aj lode, vlaky alebo aktuálne nový model Zetoru.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY