vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Lexus RX vsádza na veľmi odvážny dizajn

IAA 2015 naživo: Lexus RX vsádza na veľmi odvážny dizajn

Štvrtá generácia veľkého crossoveru značky Lexus mala svetovú premiéru už v apríli na autosalóne v New Yorku, ale tohtoročný Frankfurt je pre nový Lexus RX európskym debutom.

Ostro rezanými klinmi a ohromnou maskou nový Lexus RX nadväzuje na vzhľad menšieho modelu NX.

_DSC1022.JPG_DSC1023.JPG_DSC1024.JPG
Nový Lexus RX má vo Frankfurte európsku premiéru

Nová generácia oproti tej staršej zmenila svoje základné rozmery. Na dĺžku meria 4890 mm, na šírku 1895 mm a na výšku 1689 mm. Len pre porovnanie, končiace RX meria 4770 mm na dĺžku, 1885 mm na šírku a 1685 mm na výšku. Rázvor náprav sa zväčšil z 2740 na 2789 mm.

_DSC1027.JPG_DSC1026.JPG_DSC1025.JPG
Verziu RX350 poháňa vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 l s výkonom 221 kW

Na výber budú opäť varianty RX350 a RX450h, pričom vo Frankfurte je možnosť vidieť obe. Prvý menovaný používa benzínový šesťvalec s objemom 3,5 litra s výkonom 221 kW (300 k, súčasné RX má 277 k).

_DSC1028.JPG_DSC1030.JPG_DSC1031.JPG
Hybridné RX450h je vrcholom rady. Jeho parametre zatiaľ nepoznáme

Hoci v Európe so silnou preferenciou dieselov je Lexus RX medzi luxusnými SUV skôr okrajovou záležitosťou, celosvetovo je pre značku úplne zásadný. Je to jej najpredávanejší model.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY