vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Zmerali sme interiér nového Renaultu Mégane

IAA 2015 naživo: Zmerali sme interiér nového Renaultu Mégane

Ani druhá veľmi dôležitá novinka francúzskeho Renaultu neunikla našej pozornosti a aj na nový Mégane sme sa pozreli s meračom v ruke. Pôvodný zámer bol porovnať miery s novou Astrou, lenže tá sa tešila takému záujmu, že premerať všetky parametre sa v nej ukázalo jednoducho ako nemožné. Ale pri najbližšej príležitosti to napravíme.

S meraním začneme od zadu. Keď otvoríte kufor nového Méganu, objaví sa veľký schod. Presne povedané je podlaha 23 cm pod nakladacou hranou. Pod podlahou nájdete priestor pre rezervu, ktorý vo vystavenom exemplári vypĺňal subwoofer.

_DSC0519.jpg_DSC0521.jpg,.JPG
Nový Mégane dostal veľmi hlboký kufor, ktorý vám bude trochu znepríjemňovať manipuláciu s nákladom. Renault zvolil v celku odlišný prístup oproti Golfu

S dňom nijako nepohnete, takže budete vždy vykladať svoje batožiny cez vysokú hranu. Ani pravidelný tvar tu príliš nehľadajte. A pretože dno nejde zdvihnúť, nie je prekvapením, že po sklopení zadných operadiel vznikne ďalší výrazný schod. Presné miery týkajúce sa kufra nájdete v tabuľke.

Renault Mégane: Priestor pre batožinu (cm)
šírka medzi bočnicami 101
šírka v najširšom mieste 133
výška po roletu 55
šírka vstupného otvoru 109
výška vstupného otvoru 72
délka ložnej plochy 79

Zadné sedadlá sú podobné tomu, čo ponúka Talisman. Aj v Mégane sa sedí dosť nízko, takže vám sedák príliš veľkú oporu neposkytne. Poteší ponuka priestoru pre hlavu, ktorá je veľmi slušná, no nie však priestor pre kolená. Za vodičom vysokým 190 cm ostáva k hrane sedadla iba 9 centimetrov.

Podobne ako pri porovnaní X-Trail vs. Kadjar, aj tu platí, že si Nissan ponechal pozíciu priestrannejšieho auta. Pulsar ponúka vzadu neporovnateľne viac miesta.

Prednú časť interiéru opäť poznáme z Espace aj Talismanov. Nebyť na priloženej fotke palubnej dosky na displeji zobrazený Mégane, máme veľký problém určiť, či snímka patrí k Méganu alebo Talismanu. Zaujímavá vec sa potom týka dverí. Tie sú bohato obložené, ale niekoľkokrát sa stalo, že sme ich poriadne nezavreli. Vyžadujú totiž väčšiu razanciu, než očakávate. Snáď to bude len predsériový problém. Rovnaká vec sa deje aj v Talismanoch.
Nižšie nájdete kompletné hodnoty interiéru

Renault Mégane: Priestor pre cestujúcich (cm)
šírka v úrovni lakťov vpredu 146
šírka v úrovni lakťov vzadu 142
priestor pre hlavu vpredu max. 94
priestor pre hlavu vzadu 93
dĺžka sedáku vpredu 47
dĺžka operadla vpredu 63
dĺžka sedáku vzadu 45
dĺžka operadla vzadu 66
šírka prostredného sedáku vzadu 28
priestor pre nohy vzadu vodič 190 cm 9

Bonus: Čiastočne porovnanie s Astrou

Hoci neustále nastupujúci a vystupujúci novinári, ktorí si pozerali novú Astru non-stop v jednom kuse nakoniec neumožnili kompletné zmeranie interiéru, aspoň zadná časť sa podarila, takže môžeme ponúknuť pre zaujímavosť bonus v podobe nekompletného porovnania.

Rovnako ako Mégane má aj Astra dno kufra dosť hlboko pod nakladacou hranou. Presne povedané to v tomto prípade bolo plných 24 cm. Tu to je ale dané tým, že vozidlo nemalo druhé dno, ktoré súdiac podľa tvaru bočníc v aute byť malo alebo bude za príplatok. Napriek tomu bude aj v Astre schod dosť výrazný, čo logicky platí aj o situácii, kedy si sklopíte zadné operadlá.

Renault Mégane vs. Opel Astra: Priestor pre batožinu (cm)  
  Renault Mégane Opel Astra
šírka medzi bočnicami 101 104
výška po roletu 55 60
dĺžka ložnej plochy 79 83

V Astre sa sedí vzadu lepšie. Posed je prirodzenejší, nad hlavou je tiež dosť miesta, no operadlo i sedadlo sú o niečo kratšie ako v Mégane. Spracovanie Opelu potom na pohľad vyzerá o niečo lepšie a okrem toho má nová Astra na svojej strane ešte jednu dôležitú výhodu, rovno sa predstavila aj ako kombi.

Porovnanie týchto dvoch nových hatchbackov so zavedenou konkurenciou typu VW Golf bude veľmi zaujímavé. Už sa na neho tešíme.

getthumbnail (1).jpggetthumbnail (2).jpggetthumbnail.jpg_DSC0983.jpg_DSC0985.jpg_DSC0986.jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY