vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Kia Optima dostala športovú verziu GT s výkonom 180 kW

IAA 2015 naživo: Kia Optima dostala športovú verziu GT s výkonom 180 kW

Spolu s novou generáciou Sportage a faceliftom sedanu Optima predstavila Kia vo Frankfurte aj nový model Kia Optima GT, čo je športové prevedenie modernizovane Optimy. Predávať sa začne budúci rok.

Nejedná sa len o stylingový paket, Optima GT má pod kapotou turbomotor 2.0 T-GDI, naladený na 180 kW (245 k) v 6000 ot./min. a 353 Nm v 1350-4000 ot./min. Hnaciu silu prenáša na 18" kolesá šesťstupňová automatická prevodovka.

kia (21).JPGkia (22).JPGkia (25).JPGkia (24).JPGKožou čalúnené sedadlá i športovo tvarovaný volant nesú logo GT, zvonku je spoľahlivým poznávacím znamením kontrastný difúzor

Aby ste na ceste hneď spoznali, že nevidíte obyčajnú Optima, má model GT inak štylizovaný predok a neprehliadnuteľný zadný difúzor, lemovaný dvojicou oválnych koncoviek výfuku. Podobné vídame v posledných rokoch napríklad na rýchlych Audi.

Kia Optima GT dostala aj adaptívne tlmiče, upravenú kalibráciu elektrického posilňovača riadenia a väčšie brzdy. Sama automobilka tvrdí, že vystavovaný model je "pripravený vstúpiť do sériovej výroby".

Kia Optima GT_2.jpgKia Optima GT_3 2.jpg
Kia Optima GT_1.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY