vytisknout velikost písma Indian Springfield je Chief s rozdvojenú identitou. Ale hlavne je krásny

Nový model americkej značky vychádza z Indianu Chief Vintage, ale má vyššiu nosnosť, lepšie odpruženie a ľahko odnímateľné cestovné príslušenstvo. Preto sa z cestovného krížnika rýchlo zmení na krížnik bulvárov.
Indian Springfield je Chief s rozdvojenú identitou. Ale hlavne je krásny
Zoznam kapitol
  1. Indian Springfield
  2. Indian Springfield: Kompletná fotogaléria

Americká motocyklová značka Indian, vzkriesená nedávno pod krídlami koncernu Polaris, rozširuje svoj rad veľkých krížnikov o model Springfield. Jeho hlavným znakom je ľahko odnímateľná cestovná výbava: plexi aj kufre možno v priebehu niekoľkých okamihov demontovať bez použitia náradia a premeniť tak klasický cestovný koráb v retro cruiser. Indian tu teda uplatňuje rovnaký recept ako Harley-Davidson v modeli Dyna Switchback. Odnímateľné je aj sedlo spolujazdca.

56a0cf9bac2de.jpg56a0d008c3f2e.jpg
Cestovne, alebo naľahko? Indian Springfield môže rýchlo odložiť plexi aj postranné kufre

Oproti modelu Chief Vintage má Indian Springfield kartušovú prednú vidlicu a vzduchom nastaviteľnú zadnú pružiacu jednotku so zdvihom 11,43 cm. Výrobca udáva nosnosť 242 kg.

Hnaciu silu dodáva na zadné koleso vidlicový dvojvalec Thunder Stroke o objeme 111 kubických palcov (1819 cm3) s krútiacim momentom 139 Nm. Štandardná výbava modelu Indian Springfield obsahuje ABS, systém sledovania tlaku v pneumatikách, tempomat alebo padací rám.

56a0d33d15f4a.jpg56a0d38a5702c.jpg56a0d3add6af6.jpg56a0d41f107fb.jpg56a0d8b306c3a.jpg56a0d8e5e3395.jpg56a0d8c6178e3.jpg56a0d8d640c74.jpgKomu by sa nepáčil tradičný červený Indian, môže si Springfield objednať v čiernom odtieni Thunder; iné farby v ponuke nie sú

Ako je pri motocykloch tejto kategórie zvykom, zákazníci si môžu svoj stroj vylepšiť radom originálneho príslušenstva od rôznych dekoračných detailov cez výfuk Remus až po zadný kufor s objemom 64 litrov. Potom je však nutné počítať s tým, že ďalej narastie už tak nezanedbateľná hmotnosť (Indian udáva 372 kg bez náplní) i cena (27 000 eur bez DPH).

Indian Springfield sa vyrába v červenej a čiernej farbe. Meno dostal po meste v stálom Massachusetts, kde motocykle tejto značky vznikali v rokoch 1901 až 1953.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY