vytisknout velikost písma IIHS: v nových crashtestoch stredných SUV uspeli tri autá z deviatich

Kupujete si SUV z dôvodu pasívnej bezpečnosti? Iste, budú zrejme bezpečnejšie než autá menšie, ale úplne neohrozený v nich nebudete...
IIHS: v nových crashtestoch stredných SUV uspeli tri autá z deviatich

Americká nezisková organizácia Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) prišla s ďalšou sériou nárazových testov uskutočňovaných podľa metodiky, ktorá má údajne bližšie ku skutočným haváriám. Tentoraz si posvietila na deväť stredných SUV. Test spočíval v tom, že v rýchlosti 40 míľ za hodinu (64,3 km/h) narazili skúšané vozidlá do pevnej bariéry. Otázkou ale zostáva, prečo je bariéra pevná a nie deformovateľná, keď má test simulovať stret s iným vozidlom.

IIHS.jpg
Prehľadné výsledky posledných testov IIHS
 

Najvýznamnejšou zmenou, s ktorou IIHS prišiel len pred rokom, je miera presadení stretu. Zatiaľ čo predtým automobil narazil do prekážky 40% svojho predku, teraz to bolo len 25 percent. Podľa IIHS sa tento "druh nárazu" objavuje v štvrtine havárií, pri ktorých sú cestujúci na predných sedadlách vážne alebo smrteľne zranení. Pre porovnanie, v testoch EuroNCAP je rýchlosť stretu rovnaká, ale presadení 40% a prekážka deformovateľná.

Väčšina z čerstvo skúšaných vozidiel nie je oficiálne k dispozícii na našom trhu, napriek tomu budú výsledky pre čitateľa iste zaujímavé. Najlepšie hodnotenie Top Safety Pick+ získali vozidlá Chevrolet Equinox, GMC Terrain a Toyota Highlander, pričom ostatné modely si vyslúžili kritiku najmä za nedostatočne pevnú štruktúru karosérie a vlastnosti zadržiavacích systémov. Naopak najhoršie boli v týchto testoch hodnotené Honda Pilot, Mazda CX-9 a Kia Sorento s celkovým hodnotením "poor", pričom Jeep Grand Cherokee, Toyota 4Runner a Ford Explorer odišli s hodnotením "marginal".

1.jpgChevy.jpg2.jpgHonda.jpg
Stav pracoviště řidiče po nárazu, vlevo Chevrolet Equinox, vpravo Honda Pilot

Nižšie nájdete videá k testom všetkých deviatich áut zoradené podľa hodnotenia od najlepšieho po najhoršie (videá k GMC Terrain a Toyota Highlander zverejnené neboli). Na prvom mieste je potom video vysvetľujúce metodiku a zákulisia skúšok IIHS.

 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY