vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nové BMW radu 7 je revolučné v mnohých ohľadoch

Skelet z vysokopevnostnej ocele a hliníka je vystužený karbónovými dielmi. Z výbavy spomeňme laserové svetlá s dosvitom 600 metrov alebo dotykový systém iDrive s rozpoznávaním gest.
IAA 2015 naživo: Nové BMW radu 7 je revolučné v mnohých ohľadoch
Zoznam kapitol
  1. BMW řady 7
  2. Fotogaléria: BMW radu 7

Nová generácia luxusného sedanu BMW radu 7 prichádza s veľmi premyslenou technikou a ako prvá v triede s čiastočne karbónovou konštrukciou. Skelet z vysokopevnostnej ocele a hliníka je vystužený karbónovými dielmi. To má veľký podiel na radikálnom znížení hmotnosti novej generácie radu 7. BMW takto bude postupovať aj pri ďalších nových modeloch.

bmw 7 (13).JPGbmw 7 (14).jpgbmw 7 (15).jpgBMW radu 7 bude luxusnejšie, pohodlnejšie a úspornejšie. V základe má BMW 7 vzduchový podvozok a keď zostanete pri 17" kolesách s vysokým profilom pneu, snáď to nebude príliš cítiť

Aj keď je potom auto doslova nabité luxusnou výbavou, modernými bezpečnostnými systémami a novými hračkami, je medzigeneračný rozdiel v hmotnosti v celku významných 130 kg. Táto úspora sa určite prejaví nielen na poklese spotreby paliva, ale aj na dynamike a ovládateľnosti.

Napriek tomu BMW tvrdí, že nechce novú generáciu radu 7 prezentovať ako športovú limuzínu. Síce si môžete kúpiť M Paket, ale nová sedmička má byť hlavne komfortná a luxusná. Štandardom je pneumatické odpruženie so samoniveláciou a kompanzáciou nerovnomerného zaťaženia.

bmw 7 (22).JPGbmw 7 (5).JPGbmw 7 (7).JPG
Základný skelet z hliníku a vysokopevnostnej ocele je ešte vystužený uhlíkovými vláknami. Aj vďaka tomu je nová sedmička o 130 kg ľahšia a pevnejšia. V ponuke bude aj M Paket

Z výbavy spomeňme napríklad laserové svetlá s dosvitom 600 metrov, dotykový systém iDrive s rozpoznávaním gest a odnímateľným centrálnym tabletom a napríklad možnosť ovládať auto na diaľku pomocou kľúča. Postupne sa zavádza aj schopnosť autonómnej jazdy, zatiaľ len v kolóne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY