vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: SUV Volkswagen Tiguan už môže byť aj hybrid

IAA 2015 naživo: SUV Volkswagen Tiguan už môže byť aj hybrid
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Tiguan
  2. Fotogaléria: Volkswagen Tiguan

Nová generácia SUV Volkswagen Tiguan sa prvýkrát predstavila tesne pred autosalónom a teraz si ju môžeme vo Frankfurte prehliadnuť naživo. Tiguan stojí na platforme MQB, váži o 50 kg menej (hoci je trochu väčší, priestrannejší a pevnejší) a môže to byť prvýkrát tiež plug-in hybrid s motorom 1.4 TSI a kombinovanou spotrebou 1,9 litra na 100 km.

tiguan (1).jpgtiguan (2).JPGtiguan (3).JPGtiguan (4).jpgtiguan (5).jpgtiguan (6).jpgVolkswagen Tiguan sa prvýkrát ukázal pri včerajšej veľkej tlačovke skupiny VW. Teraz stojí na výstavisku nielen vo verzii R-Line, ale aj ako plug-in hybrid GTE

Keď vynecháme hybrid, ktorý zrejme bude okrajovým modelom (Európania tak moc milujú turbodiesely...), nájdeme pod kapotou motory s výkonmi od 85 do 176 kW. Vrcholná verzia dostane motor 2.0 TDI BiTurbo, nastaviteľný pohon všetkých kolies 4Motion a sedemstupňový automat DSG.

Nie je bez zaujímavosti, že práve dvakrát preplňovaný turbodiesel má merný výkon 120 koní na liter. Napríklad také BMW M3 E90 malo 105 koní na liter. Neporovnávame, len konštatujeme... Nový Tiguan je v priemere o 24% úspornejší než ten predchádzajúci a utiahne až 2500 kg ťažký príves. Nechýba ani rozsiahla bezpečnostná a asistenčná výbava.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY