vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima

Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesol z 0,35 na 0,33), o 30 mm dlhší rázvor a je v nej viac miesta pre cestujúcich aj batožinu. Kia Optima prešla rozsiahlou modernizáciou za cieľom znížiť hluk a vibrácie vo vnútri kabíny, znížiť spotrebu a zlepšiť dynamiku.
IAA 2015 naživo: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima
Zoznam kapitol
  1. Kia Sportage a Kia Optima
  2. Fotogaléria: Kia Sportage a Kia Optima

Kórejská automobilka Kia priviezla do Frankfurtu predovšetkým novú generáciu SUV Sportage. Popri nej ale môžeme vidieť aj modernizovaný sedan Kia Optima, ktorý sa pokúsi zobrať nejakých zákazníkov nielen Octavii, ale napríklad aj lacnejším verziám Mondea, Superbu alebo Passatu.

kia (13).JPGkia (15).JPGkia (2).JPGKia Sprotage má nové úspornejšie a tichšie motory. Vnútri je viac miesta, zlepšila sa komfortná a bezpečnostná výbava a dôraz bol kladený aj na kvalitu materiálov a spracovanie

Hodnotenie dizajnu necháme na vás. Pokiaľ ide o techniku, Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesol z 0,35 na 0,33), o 30 mm dlhší rázvor a je v nej viac miesta pre cestujúcich aj batožinu.

Pod kapotou je základný diesel 1.7 CRDI o výkone 85 kW (115 k) alebo motor 2.0 CRDI o výkonoch 100 a 135 kW (136 a 184 k). Krútiaci moment má hodnotu 373, resp. 400 Nm. Nový je blok motora (je o 5 kg ľahší) a zmenil sa aj systém mazania, ktorý má byť energeticky menej náročný. Kia tvrdí, že zapracovala na ďalšom znížení hluku a vibrácií naftových jednotiek.

Benzín spaľuje nový motor 1.6 T-GDI s výkonom 97 alebo 130 kW. Najsilnejšia verzia je potom spojená s novou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. K dieselom si potom budete môcť prikúpiť klasický šesťstupňový automat s meničom. Pohon všetkých kolies nie je štandardom, dostanete ho len k najsilnejším verziám, k dieselu 2.0 CRDI s výkonom 100 kW potom za príplatok.

kia (18).JPGkia (19).JPGkia (23).JPG
Kia Optima má modernizovaný turbodiesel 1.7 CRDI a vsádza na vyšší komfort, kultivovanosť a lepšiu výbavu. Kto nechce naftu, má ešte k dispozícii benzínový dvojliter

Kia Optima prešla rozsiahlou modernizáciou za cieľom znížiť hluk a vibrácie vo vnútri kabíny, znížiť spotrebu a zlepšiť dynamiku. Chrbticou ponuky bude nový turbodiesel 1.7 CRDI s výkonom 104 kW (141 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Je spojený so sedemstupňovým dvojspojkovými automatom. Druhou voľbou je benzínový dvojliter s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY