vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nissan priviezol Navaru a koncept Gripz, ktorý nie je nové Z

IAA 2015 naživo: Nissan priviezol Navaru a koncept Gripz, ktorý nie je nové Z

Japonská automobilka, ktorá v Európe nedávno predajne predbehla Toyotu, má na autosalóne dve novinky: jednu očakávanú tak dlho, že ju už nikto za novinku nepovažuje, a druhú, ktorá je pre zmenu úplným prekvapením.

_DSC1066.JPG_DSC1060.JPG_DSC1061.JPG
Nissan Navara má na IAA 2015 európsku výstavnú premiéru

Tým prvým prípadom mienime samozrejme novú generáciu pick-upu Navara. Ten má síce vo Frankfurte európsku výstavnú premiéru, ale samotné auto nie je tajomstvom už od prvej polovice minulého roka. Vlastne je to podobná situácia ako s modernizovaným Fordom Ranger, čo bude jeden z významných konkurentov Navary.

_DSC1068.JPG_DSC1064.JPG_DSC1065.JPG
Modernejší interiér má ponúknuť výrazne komfortnejšie cestovanie

Nová Navara má kompletne prepracovaný dizajn, pričom na európsky trh dorazí vo verziách King Cab a Double Cab. Oproti predchádzajúcej generácii ponúkne prevedenie s dvojitou kabínou o 67 mm dlhšiu ložnú plochu (1578 mm), variant King Cab potom má ložnú plochu dlhú 1788 mm. 

_DSC1067.JPG_DSC1069.JPG_DSC1062.JPG
Na európsky trh dorazí Nissan Navara vo verziách King Cab a Double Cab

O pohon sa stará naftový motor s objemom 2,3 litra. K dispozícii budú dve verzie: 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k).

Nissan Gripz je koncept športového trojdverového crossoveru. Všade po internete sa o ňom píše, že ukazuje budúcnosť športového kupé 370Z, ale naše informácie hovoria, že je to dezinterpretácia. Dizajnové znaky Gripz sa možno na budúcom Nissanu Z objavia, ale koncept rozhodne nehovorí, že sa svalnaté športové kupé premení v crossover.

_DSC0194.JPG_DSC0187.JPG_DSC0190.JPG
Nissan Gripz má kompozitovú karosériu bez B-stĺpikov a ohromné 23" kolesá

Naopak by sme sa vôbec nečudovali, keby sa kľúčové dizajnové a štylistické znaky komceptu Gripz objavili na nástupcovi modelu Juke, s ktorým automobilka počíta na budúci rok.

_DSC0193.JPG_DSC0191.JPG_DSC0192.JPG
V svetlometoch sa ukrývajú kamery, ktoré môžu zaznamenávať jazdu

Pod kompozitovou karosériou schováva koncept hybridné ústrojenstvo tvorené kombináciou elektromotora z Nissanu Leaf so spaľovacím motorom, ktorý tu plní funkciu generátora. Žiadne podrobnosti o jazdných výkonoch automobilka nezverejnila.

_DSC0188.JPG_DSC0189.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY