vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: SUV Volkswagen Tiguan už môže byť aj hybrid

IAA 2015 naživo: SUV Volkswagen Tiguan už môže byť aj hybrid
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Tiguan
  2. Fotogaléria: Volkswagen Tiguan

Nová generácia SUV Volkswagen Tiguan sa prvýkrát predstavila tesne pred autosalónom a teraz si ju môžeme vo Frankfurte prehliadnuť naživo. Tiguan stojí na platforme MQB, váži o 50 kg menej (hoci je trochu väčší, priestrannejší a pevnejší) a môže to byť prvýkrát tiež plug-in hybrid s motorom 1.4 TSI a kombinovanou spotrebou 1,9 litra na 100 km.

tiguan (1).jpgtiguan (2).JPGtiguan (3).JPGtiguan (4).jpgtiguan (5).jpgtiguan (6).jpgVolkswagen Tiguan sa prvýkrát ukázal pri včerajšej veľkej tlačovke skupiny VW. Teraz stojí na výstavisku nielen vo verzii R-Line, ale aj ako plug-in hybrid GTE

Keď vynecháme hybrid, ktorý zrejme bude okrajovým modelom (Európania tak moc milujú turbodiesely...), nájdeme pod kapotou motory s výkonmi od 85 do 176 kW. Vrcholná verzia dostane motor 2.0 TDI BiTurbo, nastaviteľný pohon všetkých kolies 4Motion a sedemstupňový automat DSG.

Nie je bez zaujímavosti, že práve dvakrát preplňovaný turbodiesel má merný výkon 120 koní na liter. Napríklad také BMW M3 E90 malo 105 koní na liter. Neporovnávame, len konštatujeme... Nový Tiguan je v priemere o 24% úspornejší než ten predchádzajúci a utiahne až 2500 kg ťažký príves. Nechýba ani rozsiahla bezpečnostná a asistenčná výbava.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY