vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Jaguar F-Pace má v najsilnejšej verzii 380 k

Sú to presne dva roky od doby, kedy Jaguar predstavil koncept C-X17. Stalo sa tak v predvečer autosalónu vo Frankfurte 2013. Dnes prišiel rad na sériovú verziu.
IAA 2015 naživo: Jaguar F-Pace má v najsilnejšej verzii 380 k

Prvý crossover so značkou Jaguar je tu. Stručne povedané, vyzerá prakticky rovnako ako koncept C-X17 a po stránke techniky je vlastne rovnaký ako nedávno predstavená nová generácia Jaguaru XF. Záujemcovia sa môžu tešiť na pohon všetkých kolies a vrcholnej motorizácie v podobe naftového šesťvalca s výkonom 250 kW (300 koní) alebo benzínového trojlitra z modelu F-Type, ktorý disponuje maximom 279 kW (380 koní).

Ľahký vďaka hliníku

Základ Jaguaru F-Pace je zhodný s tým, čo už používa menšie XE a spomínané XF. Opäť bol vo veľkej miere použitý hliník, presne povedané jeho podiel na karosérii tvorí 80%. F-Pace sa preto chváli relatívne nízkou hmotnosťou (od 1665 kg) a napokon aj zaujímavú spotrebou. Vozidlo je dlhé 4731 mm, vysoké 1667 mm a veľmi široké. Na šírku totiž meria 1936 mm bez zrkadiel. Na pomery crossoverov potom ponúka tiež veľmi solídnu výšku podvozku (213 mm). Rázvor náprav dosahuje na 2874 mm.

 
_DSC1317.JPG_DSC1314.JPG_DSC1313.JPGNový Jaguar F-Pace sa vzhľadovo príliš nevzdialil konceptu C-X17

V interiéri máme očakávať dosť priestoru pre päť cestujúcich, prémiové materiály, prvotriedne spracovanie a tak ďalej. Na pohľad je F-Pace vnútri veľmi podobný Jaguaru XF. Zadné operadlo je delené v pomere 40/20/40 a batožinový priestor zvládne v základnom usporiadaní 650 litrov.

Základným motorom pre Jaguar F-Pace je štvorvalcový diesel Ingenium, ktorý ponúka výkon 132 kW (180 k) a vrchol krútiaceho momentu 430 Nm. Táto verzia bude dostupná s manuálom a pohonom zadnej nápravy, pričom hlavnou devízou bude nízka spotreba. Tá sa má pohybovať v kombinovanom cykle tesne pod hranicou piatich litrov nafty. Kto ale bude chcieť, ten si môže túto motorizáciu zaobstarať aj s pohonom všetkých kolies.

Zatiaľ bez osemvalca

Silnejšia naftová alternatíva predstavuje poriadny skok, pretože Jaguar ďalej ponúka už len naftový šesťvalec, ktorý disponuje parametrami 221 kW (300 k) a vrcholom krútiaceho momentu 700 Nm. Tu je samozrejme pohon všetkých kolies štandardom, rovnako ako osemstupňový automat. Taký F-Pace zvládne stovku za 6,2 s, maximálne vystrelí na 241 km/h a v kombinovanom cykle spotrebuje šesť litrov nafty.

_DSC1319.JPG_DSC1312.JPG_DSC1311.JPG
_DSC1318.JPG_DSC1315.JPG_DSC1316.JPGZákladnou motorizáciou bude naftový štvorvalec (132 kW/430 Nm), ktorý sa má dodávať s pohonom zadných kolies; za štvorkolku bude však možné priplatiť

Záujemcovia o benzínové motory môžu vyberať medzi preplňovaným dvojlitrom 177 kW (240 k) a dvojicou šesťvalcových trojlitrov, ktoré majú opäť pohon všetkých kolies štandardne. Slabšie prevedenie disponuje parametrami 250 kW (340 k) a 450 Nm, vrcholná verzia je naladená na 280 kW (380 k) a 450 Nm. Najrýchlejší F-Pace vie stovku za 5,5 s a ide 250 km/h.

Podvozok už poznáme. Vpredu nájdeme dvojité lichobežníkové zavesenie, vzadu nápravu typu integral link. Vzhľadom k tomu, ako jazdí XF, sa dá očakávať, že aj F-Pace bude pre vodičov veľmi zaujímavé auto. Jazdné vlastnosti budú ďalej vylepšovať adaptívne tlmiče a záujemcovia neprídu ani o systém Configurable Dynamics, ktorý umožňuje nastavenie odozvy na plyn, samočinnej prevodovky, riadenia a spomínaných tlmičov.

Auto dostane aj niečo ako zjednodušenú verziu systému Terrain Response známeho z Land Roverov. V tomto prípade je podobná vec označená ako Adaptive Surface Response.

Vo výbave potom nájdeme všetko možné od nového systému InControl Touch Pro s displejom veľkosti 10,2 palcov, cez head-up displej až po systém Jaguar Activity Key. Ide o vodotesný nárazuvzdorný náramok, pomocou ktorého možno F-Pace uzamknúť. Stačí priložiť náramok k písmene J v nápisu Jaguar na zadných dverách. Spolu s uzamknutím auta samozrejme dôjde aj k deaktivácii klasického kľúča, ktorý zostal vo vnútri.

Na presné ceny je ešte skoro a rovnako tak sa v tlačovej správe nepíše nič o termíne vstupu na trh. Isté je len to, že F-Pace dorazí vo výbavách Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a F-Pace S. V prvom roku výroby sa bude ponúkať ešte First Edition. Tá bude dostupná len s najsilnejším naftovým alebo benzínovým motorom a v dvoch špeciálnych farbách Cézium Blue a Halcyon Gold, ktoré odkazujú na koncept C-X17.

Jag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_01_LowRes-2.jpgJag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_05_LowRes.jpg
Jag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_02_LowRes.jpgJag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_03_LowRes.jpgJag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_04_LowRes.jpg

Aktualizované 15. 9. 2015 14:30 Do článku sme doplnili živé fotografie z Frankfurtu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY