vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Lexus RX vsádza na veľmi odvážny dizajn

IAA 2015 naživo: Lexus RX vsádza na veľmi odvážny dizajn

Štvrtá generácia veľkého crossoveru značky Lexus mala svetovú premiéru už v apríli na autosalóne v New Yorku, ale tohtoročný Frankfurt je pre nový Lexus RX európskym debutom.

Ostro rezanými klinmi a ohromnou maskou nový Lexus RX nadväzuje na vzhľad menšieho modelu NX.

_DSC1022.JPG_DSC1023.JPG_DSC1024.JPG
Nový Lexus RX má vo Frankfurte európsku premiéru

Nová generácia oproti tej staršej zmenila svoje základné rozmery. Na dĺžku meria 4890 mm, na šírku 1895 mm a na výšku 1689 mm. Len pre porovnanie, končiace RX meria 4770 mm na dĺžku, 1885 mm na šírku a 1685 mm na výšku. Rázvor náprav sa zväčšil z 2740 na 2789 mm.

_DSC1027.JPG_DSC1026.JPG_DSC1025.JPG
Verziu RX350 poháňa vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 l s výkonom 221 kW

Na výber budú opäť varianty RX350 a RX450h, pričom vo Frankfurte je možnosť vidieť obe. Prvý menovaný používa benzínový šesťvalec s objemom 3,5 litra s výkonom 221 kW (300 k, súčasné RX má 277 k).

_DSC1028.JPG_DSC1030.JPG_DSC1031.JPG
Hybridné RX450h je vrcholom rady. Jeho parametre zatiaľ nepoznáme

Hoci v Európe so silnou preferenciou dieselov je Lexus RX medzi luxusnými SUV skôr okrajovou záležitosťou, celosvetovo je pre značku úplne zásadný. Je to jej najpredávanejší model.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY