vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nissan priviezol Navaru a koncept Gripz, ktorý nie je nové Z

IAA 2015 naživo: Nissan priviezol Navaru a koncept Gripz, ktorý nie je nové Z

Japonská automobilka, ktorá v Európe nedávno predajne predbehla Toyotu, má na autosalóne dve novinky: jednu očakávanú tak dlho, že ju už nikto za novinku nepovažuje, a druhú, ktorá je pre zmenu úplným prekvapením.

_DSC1066.JPG_DSC1060.JPG_DSC1061.JPG
Nissan Navara má na IAA 2015 európsku výstavnú premiéru

Tým prvým prípadom mienime samozrejme novú generáciu pick-upu Navara. Ten má síce vo Frankfurte európsku výstavnú premiéru, ale samotné auto nie je tajomstvom už od prvej polovice minulého roka. Vlastne je to podobná situácia ako s modernizovaným Fordom Ranger, čo bude jeden z významných konkurentov Navary.

_DSC1068.JPG_DSC1064.JPG_DSC1065.JPG
Modernejší interiér má ponúknuť výrazne komfortnejšie cestovanie

Nová Navara má kompletne prepracovaný dizajn, pričom na európsky trh dorazí vo verziách King Cab a Double Cab. Oproti predchádzajúcej generácii ponúkne prevedenie s dvojitou kabínou o 67 mm dlhšiu ložnú plochu (1578 mm), variant King Cab potom má ložnú plochu dlhú 1788 mm. 

_DSC1067.JPG_DSC1069.JPG_DSC1062.JPG
Na európsky trh dorazí Nissan Navara vo verziách King Cab a Double Cab

O pohon sa stará naftový motor s objemom 2,3 litra. K dispozícii budú dve verzie: 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k).

Nissan Gripz je koncept športového trojdverového crossoveru. Všade po internete sa o ňom píše, že ukazuje budúcnosť športového kupé 370Z, ale naše informácie hovoria, že je to dezinterpretácia. Dizajnové znaky Gripz sa možno na budúcom Nissanu Z objavia, ale koncept rozhodne nehovorí, že sa svalnaté športové kupé premení v crossover.

_DSC0194.JPG_DSC0187.JPG_DSC0190.JPG
Nissan Gripz má kompozitovú karosériu bez B-stĺpikov a ohromné 23" kolesá

Naopak by sme sa vôbec nečudovali, keby sa kľúčové dizajnové a štylistické znaky komceptu Gripz objavili na nástupcovi modelu Juke, s ktorým automobilka počíta na budúci rok.

_DSC0193.JPG_DSC0191.JPG_DSC0192.JPG
V svetlometoch sa ukrývajú kamery, ktoré môžu zaznamenávať jazdu

Pod kompozitovou karosériou schováva koncept hybridné ústrojenstvo tvorené kombináciou elektromotora z Nissanu Leaf so spaľovacím motorom, ktorý tu plní funkciu generátora. Žiadne podrobnosti o jazdných výkonoch automobilka nezverejnila.

_DSC0188.JPG_DSC0189.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY