vytisknout velikost písma IIHS: v nových crashtestoch stredných SUV uspeli tri autá z deviatich

Kupujete si SUV z dôvodu pasívnej bezpečnosti? Iste, budú zrejme bezpečnejšie než autá menšie, ale úplne neohrozený v nich nebudete...
IIHS: v nových crashtestoch stredných SUV uspeli tri autá z deviatich

Americká nezisková organizácia Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) prišla s ďalšou sériou nárazových testov uskutočňovaných podľa metodiky, ktorá má údajne bližšie ku skutočným haváriám. Tentoraz si posvietila na deväť stredných SUV. Test spočíval v tom, že v rýchlosti 40 míľ za hodinu (64,3 km/h) narazili skúšané vozidlá do pevnej bariéry. Otázkou ale zostáva, prečo je bariéra pevná a nie deformovateľná, keď má test simulovať stret s iným vozidlom.

IIHS.jpg
Prehľadné výsledky posledných testov IIHS
 

Najvýznamnejšou zmenou, s ktorou IIHS prišiel len pred rokom, je miera presadení stretu. Zatiaľ čo predtým automobil narazil do prekážky 40% svojho predku, teraz to bolo len 25 percent. Podľa IIHS sa tento "druh nárazu" objavuje v štvrtine havárií, pri ktorých sú cestujúci na predných sedadlách vážne alebo smrteľne zranení. Pre porovnanie, v testoch EuroNCAP je rýchlosť stretu rovnaká, ale presadení 40% a prekážka deformovateľná.

Väčšina z čerstvo skúšaných vozidiel nie je oficiálne k dispozícii na našom trhu, napriek tomu budú výsledky pre čitateľa iste zaujímavé. Najlepšie hodnotenie Top Safety Pick+ získali vozidlá Chevrolet Equinox, GMC Terrain a Toyota Highlander, pričom ostatné modely si vyslúžili kritiku najmä za nedostatočne pevnú štruktúru karosérie a vlastnosti zadržiavacích systémov. Naopak najhoršie boli v týchto testoch hodnotené Honda Pilot, Mazda CX-9 a Kia Sorento s celkovým hodnotením "poor", pričom Jeep Grand Cherokee, Toyota 4Runner a Ford Explorer odišli s hodnotením "marginal".

1.jpgChevy.jpg2.jpgHonda.jpg
Stav pracoviště řidiče po nárazu, vlevo Chevrolet Equinox, vpravo Honda Pilot

Nižšie nájdete videá k testom všetkých deviatich áut zoradené podľa hodnotenia od najlepšieho po najhoršie (videá k GMC Terrain a Toyota Highlander zverejnené neboli). Na prvom mieste je potom video vysvetľujúce metodiku a zákulisia skúšok IIHS.

 

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY