vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Rolls-Royce Dawn vážne nie je pre chudobných miliardárov

IAA 2015 naživo: Rolls-Royce Dawn vážne nie je pre chudobných miliardárov
Zoznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogaléria: Rolls-Royce Dawn

Nový Rolls-Royce Dawn je síce založený na modeli Wraith, ktorý vychádza s menšou limuzíny Ghost, ktorá je zase založená na BMW radu 7, ale na aute to naozaj nespoznáte. Dokonca aj variácia na systém iDrive vyzerá odlišne, takže spoločný hardware zostane zraku majiteľa skrytý. A to je dobre, pretože Rolls-Royce musí byť jedinečný.

rollsroycedawn (5).JPGrollsroycedawn (2).JPGrollsroycedawn (8).JPG"Leštiť kľučky" má v prípade Rolls-Royce úplne iný význam. Lenže vysvetľujte ľuďom s batôžkami, že na dvere Rollsa sa mastnou rukou nesiaha...

Model Dawn nemožno chápať ako luxusný kabriolet pre tých, ktorí nemajú na veľký Phantom Drophead Coupé. Je to dynamicky zamerané auto určené predovšetkým zákazníkom, ktorí si chcú Rolls-Royce riadiť sami. Nepochybujeme, že veľká časť klientov bude mať doma ako veľký Phantom, tak aj model Drophead. A k tomu nejaký ten Range Rover a podobné autá pre personál...

Pod kapotou kabrioletu Rolls-Royce Dawn je dvoma turbami preplňovaný dvanásťvalec 6,6 litra s výkonom 570 koní a krútiacim momentom 780 Nm. Silu posiela na zadné kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Viac ako 2,5 tony ťažký kabriolet sa rozhodne tmoliť nebude.

rollsroycedawn (7).JPGrollsroycedawn (15).JPGrollsroycedawn (9).JPGPotenciálny klient sa nikdy nepýta na cenu, ale ak to chcete vedieť, tak kabriolet Dawn stojí asi 350 tisíc eur. Vedeli ste napríklad, že kabrioletom Rolls-Royce jazdil aj VI Lenin? Skrátka každý podľa svojich schopností, každému podľa jeho potrieb!

Kým staršie vozidlá Rolls-Royce boli vždy pred každou ostrou zákrutou po britsky "značne znepokojené" v tom najlepšom slova zmysle, moderná elektronika, adaptívne podvozky a samozrejme veľký posun v technológii pneumatík dovolí užívať si dynamickú jazdu bez kompromisov v komforte tiež s Rolls-Roycom.

Elektricky ovládaná látková strecha kabrioletu Dawn sa zloží za 21 sekúnd aj za jazdy a ak sa snáď musíte pýtať na cenu a prevádzkové náklady, tak vedzte, že nový Rolls-Royce stojí asi 350-tisíc eur a má normovanú spotrebu 14,2 litra na 100 km s emisiami CO2 330 g/km. A to je v poriadku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY