vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Kia Optima dostala športovú verziu GT s výkonom 180 kW

IAA 2015 naživo: Kia Optima dostala športovú verziu GT s výkonom 180 kW

Spolu s novou generáciou Sportage a faceliftom sedanu Optima predstavila Kia vo Frankfurte aj nový model Kia Optima GT, čo je športové prevedenie modernizovane Optimy. Predávať sa začne budúci rok.

Nejedná sa len o stylingový paket, Optima GT má pod kapotou turbomotor 2.0 T-GDI, naladený na 180 kW (245 k) v 6000 ot./min. a 353 Nm v 1350-4000 ot./min. Hnaciu silu prenáša na 18" kolesá šesťstupňová automatická prevodovka.

kia (21).JPGkia (22).JPGkia (25).JPGkia (24).JPGKožou čalúnené sedadlá i športovo tvarovaný volant nesú logo GT, zvonku je spoľahlivým poznávacím znamením kontrastný difúzor

Aby ste na ceste hneď spoznali, že nevidíte obyčajnú Optima, má model GT inak štylizovaný predok a neprehliadnuteľný zadný difúzor, lemovaný dvojicou oválnych koncoviek výfuku. Podobné vídame v posledných rokoch napríklad na rýchlych Audi.

Kia Optima GT dostala aj adaptívne tlmiče, upravenú kalibráciu elektrického posilňovača riadenia a väčšie brzdy. Sama automobilka tvrdí, že vystavovaný model je "pripravený vstúpiť do sériovej výroby".

Kia Optima GT_2.jpgKia Optima GT_3 2.jpg
Kia Optima GT_1.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY