vytisknout velikost písma IIHS: v nových crashtestoch stredných SUV uspeli tri autá z deviatich

Kupujete si SUV z dôvodu pasívnej bezpečnosti? Iste, budú zrejme bezpečnejšie než autá menšie, ale úplne neohrozený v nich nebudete...
IIHS: v nových crashtestoch stredných SUV uspeli tri autá z deviatich

Americká nezisková organizácia Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) prišla s ďalšou sériou nárazových testov uskutočňovaných podľa metodiky, ktorá má údajne bližšie ku skutočným haváriám. Tentoraz si posvietila na deväť stredných SUV. Test spočíval v tom, že v rýchlosti 40 míľ za hodinu (64,3 km/h) narazili skúšané vozidlá do pevnej bariéry. Otázkou ale zostáva, prečo je bariéra pevná a nie deformovateľná, keď má test simulovať stret s iným vozidlom.

IIHS.jpg
Prehľadné výsledky posledných testov IIHS
 

Najvýznamnejšou zmenou, s ktorou IIHS prišiel len pred rokom, je miera presadení stretu. Zatiaľ čo predtým automobil narazil do prekážky 40% svojho predku, teraz to bolo len 25 percent. Podľa IIHS sa tento "druh nárazu" objavuje v štvrtine havárií, pri ktorých sú cestujúci na predných sedadlách vážne alebo smrteľne zranení. Pre porovnanie, v testoch EuroNCAP je rýchlosť stretu rovnaká, ale presadení 40% a prekážka deformovateľná.

Väčšina z čerstvo skúšaných vozidiel nie je oficiálne k dispozícii na našom trhu, napriek tomu budú výsledky pre čitateľa iste zaujímavé. Najlepšie hodnotenie Top Safety Pick+ získali vozidlá Chevrolet Equinox, GMC Terrain a Toyota Highlander, pričom ostatné modely si vyslúžili kritiku najmä za nedostatočne pevnú štruktúru karosérie a vlastnosti zadržiavacích systémov. Naopak najhoršie boli v týchto testoch hodnotené Honda Pilot, Mazda CX-9 a Kia Sorento s celkovým hodnotením "poor", pričom Jeep Grand Cherokee, Toyota 4Runner a Ford Explorer odišli s hodnotením "marginal".

1.jpgChevy.jpg2.jpgHonda.jpg
Stav pracoviště řidiče po nárazu, vlevo Chevrolet Equinox, vpravo Honda Pilot

Nižšie nájdete videá k testom všetkých deviatich áut zoradené podľa hodnotenia od najlepšieho po najhoršie (videá k GMC Terrain a Toyota Highlander zverejnené neboli). Na prvom mieste je potom video vysvetľujúce metodiku a zákulisia skúšok IIHS.

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY