vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: VW Golf GTI Clubsport pokorí stovku za šesť sekúnd

Preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI teraz dáva 213 kW (290 k). S manuálnou prevodovkou šprintuje Golf GTI Clubsport k méte 100 km/h za 6,0 s.
IAA 2015 naživo: VW Golf GTI Clubsport pokorí stovku za šesť sekúnd
Zoznam kapitol
  1. VW Golf GTI Clubsport
  2. VW Golf GTI Clubsport: Fotogaléria

Volkswagen Golf GTI a Clubsport? Prečo nie. Vyzerá to, že vo Wolfsburgu už majú dosť imidžu GTI ako "dobrého" hot hatcha pre každodenné dochádzanie do firemných korporátov a mienia mu vtisnúť trošku drsnejší imidž.

_DSC1121.JPG_DSC1112.JPG_DSC1113.JPG
Clubsport je divokejšou interpretáciou Golfu GTI

Základom je motor. Preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI teraz dáva 213 kW (290 k), teda na chlp rovnako ako v čerstvo posilnenom Seate Leon Cupra. To je však dočasná hodnota pri plnej akcelerácii, trvale je motor schopný servírovať maximum 195 kW.

_DSC1115.JPG_DSC1116.JPG_DSC1117.JPG
Alcantarou potiahnutý volant, anatomické sedadlá aj výrazný strešný spoiler signalizujú športovejšie zameranie modelu

S manuálnou prevodovkou šprintuje Golf GTI Clubsport k méte 100 km/h za 6,0 s, dvojspojková skriňa ešte jednu desatinu uberie. S ňou je tento model tiež úspornejší, v kombinovanom cykle jazdí za 6,7 l/100 km. Manuál potrebuje o dva decilitre viac.

_DSC1118.JPG_DSC1119.JPG_DSC1120.JPG
Clubsport sa bude normálne predávať, zatiaľ však nevieme, či aj na našom trhu a za koľko

Na pohľad spoznáte Clubsport podľa nového predného nárazníka, výrazného difúzora, prahových nástavcov a poriadneho krídla vzadu. Koncové svetlá sú zatmavené a tento špeciálny Golf dostane aj čierne pruhy na bokoch. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, za príplatok si môžete kúpiť devätnástky. Fantasticky vyzerajú "ušaté" anatomické sedačky.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY