vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Rolls-Royce Dawn vážne nie je pre chudobných miliardárov

IAA 2015 naživo: Rolls-Royce Dawn vážne nie je pre chudobných miliardárov
Zoznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogaléria: Rolls-Royce Dawn

Nový Rolls-Royce Dawn je síce založený na modeli Wraith, ktorý vychádza s menšou limuzíny Ghost, ktorá je zase založená na BMW radu 7, ale na aute to naozaj nespoznáte. Dokonca aj variácia na systém iDrive vyzerá odlišne, takže spoločný hardware zostane zraku majiteľa skrytý. A to je dobre, pretože Rolls-Royce musí byť jedinečný.

rollsroycedawn (5).JPGrollsroycedawn (2).JPGrollsroycedawn (8).JPG"Leštiť kľučky" má v prípade Rolls-Royce úplne iný význam. Lenže vysvetľujte ľuďom s batôžkami, že na dvere Rollsa sa mastnou rukou nesiaha...

Model Dawn nemožno chápať ako luxusný kabriolet pre tých, ktorí nemajú na veľký Phantom Drophead Coupé. Je to dynamicky zamerané auto určené predovšetkým zákazníkom, ktorí si chcú Rolls-Royce riadiť sami. Nepochybujeme, že veľká časť klientov bude mať doma ako veľký Phantom, tak aj model Drophead. A k tomu nejaký ten Range Rover a podobné autá pre personál...

Pod kapotou kabrioletu Rolls-Royce Dawn je dvoma turbami preplňovaný dvanásťvalec 6,6 litra s výkonom 570 koní a krútiacim momentom 780 Nm. Silu posiela na zadné kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Viac ako 2,5 tony ťažký kabriolet sa rozhodne tmoliť nebude.

rollsroycedawn (7).JPGrollsroycedawn (15).JPGrollsroycedawn (9).JPGPotenciálny klient sa nikdy nepýta na cenu, ale ak to chcete vedieť, tak kabriolet Dawn stojí asi 350 tisíc eur. Vedeli ste napríklad, že kabrioletom Rolls-Royce jazdil aj VI Lenin? Skrátka každý podľa svojich schopností, každému podľa jeho potrieb!

Kým staršie vozidlá Rolls-Royce boli vždy pred každou ostrou zákrutou po britsky "značne znepokojené" v tom najlepšom slova zmysle, moderná elektronika, adaptívne podvozky a samozrejme veľký posun v technológii pneumatík dovolí užívať si dynamickú jazdu bez kompromisov v komforte tiež s Rolls-Roycom.

Elektricky ovládaná látková strecha kabrioletu Dawn sa zloží za 21 sekúnd aj za jazdy a ak sa snáď musíte pýtať na cenu a prevádzkové náklady, tak vedzte, že nový Rolls-Royce stojí asi 350-tisíc eur a má normovanú spotrebu 14,2 litra na 100 km s emisiami CO2 330 g/km. A to je v poriadku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY