vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima

Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesol z 0,35 na 0,33), o 30 mm dlhší rázvor a je v nej viac miesta pre cestujúcich aj batožinu. Kia Optima prešla rozsiahlou modernizáciou za cieľom znížiť hluk a vibrácie vo vnútri kabíny, znížiť spotrebu a zlepšiť dynamiku.
IAA 2015 naživo: Nové SUV Kia Sportage a sedan Kia Optima
Zoznam kapitol
  1. Kia Sportage a Kia Optima
  2. Fotogaléria: Kia Sportage a Kia Optima

Kórejská automobilka Kia priviezla do Frankfurtu predovšetkým novú generáciu SUV Sportage. Popri nej ale môžeme vidieť aj modernizovaný sedan Kia Optima, ktorý sa pokúsi zobrať nejakých zákazníkov nielen Octavii, ale napríklad aj lacnejším verziám Mondea, Superbu alebo Passatu.

kia (13).JPGkia (15).JPGkia (2).JPGKia Sprotage má nové úspornejšie a tichšie motory. Vnútri je viac miesta, zlepšila sa komfortná a bezpečnostná výbava a dôraz bol kladený aj na kvalitu materiálov a spracovanie

Hodnotenie dizajnu necháme na vás. Pokiaľ ide o techniku, Kia Sportage má nižší aerodynamický odpor (cd klesol z 0,35 na 0,33), o 30 mm dlhší rázvor a je v nej viac miesta pre cestujúcich aj batožinu.

Pod kapotou je základný diesel 1.7 CRDI o výkone 85 kW (115 k) alebo motor 2.0 CRDI o výkonoch 100 a 135 kW (136 a 184 k). Krútiaci moment má hodnotu 373, resp. 400 Nm. Nový je blok motora (je o 5 kg ľahší) a zmenil sa aj systém mazania, ktorý má byť energeticky menej náročný. Kia tvrdí, že zapracovala na ďalšom znížení hluku a vibrácií naftových jednotiek.

Benzín spaľuje nový motor 1.6 T-GDI s výkonom 97 alebo 130 kW. Najsilnejšia verzia je potom spojená s novou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. K dieselom si potom budete môcť prikúpiť klasický šesťstupňový automat s meničom. Pohon všetkých kolies nie je štandardom, dostanete ho len k najsilnejším verziám, k dieselu 2.0 CRDI s výkonom 100 kW potom za príplatok.

kia (18).JPGkia (19).JPGkia (23).JPG
Kia Optima má modernizovaný turbodiesel 1.7 CRDI a vsádza na vyšší komfort, kultivovanosť a lepšiu výbavu. Kto nechce naftu, má ešte k dispozícii benzínový dvojliter

Kia Optima prešla rozsiahlou modernizáciou za cieľom znížiť hluk a vibrácie vo vnútri kabíny, znížiť spotrebu a zlepšiť dynamiku. Chrbticou ponuky bude nový turbodiesel 1.7 CRDI s výkonom 104 kW (141 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Je spojený so sedemstupňovým dvojspojkovými automatom. Druhou voľbou je benzínový dvojliter s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY