vytisknout velikost písma Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad štúdiom Pininfarina

Indovia tvrdia, že Pininfarina zostane samostatnou firmou. Automobilka Mahindra chce v najbližšej dobe využiť znalostí štúdia Pininfarina pri návrhu nových modelov alebo pri modernizácii tých existujúcich.
Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad štúdiom Pininfarina

O predaji štúdia Pininfarina sa hovorí už celkom dlho. Teraz viac ako tri štvrtiny akcií dizajnérskeho štúdia Pininfarina získalo konzorcium spoločností Tech Mahindra Limited a Mahindra & Mahindra. Indický automobilový gigant tak získava prakticky neobmedzenú kontrolu nad slávnym návrhárskym štúdiom.

Indovia tvrdia, že Pininfarina zostane samostatnou firmou. Ani zloženie managementu sa nemení, Paolo Pininfarina zostáva šéfom spoločnosti. Zvyšné akcie sú voľne k dispozícii na burze v Miláne za cenu približne 30 korún za kus.

Automobilka Mahindra chce v najbližšej dobe využiť znalostí štúdia Pininfarina pri návrhu nových modelov alebo pri modernizácii tých existujúcich. Slávny taliansky návrhársky dom vraj ale bude mať voľnú ruku a môže naďalej pracovať aj pre iné automobilky.

Záujem o dizajn od slávnych značiek pochádza predovšetkým z Číny. Štúdio Pininfarina je ale známe predovšetkým svojou dlhodobou prácou pre Ferrari.

Z obyčajných áut, ktoré tiež navrhol Pininfarina, menujme napríklad Ford Focus CC, Volvo C70 alebo napríklad Peugoet 406 Coupé. Nepracuje ale len na osobných autách. Pininfarina navrhol napríklad aj lode, vlaky alebo aktuálne nový model Zetoru.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY