vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nové BMW radu 7 je revolučné v mnohých ohľadoch

Skelet z vysokopevnostnej ocele a hliníka je vystužený karbónovými dielmi. Z výbavy spomeňme laserové svetlá s dosvitom 600 metrov alebo dotykový systém iDrive s rozpoznávaním gest.
IAA 2015 naživo: Nové BMW radu 7 je revolučné v mnohých ohľadoch
Zoznam kapitol
  1. BMW řady 7
  2. Fotogaléria: BMW radu 7

Nová generácia luxusného sedanu BMW radu 7 prichádza s veľmi premyslenou technikou a ako prvá v triede s čiastočne karbónovou konštrukciou. Skelet z vysokopevnostnej ocele a hliníka je vystužený karbónovými dielmi. To má veľký podiel na radikálnom znížení hmotnosti novej generácie radu 7. BMW takto bude postupovať aj pri ďalších nových modeloch.

bmw 7 (13).JPGbmw 7 (14).jpgbmw 7 (15).jpgBMW radu 7 bude luxusnejšie, pohodlnejšie a úspornejšie. V základe má BMW 7 vzduchový podvozok a keď zostanete pri 17" kolesách s vysokým profilom pneu, snáď to nebude príliš cítiť

Aj keď je potom auto doslova nabité luxusnou výbavou, modernými bezpečnostnými systémami a novými hračkami, je medzigeneračný rozdiel v hmotnosti v celku významných 130 kg. Táto úspora sa určite prejaví nielen na poklese spotreby paliva, ale aj na dynamike a ovládateľnosti.

Napriek tomu BMW tvrdí, že nechce novú generáciu radu 7 prezentovať ako športovú limuzínu. Síce si môžete kúpiť M Paket, ale nová sedmička má byť hlavne komfortná a luxusná. Štandardom je pneumatické odpruženie so samoniveláciou a kompanzáciou nerovnomerného zaťaženia.

bmw 7 (22).JPGbmw 7 (5).JPGbmw 7 (7).JPG
Základný skelet z hliníku a vysokopevnostnej ocele je ešte vystužený uhlíkovými vláknami. Aj vďaka tomu je nová sedmička o 130 kg ľahšia a pevnejšia. V ponuke bude aj M Paket

Z výbavy spomeňme napríklad laserové svetlá s dosvitom 600 metrov, dotykový systém iDrive s rozpoznávaním gest a odnímateľným centrálnym tabletom a napríklad možnosť ovládať auto na diaľku pomocou kľúča. Postupne sa zavádza aj schopnosť autonómnej jazdy, zatiaľ len v kolóne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY