vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Toyota Prius je zelenšia a vyzerá ako Mirai

IAA 2015 naživo: Toyota Prius je zelenšia a vyzerá ako Mirai
Zoznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogaléria: Toyota Prius

Nová generácia hybridnej Toyoty Prius zase znižuje spotrebu, zvyšuje dojazd na elektrinu a podľa Toyoty prináša aj vyššiu kultivovanosť a komfort. Snáď tiež konečne zmizne taký ten pocit "sebaobetovania sa za lepšie zajtrajšky", keď jazdíte s Priusom. Novinka má byť totiž aj rýchlejšia a dynamickejšia.

prius (16).JPGprius (17).JPGprius (12).JPG
Toyota Prius stojí na novej modulárnej platforme, je pevnejšia a priestrannejšia. Vraj má aj viac baviť vodičov

Počkáme si, až sa odvezieme. Toyota tvrdí, že má byť nová generácia hybridu Prius zábavnejšia na riadenie a lepšie ovládateľná predovšetkým vďaka radikálnemu zníženiu ťažiska. Tomu práve pomohla nová platforma, ktorá umožnila umiestniť akumulátory nižšie. Tie majú väčšiu kapacitu a zároveň sú ľahšie.

Už len to, že Toyota umiestnila dozadu namiesto torznej priečky dvojité lichobežníky, svedčí o snahe niečo s jazdnými vlastnosťami hybridu Prius urobiť. Stabilite potom má pomôcť dlhší rázvor a väčšia šírka vozidla.

prius (10).JPGprius (14).JPGprius (11).JPGNový Prius je priestrannejšia a má väčší a využitelnější kufor. Hybridný pohon má viac výkonu a menšiu spotrebu, spaľovací motor vraj dosahuje termálnu účinnosť 38,5%.

Toyota Prius dostala tiež ľahší hybridný systém i spaľovací motor. Pohonná jednotka má termálny účinnosť 38,5%, čo je o 40% viac ako predtým. Oveľa účinnejší je aj kompaktnejší elektromotor, ktorý motoru asistuje.

Toyota ale bližšie motor nešpecifikuje a nepoznáme ani presné dáta spotreby a výkonov. Vieme len, že má byť nový Prius vo všetkých ohľadoch lepší ako minulá generácia. Normovaná spotreba napríklad medzigeneračne klesla o 18%.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY