vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Koncept Audi e-tron quattro je predzvesťou Audi Q6

IAA 2015 naživo: Koncept Audi e-tron quattro je predzvesťou Audi Q6
Zoznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Fotogaléria: Audi e-tron quattro

Vyzerá to, že BMW X6 sa môže rozlúčiť s výsadným postavením vo svojom vlastnom segmente. Prišiel Mercedes GLE a teraz sa môžeme na koncepte Audi e-tron quattro pozrieť na pripravovaný podobný crossover Audi Q6. Ten sa do dvoch rokov začne predávať, elektrický model príde o tri roky.

audi (10).jpgaudi (4).JPGaudi (11).jpg
Elektrický koncept Audi e-tron quattro má aktívnu aerodynamiku a dojazd cez 500 km. Nabije sa za tridsať minút a stovku zvládne za 4,6 sekundy

Je až prekvapujúce, že ostatné automobilky dovolili BMW tak dlho vyžierať predajný koláč v triede veľkých arogantných nepraktických kupé-SUV. Možno sa báli neúspechu, aký postihol SsangYong Actyon (ten vlastne túto triedu založil dva roky pred BMW X6)...

Koncept Audi e-tron quattro je ale zaujímavý aj z iného hľadiska. Pripravuje sa totiž na konkurenciu v podaní elektrickej Tesly Model X, ktorá sa začne predávať už na konci septembra. Avšak produkčný model Audi Q6, ktorý by mal doraziť do dvoch rokov, dostane aj povinné diesely 3.0 TDI, na ktoré už zákazníci čakajú.

audi (7).jpgaudi (8).jpgaudi (9).jpgZadný difúzor a krídlo nie sú len na ozdobu. Pri vyššej rýchlosti sa vysunú a upravia svoj uhol, takže sa zníži aerodynamický odpor a tým predĺži dojazd

Vystavený koncept Audi má tri elektromotory a celkový výkon 370 kW, čiže 503 koní. Krútiaci moment cez 800 Nm stačí na to, aby sa toto SUV dostalo na stovku za 4,6 sekundy a rozbehlo sa na 210 km/h. Myslelo sa aj na praktickosť, kufor pojme 615 litrov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY