vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Nissan priviezol Navaru a koncept Gripz, ktorý nie je nové Z

IAA 2015 naživo: Nissan priviezol Navaru a koncept Gripz, ktorý nie je nové Z

Japonská automobilka, ktorá v Európe nedávno predajne predbehla Toyotu, má na autosalóne dve novinky: jednu očakávanú tak dlho, že ju už nikto za novinku nepovažuje, a druhú, ktorá je pre zmenu úplným prekvapením.

_DSC1066.JPG_DSC1060.JPG_DSC1061.JPG
Nissan Navara má na IAA 2015 európsku výstavnú premiéru

Tým prvým prípadom mienime samozrejme novú generáciu pick-upu Navara. Ten má síce vo Frankfurte európsku výstavnú premiéru, ale samotné auto nie je tajomstvom už od prvej polovice minulého roka. Vlastne je to podobná situácia ako s modernizovaným Fordom Ranger, čo bude jeden z významných konkurentov Navary.

_DSC1068.JPG_DSC1064.JPG_DSC1065.JPG
Modernejší interiér má ponúknuť výrazne komfortnejšie cestovanie

Nová Navara má kompletne prepracovaný dizajn, pričom na európsky trh dorazí vo verziách King Cab a Double Cab. Oproti predchádzajúcej generácii ponúkne prevedenie s dvojitou kabínou o 67 mm dlhšiu ložnú plochu (1578 mm), variant King Cab potom má ložnú plochu dlhú 1788 mm. 

_DSC1067.JPG_DSC1069.JPG_DSC1062.JPG
Na európsky trh dorazí Nissan Navara vo verziách King Cab a Double Cab

O pohon sa stará naftový motor s objemom 2,3 litra. K dispozícii budú dve verzie: 118 kW (160 k) a 140 kW (190 k).

Nissan Gripz je koncept športového trojdverového crossoveru. Všade po internete sa o ňom píše, že ukazuje budúcnosť športového kupé 370Z, ale naše informácie hovoria, že je to dezinterpretácia. Dizajnové znaky Gripz sa možno na budúcom Nissanu Z objavia, ale koncept rozhodne nehovorí, že sa svalnaté športové kupé premení v crossover.

_DSC0194.JPG_DSC0187.JPG_DSC0190.JPG
Nissan Gripz má kompozitovú karosériu bez B-stĺpikov a ohromné 23" kolesá

Naopak by sme sa vôbec nečudovali, keby sa kľúčové dizajnové a štylistické znaky komceptu Gripz objavili na nástupcovi modelu Juke, s ktorým automobilka počíta na budúci rok.

_DSC0193.JPG_DSC0191.JPG_DSC0192.JPG
V svetlometoch sa ukrývajú kamery, ktoré môžu zaznamenávať jazdu

Pod kompozitovou karosériou schováva koncept hybridné ústrojenstvo tvorené kombináciou elektromotora z Nissanu Leaf so spaľovacím motorom, ktorý tu plní funkciu generátora. Žiadne podrobnosti o jazdných výkonoch automobilka nezverejnila.

_DSC0188.JPG_DSC0189.JPG

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY