vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: SUV Volkswagen Tiguan už môže byť aj hybrid

IAA 2015 naživo: SUV Volkswagen Tiguan už môže byť aj hybrid
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Tiguan
  2. Fotogaléria: Volkswagen Tiguan

Nová generácia SUV Volkswagen Tiguan sa prvýkrát predstavila tesne pred autosalónom a teraz si ju môžeme vo Frankfurte prehliadnuť naživo. Tiguan stojí na platforme MQB, váži o 50 kg menej (hoci je trochu väčší, priestrannejší a pevnejší) a môže to byť prvýkrát tiež plug-in hybrid s motorom 1.4 TSI a kombinovanou spotrebou 1,9 litra na 100 km.

tiguan (1).jpgtiguan (2).JPGtiguan (3).JPGtiguan (4).jpgtiguan (5).jpgtiguan (6).jpgVolkswagen Tiguan sa prvýkrát ukázal pri včerajšej veľkej tlačovke skupiny VW. Teraz stojí na výstavisku nielen vo verzii R-Line, ale aj ako plug-in hybrid GTE

Keď vynecháme hybrid, ktorý zrejme bude okrajovým modelom (Európania tak moc milujú turbodiesely...), nájdeme pod kapotou motory s výkonmi od 85 do 176 kW. Vrcholná verzia dostane motor 2.0 TDI BiTurbo, nastaviteľný pohon všetkých kolies 4Motion a sedemstupňový automat DSG.

Nie je bez zaujímavosti, že práve dvakrát preplňovaný turbodiesel má merný výkon 120 koní na liter. Napríklad také BMW M3 E90 malo 105 koní na liter. Neporovnávame, len konštatujeme... Nový Tiguan je v priemere o 24% úspornejší než ten predchádzajúci a utiahne až 2500 kg ťažký príves. Nechýba ani rozsiahla bezpečnostná a asistenčná výbava.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY