vytisknout velikost písma Indian Springfield je Chief s rozdvojenú identitou. Ale hlavne je krásny

Nový model americkej značky vychádza z Indianu Chief Vintage, ale má vyššiu nosnosť, lepšie odpruženie a ľahko odnímateľné cestovné príslušenstvo. Preto sa z cestovného krížnika rýchlo zmení na krížnik bulvárov.
Indian Springfield je Chief s rozdvojenú identitou. Ale hlavne je krásny
Zoznam kapitol
  1. Indian Springfield
  2. Indian Springfield: Kompletná fotogaléria

Americká motocyklová značka Indian, vzkriesená nedávno pod krídlami koncernu Polaris, rozširuje svoj rad veľkých krížnikov o model Springfield. Jeho hlavným znakom je ľahko odnímateľná cestovná výbava: plexi aj kufre možno v priebehu niekoľkých okamihov demontovať bez použitia náradia a premeniť tak klasický cestovný koráb v retro cruiser. Indian tu teda uplatňuje rovnaký recept ako Harley-Davidson v modeli Dyna Switchback. Odnímateľné je aj sedlo spolujazdca.

56a0cf9bac2de.jpg56a0d008c3f2e.jpg
Cestovne, alebo naľahko? Indian Springfield môže rýchlo odložiť plexi aj postranné kufre

Oproti modelu Chief Vintage má Indian Springfield kartušovú prednú vidlicu a vzduchom nastaviteľnú zadnú pružiacu jednotku so zdvihom 11,43 cm. Výrobca udáva nosnosť 242 kg.

Hnaciu silu dodáva na zadné koleso vidlicový dvojvalec Thunder Stroke o objeme 111 kubických palcov (1819 cm3) s krútiacim momentom 139 Nm. Štandardná výbava modelu Indian Springfield obsahuje ABS, systém sledovania tlaku v pneumatikách, tempomat alebo padací rám.

56a0d33d15f4a.jpg56a0d38a5702c.jpg56a0d3add6af6.jpg56a0d41f107fb.jpg56a0d8b306c3a.jpg56a0d8e5e3395.jpg56a0d8c6178e3.jpg56a0d8d640c74.jpgKomu by sa nepáčil tradičný červený Indian, môže si Springfield objednať v čiernom odtieni Thunder; iné farby v ponuke nie sú

Ako je pri motocykloch tejto kategórie zvykom, zákazníci si môžu svoj stroj vylepšiť radom originálneho príslušenstva od rôznych dekoračných detailov cez výfuk Remus až po zadný kufor s objemom 64 litrov. Potom je však nutné počítať s tým, že ďalej narastie už tak nezanedbateľná hmotnosť (Indian udáva 372 kg bez náplní) i cena (27 000 eur bez DPH).

Indian Springfield sa vyrába v červenej a čiernej farbe. Meno dostal po meste v stálom Massachusetts, kde motocykle tejto značky vznikali v rokoch 1901 až 1953.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY