vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima

Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesol z 0,35 na 0,33), o 30 mm dlhší rázvor a je v nej viac miesta pre cestujúcich aj batožinu. Kia Optima prešla rozsiahlou modernizáciou za cieľom znížiť hluk a vibrácie vo vnútri kabíny, znížiť spotrebu a zlepšiť dynamiku.
IAA 2015 naživo: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima
Zoznam kapitol
  1. Kia Sportage a Kia Optima
  2. Fotogaléria: Kia Sportage a Kia Optima

Kórejská automobilka Kia priviezla do Frankfurtu predovšetkým novú generáciu SUV Sportage. Popri nej ale môžeme vidieť aj modernizovaný sedan Kia Optima, ktorý sa pokúsi zobrať nejakých zákazníkov nielen Octavii, ale napríklad aj lacnejším verziám Mondea, Superbu alebo Passatu.

kia (13).JPGkia (15).JPGkia (2).JPGKia Sprotage má nové úspornejšie a tichšie motory. Vnútri je viac miesta, zlepšila sa komfortná a bezpečnostná výbava a dôraz bol kladený aj na kvalitu materiálov a spracovanie

Hodnotenie dizajnu necháme na vás. Pokiaľ ide o techniku, Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesol z 0,35 na 0,33), o 30 mm dlhší rázvor a je v nej viac miesta pre cestujúcich aj batožinu.

Pod kapotou je základný diesel 1.7 CRDI o výkone 85 kW (115 k) alebo motor 2.0 CRDI o výkonoch 100 a 135 kW (136 a 184 k). Krútiaci moment má hodnotu 373, resp. 400 Nm. Nový je blok motora (je o 5 kg ľahší) a zmenil sa aj systém mazania, ktorý má byť energeticky menej náročný. Kia tvrdí, že zapracovala na ďalšom znížení hluku a vibrácií naftových jednotiek.

Benzín spaľuje nový motor 1.6 T-GDI s výkonom 97 alebo 130 kW. Najsilnejšia verzia je potom spojená s novou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. K dieselom si potom budete môcť prikúpiť klasický šesťstupňový automat s meničom. Pohon všetkých kolies nie je štandardom, dostanete ho len k najsilnejším verziám, k dieselu 2.0 CRDI s výkonom 100 kW potom za príplatok.

kia (18).JPGkia (19).JPGkia (23).JPG
Kia Optima má modernizovaný turbodiesel 1.7 CRDI a vsádza na vyšší komfort, kultivovanosť a lepšiu výbavu. Kto nechce naftu, má ešte k dispozícii benzínový dvojliter

Kia Optima prešla rozsiahlou modernizáciou za cieľom znížiť hluk a vibrácie vo vnútri kabíny, znížiť spotrebu a zlepšiť dynamiku. Chrbticou ponuky bude nový turbodiesel 1.7 CRDI s výkonom 104 kW (141 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Je spojený so sedemstupňovým dvojspojkovými automatom. Druhou voľbou je benzínový dvojliter s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY