vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Koncept Audi e-tron quattro je predzvesťou Audi Q6

IAA 2015 naživo: Koncept Audi e-tron quattro je predzvesťou Audi Q6
Zoznam kapitol
  1. Audi e-tron quattro
  2. Fotogaléria: Audi e-tron quattro

Vyzerá to, že BMW X6 sa môže rozlúčiť s výsadným postavením vo svojom vlastnom segmente. Prišiel Mercedes GLE a teraz sa môžeme na koncepte Audi e-tron quattro pozrieť na pripravovaný podobný crossover Audi Q6. Ten sa do dvoch rokov začne predávať, elektrický model príde o tri roky.

audi (10).jpgaudi (4).JPGaudi (11).jpg
Elektrický koncept Audi e-tron quattro má aktívnu aerodynamiku a dojazd cez 500 km. Nabije sa za tridsať minút a stovku zvládne za 4,6 sekundy

Je až prekvapujúce, že ostatné automobilky dovolili BMW tak dlho vyžierať predajný koláč v triede veľkých arogantných nepraktických kupé-SUV. Možno sa báli neúspechu, aký postihol SsangYong Actyon (ten vlastne túto triedu založil dva roky pred BMW X6)...

Koncept Audi e-tron quattro je ale zaujímavý aj z iného hľadiska. Pripravuje sa totiž na konkurenciu v podaní elektrickej Tesly Model X, ktorá sa začne predávať už na konci septembra. Avšak produkčný model Audi Q6, ktorý by mal doraziť do dvoch rokov, dostane aj povinné diesely 3.0 TDI, na ktoré už zákazníci čakajú.

audi (7).jpgaudi (8).jpgaudi (9).jpgZadný difúzor a krídlo nie sú len na ozdobu. Pri vyššej rýchlosti sa vysunú a upravia svoj uhol, takže sa zníži aerodynamický odpor a tým predĺži dojazd

Vystavený koncept Audi má tri elektromotory a celkový výkon 370 kW, čiže 503 koní. Krútiaci moment cez 800 Nm stačí na to, aby sa toto SUV dostalo na stovku za 4,6 sekundy a rozbehlo sa na 210 km/h. Myslelo sa aj na praktickosť, kufor pojme 615 litrov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY