vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Rolls-Royce Dawn vážne nie je pre chudobných miliardárov

IAA 2015 naživo: Rolls-Royce Dawn vážne nie je pre chudobných miliardárov
Zoznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogaléria: Rolls-Royce Dawn

Nový Rolls-Royce Dawn je síce založený na modeli Wraith, ktorý vychádza s menšou limuzíny Ghost, ktorá je zase založená na BMW radu 7, ale na aute to naozaj nespoznáte. Dokonca aj variácia na systém iDrive vyzerá odlišne, takže spoločný hardware zostane zraku majiteľa skrytý. A to je dobre, pretože Rolls-Royce musí byť jedinečný.

rollsroycedawn (5).JPGrollsroycedawn (2).JPGrollsroycedawn (8).JPG"Leštiť kľučky" má v prípade Rolls-Royce úplne iný význam. Lenže vysvetľujte ľuďom s batôžkami, že na dvere Rollsa sa mastnou rukou nesiaha...

Model Dawn nemožno chápať ako luxusný kabriolet pre tých, ktorí nemajú na veľký Phantom Drophead Coupé. Je to dynamicky zamerané auto určené predovšetkým zákazníkom, ktorí si chcú Rolls-Royce riadiť sami. Nepochybujeme, že veľká časť klientov bude mať doma ako veľký Phantom, tak aj model Drophead. A k tomu nejaký ten Range Rover a podobné autá pre personál...

Pod kapotou kabrioletu Rolls-Royce Dawn je dvoma turbami preplňovaný dvanásťvalec 6,6 litra s výkonom 570 koní a krútiacim momentom 780 Nm. Silu posiela na zadné kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Viac ako 2,5 tony ťažký kabriolet sa rozhodne tmoliť nebude.

rollsroycedawn (7).JPGrollsroycedawn (15).JPGrollsroycedawn (9).JPGPotenciálny klient sa nikdy nepýta na cenu, ale ak to chcete vedieť, tak kabriolet Dawn stojí asi 350 tisíc eur. Vedeli ste napríklad, že kabrioletom Rolls-Royce jazdil aj VI Lenin? Skrátka každý podľa svojich schopností, každému podľa jeho potrieb!

Kým staršie vozidlá Rolls-Royce boli vždy pred každou ostrou zákrutou po britsky "značne znepokojené" v tom najlepšom slova zmysle, moderná elektronika, adaptívne podvozky a samozrejme veľký posun v technológii pneumatík dovolí užívať si dynamickú jazdu bez kompromisov v komforte tiež s Rolls-Roycom.

Elektricky ovládaná látková strecha kabrioletu Dawn sa zloží za 21 sekúnd aj za jazdy a ak sa snáď musíte pýtať na cenu a prevádzkové náklady, tak vedzte, že nový Rolls-Royce stojí asi 350-tisíc eur a má normovanú spotrebu 14,2 litra na 100 km s emisiami CO2 330 g/km. A to je v poriadku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY