vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nissan priviezol Navaru a koncept Gripz, ktorý nie je nové Z

IAA 2015 naživo: Nissan priviezol Navaru a koncept Gripz, ktorý nie je nové Z

Japonská automobilka, ktorá v Európe nedávno predajne predbehla Toyotu, má na autosalóne dve novinky: jednu očakávanú tak dlho, že ju už nikto za novinku nepovažuje, a druhú, ktorá je pre zmenu úplným prekvapením.

_DSC1066.JPG_DSC1060.JPG_DSC1061.JPG
Nissan Navara má na IAA 2015 európsku výstavnú premiéru

Tým prvým prípadom mienime samozrejme novú generáciu pick-upu Navara. Ten má síce vo Frankfurte európsku výstavnú premiéru, ale samotné auto nie je tajomstvom už od prvej polovice minulého roka. Vlastne je to podobná situácia ako s modernizovaným Fordom Ranger, čo bude jeden z významných konkurentov Navary.

_DSC1068.JPG_DSC1064.JPG_DSC1065.JPG
Modernejší interiér má ponúknuť výrazne komfortnejšie cestovanie

Nová Navara má kompletne prepracovaný dizajn, pričom na európsky trh dorazí vo verziách King Cab a Double Cab. Oproti predchádzajúcej generácii ponúkne prevedenie s dvojitou kabínou o 67 mm dlhšiu ložnú plochu (1578 mm), variant King Cab potom má ložnú plochu dlhú 1788 mm. 

_DSC1067.JPG_DSC1069.JPG_DSC1062.JPG
Na európsky trh dorazí Nissan Navara vo verziách King Cab a Double Cab

O pohon sa stará naftový motor s objemom 2,3 litra. K dispozícii budú dve verzie: 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k).

Nissan Gripz je koncept športového trojdverového crossoveru. Všade po internete sa o ňom píše, že ukazuje budúcnosť športového kupé 370Z, ale naše informácie hovoria, že je to dezinterpretácia. Dizajnové znaky Gripz sa možno na budúcom Nissanu Z objavia, ale koncept rozhodne nehovorí, že sa svalnaté športové kupé premení v crossover.

_DSC0194.JPG_DSC0187.JPG_DSC0190.JPG
Nissan Gripz má kompozitovú karosériu bez B-stĺpikov a ohromné 23" kolesá

Naopak by sme sa vôbec nečudovali, keby sa kľúčové dizajnové a štylistické znaky komceptu Gripz objavili na nástupcovi modelu Juke, s ktorým automobilka počíta na budúci rok.

_DSC0193.JPG_DSC0191.JPG_DSC0192.JPG
V svetlometoch sa ukrývajú kamery, ktoré môžu zaznamenávať jazdu

Pod kompozitovou karosériou schováva koncept hybridné ústrojenstvo tvorené kombináciou elektromotora z Nissanu Leaf so spaľovacím motorom, ktorý tu plní funkciu generátora. Žiadne podrobnosti o jazdných výkonoch automobilka nezverejnila.

_DSC0188.JPG_DSC0189.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY