vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: VW Golf GTI Clubsport pokorí stovku za šesť sekúnd

Preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI teraz dáva 213 kW (290 k). S manuálnou prevodovkou šprintuje Golf GTI Clubsport k méte 100 km/h za 6,0 s.
IAA 2015 naživo: VW Golf GTI Clubsport pokorí stovku za šesť sekúnd
Zoznam kapitol
  1. VW Golf GTI Clubsport
  2. VW Golf GTI Clubsport: Fotogaléria

Volkswagen Golf GTI a Clubsport? Prečo nie. Vyzerá to, že vo Wolfsburgu už majú dosť imidžu GTI ako "dobrého" hot hatcha pre každodenné dochádzanie do firemných korporátov a mienia mu vtisnúť trošku drsnejší imidž.

_DSC1121.JPG_DSC1112.JPG_DSC1113.JPG
Clubsport je divokejšou interpretáciou Golfu GTI

Základom je motor. Preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI teraz dáva 213 kW (290 k), teda na chlp rovnako ako v čerstvo posilnenom Seate Leon Cupra. To je však dočasná hodnota pri plnej akcelerácii, trvale je motor schopný servírovať maximum 195 kW.

_DSC1115.JPG_DSC1116.JPG_DSC1117.JPG
Alcantarou potiahnutý volant, anatomické sedadlá aj výrazný strešný spoiler signalizujú športovejšie zameranie modelu

S manuálnou prevodovkou šprintuje Golf GTI Clubsport k méte 100 km/h za 6,0 s, dvojspojková skriňa ešte jednu desatinu uberie. S ňou je tento model tiež úspornejší, v kombinovanom cykle jazdí za 6,7 l/100 km. Manuál potrebuje o dva decilitre viac.

_DSC1118.JPG_DSC1119.JPG_DSC1120.JPG
Clubsport sa bude normálne predávať, zatiaľ však nevieme, či aj na našom trhu a za koľko

Na pohľad spoznáte Clubsport podľa nového predného nárazníka, výrazného difúzora, prahových nástavcov a poriadneho krídla vzadu. Koncové svetlá sú zatmavené a tento špeciálny Golf dostane aj čierne pruhy na bokoch. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, za príplatok si môžete kúpiť devätnástky. Fantasticky vyzerajú "ušaté" anatomické sedačky.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY