vytisknout velikost písma Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad štúdiom Pininfarina

Indovia tvrdia, že Pininfarina zostane samostatnou firmou. Automobilka Mahindra chce v najbližšej dobe využiť znalostí štúdia Pininfarina pri návrhu nových modelov alebo pri modernizácii tých existujúcich.
Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad štúdiom Pininfarina

O predaji štúdia Pininfarina sa hovorí už celkom dlho. Teraz viac ako tri štvrtiny akcií dizajnérskeho štúdia Pininfarina získalo konzorcium spoločností Tech Mahindra Limited a Mahindra & Mahindra. Indický automobilový gigant tak získava prakticky neobmedzenú kontrolu nad slávnym návrhárskym štúdiom.

Indovia tvrdia, že Pininfarina zostane samostatnou firmou. Ani zloženie managementu sa nemení, Paolo Pininfarina zostáva šéfom spoločnosti. Zvyšné akcie sú voľne k dispozícii na burze v Miláne za cenu približne 30 korún za kus.

Automobilka Mahindra chce v najbližšej dobe využiť znalostí štúdia Pininfarina pri návrhu nových modelov alebo pri modernizácii tých existujúcich. Slávny taliansky návrhársky dom vraj ale bude mať voľnú ruku a môže naďalej pracovať aj pre iné automobilky.

Záujem o dizajn od slávnych značiek pochádza predovšetkým z Číny. Štúdio Pininfarina je ale známe predovšetkým svojou dlhodobou prácou pre Ferrari.

Z obyčajných áut, ktoré tiež navrhol Pininfarina, menujme napríklad Ford Focus CC, Volvo C70 alebo napríklad Peugoet 406 Coupé. Nepracuje ale len na osobných autách. Pininfarina navrhol napríklad aj lode, vlaky alebo aktuálne nový model Zetoru.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY