vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Mercedes-Benz S Cabrio, C Coupé a aerodynamický koncept

IAA 2015 naživo: Mercedes-Benz S Cabrio, C Coupé a aerodynamický koncept
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz vo Frankfurte
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz vo Frankfurte

Stánok automobilky Mercedes-Benz bol tento rok opäť veľmi bohatý, vidieť sú hneď tri svetové premiéry. O dvoch sme sa dozvedeli už pred autosalónom, ide o Mercedes S Cabrio a o nové C Coupé, tretia je frankfurtským prekvapením. Jedná sa o aerodynamický koncept IAA.

mercedes (73).JPGmercedes (74).JPGmercedes (77).JPG
Aerodynamický koncept IAA má súčiniteľ odporu vzduchu jen cd=0,19. To je podľa automobilky najnižšia hodnota medzi štvordverovými vozidlami vôbec

Koncept Mercedes-Benz IAA predvádza aktívnu aerodynamiku, ktorá znižuje odpor vzduchu a tým aj spotrebu. Vedľajším produktom je potom vyšší komfort posádky vďaka nižšiemu hluku a vyššia maximálnu rýchlosť. Vozidlo poháňa plug-in hybridný systém s výkonom 279 koní. Maximálna rýchlosť je 250 km/h.

mercedes (19).JPGmercedes (20).JPGmercedes (53).JPGMercedes triedy S Cabrio bude patriť medzi najluxusnejšie kabriolety na trhu. Nič menšieho než osemvalec zatiaľ nedostanete

Nový luxusný kabriolet Mercedes-Benz S Cabrio sme si už predstavili, konštrukčne vychádza z kupé triedy S, ktoré je nástupcom Mercedesu CL. Aby bolo jasné, pre koho je tento model určený, pod kapotou nenájdete nič menšieho než osemvalec 4,7 l s dvojitým preplňovaním. Verzia AMG má takisto dvakrát preplňovaný osemvalec, ale s objemom 5,4 litra.

mercedes (23).JPGmercedes (30).JPGmercedes (24).JPGMercedes-Benz C Coupé má zatiaľ len štvorvalce, ale všetko vynahrádza model C63 AMG s osemvalcom pôvodom v kupé AMG GT

Ďalšou novinkou je menší Mercedes-Benz C Coupé, ktorý zatiaľ dorazil len so štvorvalcami, ale absenciu väčšieho motora v základnom prevedení kompenzuje Mercedes aspoň verziou C63 AMG s dvakrát preplňovaným osemvalcom z kupé AMG GT. Vidieť možno aj staršie koncepty, šialený off-road G63 AMG a víťazný monopost formuly 1.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY