vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nové BMW radu 7 je revolučné v mnohých ohľadoch

Skelet z vysokopevnostnej ocele a hliníka je vystužený karbónovými dielmi. Z výbavy spomeňme laserové svetlá s dosvitom 600 metrov alebo dotykový systém iDrive s rozpoznávaním gest.
IAA 2015 naživo: Nové BMW radu 7 je revolučné v mnohých ohľadoch
Zoznam kapitol
  1. BMW řady 7
  2. Fotogaléria: BMW radu 7

Nová generácia luxusného sedanu BMW radu 7 prichádza s veľmi premyslenou technikou a ako prvá v triede s čiastočne karbónovou konštrukciou. Skelet z vysokopevnostnej ocele a hliníka je vystužený karbónovými dielmi. To má veľký podiel na radikálnom znížení hmotnosti novej generácie radu 7. BMW takto bude postupovať aj pri ďalších nových modeloch.

bmw 7 (13).JPGbmw 7 (14).jpgbmw 7 (15).jpgBMW radu 7 bude luxusnejšie, pohodlnejšie a úspornejšie. V základe má BMW 7 vzduchový podvozok a keď zostanete pri 17" kolesách s vysokým profilom pneu, snáď to nebude príliš cítiť

Aj keď je potom auto doslova nabité luxusnou výbavou, modernými bezpečnostnými systémami a novými hračkami, je medzigeneračný rozdiel v hmotnosti v celku významných 130 kg. Táto úspora sa určite prejaví nielen na poklese spotreby paliva, ale aj na dynamike a ovládateľnosti.

Napriek tomu BMW tvrdí, že nechce novú generáciu radu 7 prezentovať ako športovú limuzínu. Síce si môžete kúpiť M Paket, ale nová sedmička má byť hlavne komfortná a luxusná. Štandardom je pneumatické odpruženie so samoniveláciou a kompanzáciou nerovnomerného zaťaženia.

bmw 7 (22).JPGbmw 7 (5).JPGbmw 7 (7).JPG
Základný skelet z hliníku a vysokopevnostnej ocele je ešte vystužený uhlíkovými vláknami. Aj vďaka tomu je nová sedmička o 130 kg ľahšia a pevnejšia. V ponuke bude aj M Paket

Z výbavy spomeňme napríklad laserové svetlá s dosvitom 600 metrov, dotykový systém iDrive s rozpoznávaním gest a odnímateľným centrálnym tabletom a napríklad možnosť ovládať auto na diaľku pomocou kľúča. Postupne sa zavádza aj schopnosť autonómnej jazdy, zatiaľ len v kolóne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY