vytisknout velikost písma IIHS: v nových crashtestoch stredných SUV uspeli tri autá z deviatich

Kupujete si SUV z dôvodu pasívnej bezpečnosti? Iste, budú zrejme bezpečnejšie než autá menšie, ale úplne neohrozený v nich nebudete...
IIHS: v nových crashtestoch stredných SUV uspeli tri autá z deviatich

Americká nezisková organizácia Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) prišla s ďalšou sériou nárazových testov uskutočňovaných podľa metodiky, ktorá má údajne bližšie ku skutočným haváriám. Tentoraz si posvietila na deväť stredných SUV. Test spočíval v tom, že v rýchlosti 40 míľ za hodinu (64,3 km/h) narazili skúšané vozidlá do pevnej bariéry. Otázkou ale zostáva, prečo je bariéra pevná a nie deformovateľná, keď má test simulovať stret s iným vozidlom.

IIHS.jpg
Prehľadné výsledky posledných testov IIHS
 

Najvýznamnejšou zmenou, s ktorou IIHS prišiel len pred rokom, je miera presadení stretu. Zatiaľ čo predtým automobil narazil do prekážky 40% svojho predku, teraz to bolo len 25 percent. Podľa IIHS sa tento "druh nárazu" objavuje v štvrtine havárií, pri ktorých sú cestujúci na predných sedadlách vážne alebo smrteľne zranení. Pre porovnanie, v testoch EuroNCAP je rýchlosť stretu rovnaká, ale presadení 40% a prekážka deformovateľná.

Väčšina z čerstvo skúšaných vozidiel nie je oficiálne k dispozícii na našom trhu, napriek tomu budú výsledky pre čitateľa iste zaujímavé. Najlepšie hodnotenie Top Safety Pick+ získali vozidlá Chevrolet Equinox, GMC Terrain a Toyota Highlander, pričom ostatné modely si vyslúžili kritiku najmä za nedostatočne pevnú štruktúru karosérie a vlastnosti zadržiavacích systémov. Naopak najhoršie boli v týchto testoch hodnotené Honda Pilot, Mazda CX-9 a Kia Sorento s celkovým hodnotením "poor", pričom Jeep Grand Cherokee, Toyota 4Runner a Ford Explorer odišli s hodnotením "marginal".

1.jpgChevy.jpg2.jpgHonda.jpg
Stav pracoviště řidiče po nárazu, vlevo Chevrolet Equinox, vpravo Honda Pilot

Nižšie nájdete videá k testom všetkých deviatich áut zoradené podľa hodnotenia od najlepšieho po najhoršie (videá k GMC Terrain a Toyota Highlander zverejnené neboli). Na prvom mieste je potom video vysvetľujúce metodiku a zákulisia skúšok IIHS.

 

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY