vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima

Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesol z 0,35 na 0,33), o 30 mm dlhší rázvor a je v nej viac miesta pre cestujúcich aj batožinu. Kia Optima prešla rozsiahlou modernizáciou za cieľom znížiť hluk a vibrácie vo vnútri kabíny, znížiť spotrebu a zlepšiť dynamiku.
IAA 2015 naživo: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima
Zoznam kapitol
  1. Kia Sportage a Kia Optima
  2. Fotogaléria: Kia Sportage a Kia Optima

Kórejská automobilka Kia priviezla do Frankfurtu predovšetkým novú generáciu SUV Sportage. Popri nej ale môžeme vidieť aj modernizovaný sedan Kia Optima, ktorý sa pokúsi zobrať nejakých zákazníkov nielen Octavii, ale napríklad aj lacnejším verziám Mondea, Superbu alebo Passatu.

kia (13).JPGkia (15).JPGkia (2).JPGKia Sprotage má nové úspornejšie a tichšie motory. Vnútri je viac miesta, zlepšila sa komfortná a bezpečnostná výbava a dôraz bol kladený aj na kvalitu materiálov a spracovanie

Hodnotenie dizajnu necháme na vás. Pokiaľ ide o techniku, Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesol z 0,35 na 0,33), o 30 mm dlhší rázvor a je v nej viac miesta pre cestujúcich aj batožinu.

Pod kapotou je základný diesel 1.7 CRDI o výkone 85 kW (115 k) alebo motor 2.0 CRDI o výkonoch 100 a 135 kW (136 a 184 k). Krútiaci moment má hodnotu 373, resp. 400 Nm. Nový je blok motora (je o 5 kg ľahší) a zmenil sa aj systém mazania, ktorý má byť energeticky menej náročný. Kia tvrdí, že zapracovala na ďalšom znížení hluku a vibrácií naftových jednotiek.

Benzín spaľuje nový motor 1.6 T-GDI s výkonom 97 alebo 130 kW. Najsilnejšia verzia je potom spojená s novou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. K dieselom si potom budete môcť prikúpiť klasický šesťstupňový automat s meničom. Pohon všetkých kolies nie je štandardom, dostanete ho len k najsilnejším verziám, k dieselu 2.0 CRDI s výkonom 100 kW potom za príplatok.

kia (18).JPGkia (19).JPGkia (23).JPG
Kia Optima má modernizovaný turbodiesel 1.7 CRDI a vsádza na vyšší komfort, kultivovanosť a lepšiu výbavu. Kto nechce naftu, má ešte k dispozícii benzínový dvojliter

Kia Optima prešla rozsiahlou modernizáciou za cieľom znížiť hluk a vibrácie vo vnútri kabíny, znížiť spotrebu a zlepšiť dynamiku. Chrbticou ponuky bude nový turbodiesel 1.7 CRDI s výkonom 104 kW (141 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Je spojený so sedemstupňovým dvojspojkovými automatom. Druhou voľbou je benzínový dvojliter s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY