vytisknout velikost písma IIHS: v nových crashtestoch stredných SUV uspeli tri autá z deviatich

Kupujete si SUV z dôvodu pasívnej bezpečnosti? Iste, budú zrejme bezpečnejšie než autá menšie, ale úplne neohrozený v nich nebudete...
IIHS: v nových crashtestoch stredných SUV uspeli tri autá z deviatich

Americká nezisková organizácia Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) prišla s ďalšou sériou nárazových testov uskutočňovaných podľa metodiky, ktorá má údajne bližšie ku skutočným haváriám. Tentoraz si posvietila na deväť stredných SUV. Test spočíval v tom, že v rýchlosti 40 míľ za hodinu (64,3 km/h) narazili skúšané vozidlá do pevnej bariéry. Otázkou ale zostáva, prečo je bariéra pevná a nie deformovateľná, keď má test simulovať stret s iným vozidlom.

IIHS.jpg
Prehľadné výsledky posledných testov IIHS
 

Najvýznamnejšou zmenou, s ktorou IIHS prišiel len pred rokom, je miera presadení stretu. Zatiaľ čo predtým automobil narazil do prekážky 40% svojho predku, teraz to bolo len 25 percent. Podľa IIHS sa tento "druh nárazu" objavuje v štvrtine havárií, pri ktorých sú cestujúci na predných sedadlách vážne alebo smrteľne zranení. Pre porovnanie, v testoch EuroNCAP je rýchlosť stretu rovnaká, ale presadení 40% a prekážka deformovateľná.

Väčšina z čerstvo skúšaných vozidiel nie je oficiálne k dispozícii na našom trhu, napriek tomu budú výsledky pre čitateľa iste zaujímavé. Najlepšie hodnotenie Top Safety Pick+ získali vozidlá Chevrolet Equinox, GMC Terrain a Toyota Highlander, pričom ostatné modely si vyslúžili kritiku najmä za nedostatočne pevnú štruktúru karosérie a vlastnosti zadržiavacích systémov. Naopak najhoršie boli v týchto testoch hodnotené Honda Pilot, Mazda CX-9 a Kia Sorento s celkovým hodnotením "poor", pričom Jeep Grand Cherokee, Toyota 4Runner a Ford Explorer odišli s hodnotením "marginal".

1.jpgChevy.jpg2.jpgHonda.jpg
Stav pracoviště řidiče po nárazu, vlevo Chevrolet Equinox, vpravo Honda Pilot

Nižšie nájdete videá k testom všetkých deviatich áut zoradené podľa hodnotenia od najlepšieho po najhoršie (videá k GMC Terrain a Toyota Highlander zverejnené neboli). Na prvom mieste je potom video vysvetľujúce metodiku a zákulisia skúšok IIHS.

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY