vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Rolls-Royce Dawn vážne nie je pre chudobných miliardárov

IAA 2015 naživo: Rolls-Royce Dawn vážne nie je pre chudobných miliardárov
Zoznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogaléria: Rolls-Royce Dawn

Nový Rolls-Royce Dawn je síce založený na modeli Wraith, ktorý vychádza s menšou limuzíny Ghost, ktorá je zase založená na BMW radu 7, ale na aute to naozaj nespoznáte. Dokonca aj variácia na systém iDrive vyzerá odlišne, takže spoločný hardware zostane zraku majiteľa skrytý. A to je dobre, pretože Rolls-Royce musí byť jedinečný.

rollsroycedawn (5).JPGrollsroycedawn (2).JPGrollsroycedawn (8).JPG"Leštiť kľučky" má v prípade Rolls-Royce úplne iný význam. Lenže vysvetľujte ľuďom s batôžkami, že na dvere Rollsa sa mastnou rukou nesiaha...

Model Dawn nemožno chápať ako luxusný kabriolet pre tých, ktorí nemajú na veľký Phantom Drophead Coupé. Je to dynamicky zamerané auto určené predovšetkým zákazníkom, ktorí si chcú Rolls-Royce riadiť sami. Nepochybujeme, že veľká časť klientov bude mať doma ako veľký Phantom, tak aj model Drophead. A k tomu nejaký ten Range Rover a podobné autá pre personál...

Pod kapotou kabrioletu Rolls-Royce Dawn je dvoma turbami preplňovaný dvanásťvalec 6,6 litra s výkonom 570 koní a krútiacim momentom 780 Nm. Silu posiela na zadné kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Viac ako 2,5 tony ťažký kabriolet sa rozhodne tmoliť nebude.

rollsroycedawn (7).JPGrollsroycedawn (15).JPGrollsroycedawn (9).JPGPotenciálny klient sa nikdy nepýta na cenu, ale ak to chcete vedieť, tak kabriolet Dawn stojí asi 350 tisíc eur. Vedeli ste napríklad, že kabrioletom Rolls-Royce jazdil aj VI Lenin? Skrátka každý podľa svojich schopností, každému podľa jeho potrieb!

Kým staršie vozidlá Rolls-Royce boli vždy pred každou ostrou zákrutou po britsky "značne znepokojené" v tom najlepšom slova zmysle, moderná elektronika, adaptívne podvozky a samozrejme veľký posun v technológii pneumatík dovolí užívať si dynamickú jazdu bez kompromisov v komforte tiež s Rolls-Roycom.

Elektricky ovládaná látková strecha kabrioletu Dawn sa zloží za 21 sekúnd aj za jazdy a ak sa snáď musíte pýtať na cenu a prevádzkové náklady, tak vedzte, že nový Rolls-Royce stojí asi 350-tisíc eur a má normovanú spotrebu 14,2 litra na 100 km s emisiami CO2 330 g/km. A to je v poriadku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY