vytisknout velikost písma Indian Black Hills Beast oslavuje americkú tradíciu závodov do vrchu

Tradičný americký závod do vrchu, to je šprint do strmého stúpania v teréne. Preto mali motocykle extrémne dlhú zadnú vidlicu, aby sa neprevracali "na chrbát".
Indian Black Hills Beast oslavuje americkú tradíciu závodov do vrchu
Zoznam kapitol
  1. Indian Black Hills Beast custom Scout
  2. Indian Black Hills Beast: Kompletná fotogaléria

Kultová americká značka Indian, ktorá nedávno vstala z popola vďaka začleneniu do priemyselnej skupiny Polaris, predstavila custom bike nazvaný Black Hills Beast. Autori prestavby, Doug Siddens a Nick Jaquez z IndianMotorcycles.net, takto vzdávajú hold americkej motocyklovej histórii.

Black-Hills-Beast-Custom-Indian-Scout-6.jpgBlack-Hills-Beast-Custom-Indian-Scout-5.jpg
Indian Black Hills Beast mal premiéru na 75. zraze v Sturgise, čo pripomína aj grafika na odpruženom sedadle v štýle 20. rokov

Vzhľad stroja priamo odkazuje na pretekárske špeciály, s ktorými sa v Štátoch medzi vojnami jazdili preteky do vrchu. Nepredstavujte si jazdu po hladkej zákrut ceste, ako ju poznáme v Európe. Tradičný americký závod do vrchu, to je šprint do krátkeho, ale o to strmšieho stúpania v náročnom teréne.

Ak chcete vidieť, ako to na takých tradičných amerických závodoch asi vyzeralo, pozrite sa na pekne spracované video Indianu s archívnymi zábermi:

Preto mali motocykle extrémne dlhú zadnú vidlicu, aby sa v stúpaní neprevracali "na chrbát". Rovnaký prvok je optickou dominantou customu Black Hill Beast, ktorý inak vychádza z malého cruiseru Scout.

Black-Hills-Beast-Custom-Indian-Scout-7.jpgBlack-Hills-Beast-Custom-Indian-Scout-1.jpgBlack-Hills-Beast-Custom-Indian-Scout-4.jpgPrestavba vychádza z Indianu Scout, poháňaného motorom s objemom 1130 cm3; reťaz na zadnej pneumatike zlepšuje záber na nespevnenom podklade

Niektoré diely, napríklad odpružené jednosedlo v štýle 20. rokov alebo vypletané kolesá, pochádzajú priamo z katalógu doplnkov Indian. Zadnú vidlicu, riadidlá, držiak štartového čísla s LED svetlom alebo ochranu chladiča si ale tvorcovia vyrobili sami. Pérovanie nesie značku Fox.

Motocykel bol predstavený na 75. motocyklovom zraze v americkom Sturgis, kam sa schádzajú státisíce motorkárov nielen z celej Ameriky.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY