vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Toyota Prius je zelenšia a vyzerá ako Mirai

IAA 2015 naživo: Toyota Prius je zelenšia a vyzerá ako Mirai
Zoznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogaléria: Toyota Prius

Nová generácia hybridnej Toyoty Prius zase znižuje spotrebu, zvyšuje dojazd na elektrinu a podľa Toyoty prináša aj vyššiu kultivovanosť a komfort. Snáď tiež konečne zmizne taký ten pocit "sebaobetovania sa za lepšie zajtrajšky", keď jazdíte s Priusom. Novinka má byť totiž aj rýchlejšia a dynamickejšia.

prius (16).JPGprius (17).JPGprius (12).JPG
Toyota Prius stojí na novej modulárnej platforme, je pevnejšia a priestrannejšia. Vraj má aj viac baviť vodičov

Počkáme si, až sa odvezieme. Toyota tvrdí, že má byť nová generácia hybridu Prius zábavnejšia na riadenie a lepšie ovládateľná predovšetkým vďaka radikálnemu zníženiu ťažiska. Tomu práve pomohla nová platforma, ktorá umožnila umiestniť akumulátory nižšie. Tie majú väčšiu kapacitu a zároveň sú ľahšie.

Už len to, že Toyota umiestnila dozadu namiesto torznej priečky dvojité lichobežníky, svedčí o snahe niečo s jazdnými vlastnosťami hybridu Prius urobiť. Stabilite potom má pomôcť dlhší rázvor a väčšia šírka vozidla.

prius (10).JPGprius (14).JPGprius (11).JPGNový Prius je priestrannejšia a má väčší a využitelnější kufor. Hybridný pohon má viac výkonu a menšiu spotrebu, spaľovací motor vraj dosahuje termálnu účinnosť 38,5%.

Toyota Prius dostala tiež ľahší hybridný systém i spaľovací motor. Pohonná jednotka má termálny účinnosť 38,5%, čo je o 40% viac ako predtým. Oveľa účinnejší je aj kompaktnejší elektromotor, ktorý motoru asistuje.

Toyota ale bližšie motor nešpecifikuje a nepoznáme ani presné dáta spotreby a výkonov. Vieme len, že má byť nový Prius vo všetkých ohľadoch lepší ako minulá generácia. Normovaná spotreba napríklad medzigeneračne klesla o 18%.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY