vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima

Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesol z 0,35 na 0,33), o 30 mm dlhší rázvor a je v nej viac miesta pre cestujúcich aj batožinu. Kia Optima prešla rozsiahlou modernizáciou za cieľom znížiť hluk a vibrácie vo vnútri kabíny, znížiť spotrebu a zlepšiť dynamiku.
IAA 2015 naživo: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima
Zoznam kapitol
  1. Kia Sportage a Kia Optima
  2. Fotogaléria: Kia Sportage a Kia Optima

Kórejská automobilka Kia priviezla do Frankfurtu predovšetkým novú generáciu SUV Sportage. Popri nej ale môžeme vidieť aj modernizovaný sedan Kia Optima, ktorý sa pokúsi zobrať nejakých zákazníkov nielen Octavii, ale napríklad aj lacnejším verziám Mondea, Superbu alebo Passatu.

kia (13).JPGkia (15).JPGkia (2).JPGKia Sprotage má nové úspornejšie a tichšie motory. Vnútri je viac miesta, zlepšila sa komfortná a bezpečnostná výbava a dôraz bol kladený aj na kvalitu materiálov a spracovanie

Hodnotenie dizajnu necháme na vás. Pokiaľ ide o techniku, Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesol z 0,35 na 0,33), o 30 mm dlhší rázvor a je v nej viac miesta pre cestujúcich aj batožinu.

Pod kapotou je základný diesel 1.7 CRDI o výkone 85 kW (115 k) alebo motor 2.0 CRDI o výkonoch 100 a 135 kW (136 a 184 k). Krútiaci moment má hodnotu 373, resp. 400 Nm. Nový je blok motora (je o 5 kg ľahší) a zmenil sa aj systém mazania, ktorý má byť energeticky menej náročný. Kia tvrdí, že zapracovala na ďalšom znížení hluku a vibrácií naftových jednotiek.

Benzín spaľuje nový motor 1.6 T-GDI s výkonom 97 alebo 130 kW. Najsilnejšia verzia je potom spojená s novou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. K dieselom si potom budete môcť prikúpiť klasický šesťstupňový automat s meničom. Pohon všetkých kolies nie je štandardom, dostanete ho len k najsilnejším verziám, k dieselu 2.0 CRDI s výkonom 100 kW potom za príplatok.

kia (18).JPGkia (19).JPGkia (23).JPG
Kia Optima má modernizovaný turbodiesel 1.7 CRDI a vsádza na vyšší komfort, kultivovanosť a lepšiu výbavu. Kto nechce naftu, má ešte k dispozícii benzínový dvojliter

Kia Optima prešla rozsiahlou modernizáciou za cieľom znížiť hluk a vibrácie vo vnútri kabíny, znížiť spotrebu a zlepšiť dynamiku. Chrbticou ponuky bude nový turbodiesel 1.7 CRDI s výkonom 104 kW (141 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Je spojený so sedemstupňovým dvojspojkovými automatom. Druhou voľbou je benzínový dvojliter s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY