vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Renault Mégane a Renault Talisman

Nový Mégane je o 25 mm nižší a má o 28 mm dlhší rázvor. Interiéru dominuje veľký centrálny dotykový displej. Renault Talisman je dlhý 4,86 metra a s rázvorom 2,81 m sa môže zaradiť napríklad vedľa Mondea alebo Passatu.
IAA 2015 naživo: Renault Mégane a Renault Talisman
Zoznam kapitol
  1. Renault Mégane a Renault Talisman
  2. Fotogaléria: Renault Mégane a Renault Talisman

Renault predstavil dlho očakávanú novú generáciu hatchbacku Mégane. Vedľa klasického modelu sa ukázala aj športovo strihaná verzia GT s preplňovanou tisícšesťstovkou s výkonom 147 kW (200 k). Nový Mégane je o 25 mm nižší a má o 28 mm dlhší rázvor. Je aj širší, takže vnútri určite bude viac miesta.

renault (10).JPGrenault (14).JPGrenault (15).JPGNový Mégane to nebude mať v segmente, kde vládne Golf, ľahké. Novinka je ale ľahšia, úspornejšia a ponúkne viac miesta pre cestujúcich. Očakáva sa aj zaujímavá cena

Interiéru dominuje veľký centrálny dotykový displej, ktorý by sa mal dostať aj do tých najzákladnejších verzií, aj keď asi v jednoduchšom a menšom prevedení.

Pod kapotou nového Méganu budú motory 1.5 dCi a 1.6 dCi, ten väčší dostane dokonca dvojité preplňovanie. Benzínové motory zastúpia jednotky 1.2 TCe a už spomínaná "jednašestka". Bude aj trojvalec 0.9 TCe.

renault (3).JPGrenault (4).JPGrenault (5).JPGRenault Talisman dorazil ako sedan aj kombi. Je to nástupca Laguny a čaká ho tvrdý boj s Mondeom a Passatom. Renault bude chcieť zaujať dizajnom, výbavou a cenou

Renault Talisman je dlhý 4,86 metra a s rázvorom 2,81 m sa môže zaradiť napríklad vedľa Mondea alebo Passatu. Kombi Renault Talisman ponúkne po sklopení zadných sedačiek až 1 700 litrov voľného miesta.

O pohon nástupca Laguny sa postará buď benzínový motor 1.6 TCe s výkonom 110 a 147 kW (150 a 200 k) alebo turbodieselmi 1.5 dCi (81 kW/110 k) a 1.6 dCi (96 až 118 kW/130 až 160 k).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY