vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Renault Mégane a Renault Talisman

Nový Mégane je o 25 mm nižší a má o 28 mm dlhší rázvor. Interiéru dominuje veľký centrálny dotykový displej. Renault Talisman je dlhý 4,86 metra a s rázvorom 2,81 m sa môže zaradiť napríklad vedľa Mondea alebo Passatu.
IAA 2015 naživo: Renault Mégane a Renault Talisman
Zoznam kapitol
  1. Renault Mégane a Renault Talisman
  2. Fotogaléria: Renault Mégane a Renault Talisman

Renault predstavil dlho očakávanú novú generáciu hatchbacku Mégane. Vedľa klasického modelu sa ukázala aj športovo strihaná verzia GT s preplňovanou tisícšesťstovkou s výkonom 147 kW (200 k). Nový Mégane je o 25 mm nižší a má o 28 mm dlhší rázvor. Je aj širší, takže vnútri určite bude viac miesta.

renault (10).JPGrenault (14).JPGrenault (15).JPGNový Mégane to nebude mať v segmente, kde vládne Golf, ľahké. Novinka je ale ľahšia, úspornejšia a ponúkne viac miesta pre cestujúcich. Očakáva sa aj zaujímavá cena

Interiéru dominuje veľký centrálny dotykový displej, ktorý by sa mal dostať aj do tých najzákladnejších verzií, aj keď asi v jednoduchšom a menšom prevedení.

Pod kapotou nového Méganu budú motory 1.5 dCi a 1.6 dCi, ten väčší dostane dokonca dvojité preplňovanie. Benzínové motory zastúpia jednotky 1.2 TCe a už spomínaná "jednašestka". Bude aj trojvalec 0.9 TCe.

renault (3).JPGrenault (4).JPGrenault (5).JPGRenault Talisman dorazil ako sedan aj kombi. Je to nástupca Laguny a čaká ho tvrdý boj s Mondeom a Passatom. Renault bude chcieť zaujať dizajnom, výbavou a cenou

Renault Talisman je dlhý 4,86 metra a s rázvorom 2,81 m sa môže zaradiť napríklad vedľa Mondea alebo Passatu. Kombi Renault Talisman ponúkne po sklopení zadných sedačiek až 1 700 litrov voľného miesta.

O pohon nástupca Laguny sa postará buď benzínový motor 1.6 TCe s výkonom 110 a 147 kW (150 a 200 k) alebo turbodieselmi 1.5 dCi (81 kW/110 k) a 1.6 dCi (96 až 118 kW/130 až 160 k).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY