vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: VW Golf GTI Clubsport pokorí stovku za šesť sekúnd

Preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI teraz dáva 213 kW (290 k). S manuálnou prevodovkou šprintuje Golf GTI Clubsport k méte 100 km/h za 6,0 s.
IAA 2015 naživo: VW Golf GTI Clubsport pokorí stovku za šesť sekúnd
Zoznam kapitol
  1. VW Golf GTI Clubsport
  2. VW Golf GTI Clubsport: Fotogaléria

Volkswagen Golf GTI a Clubsport? Prečo nie. Vyzerá to, že vo Wolfsburgu už majú dosť imidžu GTI ako "dobrého" hot hatcha pre každodenné dochádzanie do firemných korporátov a mienia mu vtisnúť trošku drsnejší imidž.

_DSC1121.JPG_DSC1112.JPG_DSC1113.JPG
Clubsport je divokejšou interpretáciou Golfu GTI

Základom je motor. Preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI teraz dáva 213 kW (290 k), teda na chlp rovnako ako v čerstvo posilnenom Seate Leon Cupra. To je však dočasná hodnota pri plnej akcelerácii, trvale je motor schopný servírovať maximum 195 kW.

_DSC1115.JPG_DSC1116.JPG_DSC1117.JPG
Alcantarou potiahnutý volant, anatomické sedadlá aj výrazný strešný spoiler signalizujú športovejšie zameranie modelu

S manuálnou prevodovkou šprintuje Golf GTI Clubsport k méte 100 km/h za 6,0 s, dvojspojková skriňa ešte jednu desatinu uberie. S ňou je tento model tiež úspornejší, v kombinovanom cykle jazdí za 6,7 l/100 km. Manuál potrebuje o dva decilitre viac.

_DSC1118.JPG_DSC1119.JPG_DSC1120.JPG
Clubsport sa bude normálne predávať, zatiaľ však nevieme, či aj na našom trhu a za koľko

Na pohľad spoznáte Clubsport podľa nového predného nárazníka, výrazného difúzora, prahových nástavcov a poriadneho krídla vzadu. Koncové svetlá sú zatmavené a tento špeciálny Golf dostane aj čierne pruhy na bokoch. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, za príplatok si môžete kúpiť devätnástky. Fantasticky vyzerajú "ušaté" anatomické sedačky.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY