vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nové BMW radu 7 je revolučné v mnohých ohľadoch

Skelet z vysokopevnostnej ocele a hliníka je vystužený karbónovými dielmi. Z výbavy spomeňme laserové svetlá s dosvitom 600 metrov alebo dotykový systém iDrive s rozpoznávaním gest.
IAA 2015 naživo: Nové BMW radu 7 je revolučné v mnohých ohľadoch
Zoznam kapitol
  1. BMW řady 7
  2. Fotogaléria: BMW radu 7

Nová generácia luxusného sedanu BMW radu 7 prichádza s veľmi premyslenou technikou a ako prvá v triede s čiastočne karbónovou konštrukciou. Skelet z vysokopevnostnej ocele a hliníka je vystužený karbónovými dielmi. To má veľký podiel na radikálnom znížení hmotnosti novej generácie radu 7. BMW takto bude postupovať aj pri ďalších nových modeloch.

bmw 7 (13).JPGbmw 7 (14).jpgbmw 7 (15).jpgBMW radu 7 bude luxusnejšie, pohodlnejšie a úspornejšie. V základe má BMW 7 vzduchový podvozok a keď zostanete pri 17" kolesách s vysokým profilom pneu, snáď to nebude príliš cítiť

Aj keď je potom auto doslova nabité luxusnou výbavou, modernými bezpečnostnými systémami a novými hračkami, je medzigeneračný rozdiel v hmotnosti v celku významných 130 kg. Táto úspora sa určite prejaví nielen na poklese spotreby paliva, ale aj na dynamike a ovládateľnosti.

Napriek tomu BMW tvrdí, že nechce novú generáciu radu 7 prezentovať ako športovú limuzínu. Síce si môžete kúpiť M Paket, ale nová sedmička má byť hlavne komfortná a luxusná. Štandardom je pneumatické odpruženie so samoniveláciou a kompanzáciou nerovnomerného zaťaženia.

bmw 7 (22).JPGbmw 7 (5).JPGbmw 7 (7).JPG
Základný skelet z hliníku a vysokopevnostnej ocele je ešte vystužený uhlíkovými vláknami. Aj vďaka tomu je nová sedmička o 130 kg ľahšia a pevnejšia. V ponuke bude aj M Paket

Z výbavy spomeňme napríklad laserové svetlá s dosvitom 600 metrov, dotykový systém iDrive s rozpoznávaním gest a odnímateľným centrálnym tabletom a napríklad možnosť ovládať auto na diaľku pomocou kľúča. Postupne sa zavádza aj schopnosť autonómnej jazdy, zatiaľ len v kolóne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY