vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Toyota Prius je zelenšia a vyzerá ako Mirai

IAA 2015 naživo: Toyota Prius je zelenšia a vyzerá ako Mirai
Zoznam kapitol
  1. Toyota Prius
  2. Fotogaléria: Toyota Prius

Nová generácia hybridnej Toyoty Prius zase znižuje spotrebu, zvyšuje dojazd na elektrinu a podľa Toyoty prináša aj vyššiu kultivovanosť a komfort. Snáď tiež konečne zmizne taký ten pocit "sebaobetovania sa za lepšie zajtrajšky", keď jazdíte s Priusom. Novinka má byť totiž aj rýchlejšia a dynamickejšia.

prius (16).JPGprius (17).JPGprius (12).JPG
Toyota Prius stojí na novej modulárnej platforme, je pevnejšia a priestrannejšia. Vraj má aj viac baviť vodičov

Počkáme si, až sa odvezieme. Toyota tvrdí, že má byť nová generácia hybridu Prius zábavnejšia na riadenie a lepšie ovládateľná predovšetkým vďaka radikálnemu zníženiu ťažiska. Tomu práve pomohla nová platforma, ktorá umožnila umiestniť akumulátory nižšie. Tie majú väčšiu kapacitu a zároveň sú ľahšie.

Už len to, že Toyota umiestnila dozadu namiesto torznej priečky dvojité lichobežníky, svedčí o snahe niečo s jazdnými vlastnosťami hybridu Prius urobiť. Stabilite potom má pomôcť dlhší rázvor a väčšia šírka vozidla.

prius (10).JPGprius (14).JPGprius (11).JPGNový Prius je priestrannejšia a má väčší a využitelnější kufor. Hybridný pohon má viac výkonu a menšiu spotrebu, spaľovací motor vraj dosahuje termálnu účinnosť 38,5%.

Toyota Prius dostala tiež ľahší hybridný systém i spaľovací motor. Pohonná jednotka má termálny účinnosť 38,5%, čo je o 40% viac ako predtým. Oveľa účinnejší je aj kompaktnejší elektromotor, ktorý motoru asistuje.

Toyota ale bližšie motor nešpecifikuje a nepoznáme ani presné dáta spotreby a výkonov. Vieme len, že má byť nový Prius vo všetkých ohľadoch lepší ako minulá generácia. Normovaná spotreba napríklad medzigeneračne klesla o 18%.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY