vytisknout velikost písma Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad štúdiom Pininfarina

Indovia tvrdia, že Pininfarina zostane samostatnou firmou. Automobilka Mahindra chce v najbližšej dobe využiť znalostí štúdia Pininfarina pri návrhu nových modelov alebo pri modernizácii tých existujúcich.
Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad štúdiom Pininfarina

O predaji štúdia Pininfarina sa hovorí už celkom dlho. Teraz viac ako tri štvrtiny akcií dizajnérskeho štúdia Pininfarina získalo konzorcium spoločností Tech Mahindra Limited a Mahindra & Mahindra. Indický automobilový gigant tak získava prakticky neobmedzenú kontrolu nad slávnym návrhárskym štúdiom.

Indovia tvrdia, že Pininfarina zostane samostatnou firmou. Ani zloženie managementu sa nemení, Paolo Pininfarina zostáva šéfom spoločnosti. Zvyšné akcie sú voľne k dispozícii na burze v Miláne za cenu približne 30 korún za kus.

Automobilka Mahindra chce v najbližšej dobe využiť znalostí štúdia Pininfarina pri návrhu nových modelov alebo pri modernizácii tých existujúcich. Slávny taliansky návrhársky dom vraj ale bude mať voľnú ruku a môže naďalej pracovať aj pre iné automobilky.

Záujem o dizajn od slávnych značiek pochádza predovšetkým z Číny. Štúdio Pininfarina je ale známe predovšetkým svojou dlhodobou prácou pre Ferrari.

Z obyčajných áut, ktoré tiež navrhol Pininfarina, menujme napríklad Ford Focus CC, Volvo C70 alebo napríklad Peugoet 406 Coupé. Nepracuje ale len na osobných autách. Pininfarina navrhol napríklad aj lode, vlaky alebo aktuálne nový model Zetoru.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY