vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Koncept Audi e-tron quattro je predzvesťou Audi Q6

IAA 2015 naživo: Koncept Audi e-tron quattro je predzvesťou Audi Q6
Zoznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Fotogaléria: Audi e-tron quattro

Vyzerá to, že BMW X6 sa môže rozlúčiť s výsadným postavením vo svojom vlastnom segmente. Prišiel Mercedes GLE a teraz sa môžeme na koncepte Audi e-tron quattro pozrieť na pripravovaný podobný crossover Audi Q6. Ten sa do dvoch rokov začne predávať, elektrický model príde o tri roky.

audi (10).jpgaudi (4).JPGaudi (11).jpg
Elektrický koncept Audi e-tron quattro má aktívnu aerodynamiku a dojazd cez 500 km. Nabije sa za tridsať minút a stovku zvládne za 4,6 sekundy

Je až prekvapujúce, že ostatné automobilky dovolili BMW tak dlho vyžierať predajný koláč v triede veľkých arogantných nepraktických kupé-SUV. Možno sa báli neúspechu, aký postihol SsangYong Actyon (ten vlastne túto triedu založil dva roky pred BMW X6)...

Koncept Audi e-tron quattro je ale zaujímavý aj z iného hľadiska. Pripravuje sa totiž na konkurenciu v podaní elektrickej Tesly Model X, ktorá sa začne predávať už na konci septembra. Avšak produkčný model Audi Q6, ktorý by mal doraziť do dvoch rokov, dostane aj povinné diesely 3.0 TDI, na ktoré už zákazníci čakajú.

audi (7).jpgaudi (8).jpgaudi (9).jpgZadný difúzor a krídlo nie sú len na ozdobu. Pri vyššej rýchlosti sa vysunú a upravia svoj uhol, takže sa zníži aerodynamický odpor a tým predĺži dojazd

Vystavený koncept Audi má tri elektromotory a celkový výkon 370 kW, čiže 503 koní. Krútiaci moment cez 800 Nm stačí na to, aby sa toto SUV dostalo na stovku za 4,6 sekundy a rozbehlo sa na 210 km/h. Myslelo sa aj na praktickosť, kufor pojme 615 litrov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY