vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Rolls-Royce Dawn vážne nie je pre chudobných miliardárov

IAA 2015 naživo: Rolls-Royce Dawn vážne nie je pre chudobných miliardárov
Zoznam kapitol
  1. Rolls-Royce Dawn
  2. Fotogaléria: Rolls-Royce Dawn

Nový Rolls-Royce Dawn je síce založený na modeli Wraith, ktorý vychádza s menšou limuzíny Ghost, ktorá je zase založená na BMW radu 7, ale na aute to naozaj nespoznáte. Dokonca aj variácia na systém iDrive vyzerá odlišne, takže spoločný hardware zostane zraku majiteľa skrytý. A to je dobre, pretože Rolls-Royce musí byť jedinečný.

rollsroycedawn (5).JPGrollsroycedawn (2).JPGrollsroycedawn (8).JPG"Leštiť kľučky" má v prípade Rolls-Royce úplne iný význam. Lenže vysvetľujte ľuďom s batôžkami, že na dvere Rollsa sa mastnou rukou nesiaha...

Model Dawn nemožno chápať ako luxusný kabriolet pre tých, ktorí nemajú na veľký Phantom Drophead Coupé. Je to dynamicky zamerané auto určené predovšetkým zákazníkom, ktorí si chcú Rolls-Royce riadiť sami. Nepochybujeme, že veľká časť klientov bude mať doma ako veľký Phantom, tak aj model Drophead. A k tomu nejaký ten Range Rover a podobné autá pre personál...

Pod kapotou kabrioletu Rolls-Royce Dawn je dvoma turbami preplňovaný dvanásťvalec 6,6 litra s výkonom 570 koní a krútiacim momentom 780 Nm. Silu posiela na zadné kolesá osemstupňová automatická prevodovka. Viac ako 2,5 tony ťažký kabriolet sa rozhodne tmoliť nebude.

rollsroycedawn (7).JPGrollsroycedawn (15).JPGrollsroycedawn (9).JPGPotenciálny klient sa nikdy nepýta na cenu, ale ak to chcete vedieť, tak kabriolet Dawn stojí asi 350 tisíc eur. Vedeli ste napríklad, že kabrioletom Rolls-Royce jazdil aj VI Lenin? Skrátka každý podľa svojich schopností, každému podľa jeho potrieb!

Kým staršie vozidlá Rolls-Royce boli vždy pred každou ostrou zákrutou po britsky "značne znepokojené" v tom najlepšom slova zmysle, moderná elektronika, adaptívne podvozky a samozrejme veľký posun v technológii pneumatík dovolí užívať si dynamickú jazdu bez kompromisov v komforte tiež s Rolls-Roycom.

Elektricky ovládaná látková strecha kabrioletu Dawn sa zloží za 21 sekúnd aj za jazdy a ak sa snáď musíte pýtať na cenu a prevádzkové náklady, tak vedzte, že nový Rolls-Royce stojí asi 350-tisíc eur a má normovanú spotrebu 14,2 litra na 100 km s emisiami CO2 330 g/km. A to je v poriadku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY