vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Jaguar F-Pace má v najsilnejšej verzii 380 k

Sú to presne dva roky od doby, kedy Jaguar predstavil koncept C-X17. Stalo sa tak v predvečer autosalónu vo Frankfurte 2013. Dnes prišiel rad na sériovú verziu.
IAA 2015 naživo: Jaguar F-Pace má v najsilnejšej verzii 380 k

Prvý crossover so značkou Jaguar je tu. Stručne povedané, vyzerá prakticky rovnako ako koncept C-X17 a po stránke techniky je vlastne rovnaký ako nedávno predstavená nová generácia Jaguaru XF. Záujemcovia sa môžu tešiť na pohon všetkých kolies a vrcholnej motorizácie v podobe naftového šesťvalca s výkonom 250 kW (300 koní) alebo benzínového trojlitra z modelu F-Type, ktorý disponuje maximom 279 kW (380 koní).

Ľahký vďaka hliníku

Základ Jaguaru F-Pace je zhodný s tým, čo už používa menšie XE a spomínané XF. Opäť bol vo veľkej miere použitý hliník, presne povedané jeho podiel na karosérii tvorí 80%. F-Pace sa preto chváli relatívne nízkou hmotnosťou (od 1665 kg) a napokon aj zaujímavú spotrebou. Vozidlo je dlhé 4731 mm, vysoké 1667 mm a veľmi široké. Na šírku totiž meria 1936 mm bez zrkadiel. Na pomery crossoverov potom ponúka tiež veľmi solídnu výšku podvozku (213 mm). Rázvor náprav dosahuje na 2874 mm.

 
_DSC1317.JPG_DSC1314.JPG_DSC1313.JPGNový Jaguar F-Pace sa vzhľadovo príliš nevzdialil konceptu C-X17

V interiéri máme očakávať dosť priestoru pre päť cestujúcich, prémiové materiály, prvotriedne spracovanie a tak ďalej. Na pohľad je F-Pace vnútri veľmi podobný Jaguaru XF. Zadné operadlo je delené v pomere 40/20/40 a batožinový priestor zvládne v základnom usporiadaní 650 litrov.

Základným motorom pre Jaguar F-Pace je štvorvalcový diesel Ingenium, ktorý ponúka výkon 132 kW (180 k) a vrchol krútiaceho momentu 430 Nm. Táto verzia bude dostupná s manuálom a pohonom zadnej nápravy, pričom hlavnou devízou bude nízka spotreba. Tá sa má pohybovať v kombinovanom cykle tesne pod hranicou piatich litrov nafty. Kto ale bude chcieť, ten si môže túto motorizáciu zaobstarať aj s pohonom všetkých kolies.

Zatiaľ bez osemvalca

Silnejšia naftová alternatíva predstavuje poriadny skok, pretože Jaguar ďalej ponúka už len naftový šesťvalec, ktorý disponuje parametrami 221 kW (300 k) a vrcholom krútiaceho momentu 700 Nm. Tu je samozrejme pohon všetkých kolies štandardom, rovnako ako osemstupňový automat. Taký F-Pace zvládne stovku za 6,2 s, maximálne vystrelí na 241 km/h a v kombinovanom cykle spotrebuje šesť litrov nafty.

_DSC1319.JPG_DSC1312.JPG_DSC1311.JPG
_DSC1318.JPG_DSC1315.JPG_DSC1316.JPGZákladnou motorizáciou bude naftový štvorvalec (132 kW/430 Nm), ktorý sa má dodávať s pohonom zadných kolies; za štvorkolku bude však možné priplatiť

Záujemcovia o benzínové motory môžu vyberať medzi preplňovaným dvojlitrom 177 kW (240 k) a dvojicou šesťvalcových trojlitrov, ktoré majú opäť pohon všetkých kolies štandardne. Slabšie prevedenie disponuje parametrami 250 kW (340 k) a 450 Nm, vrcholná verzia je naladená na 280 kW (380 k) a 450 Nm. Najrýchlejší F-Pace vie stovku za 5,5 s a ide 250 km/h.

Podvozok už poznáme. Vpredu nájdeme dvojité lichobežníkové zavesenie, vzadu nápravu typu integral link. Vzhľadom k tomu, ako jazdí XF, sa dá očakávať, že aj F-Pace bude pre vodičov veľmi zaujímavé auto. Jazdné vlastnosti budú ďalej vylepšovať adaptívne tlmiče a záujemcovia neprídu ani o systém Configurable Dynamics, ktorý umožňuje nastavenie odozvy na plyn, samočinnej prevodovky, riadenia a spomínaných tlmičov.

Auto dostane aj niečo ako zjednodušenú verziu systému Terrain Response známeho z Land Roverov. V tomto prípade je podobná vec označená ako Adaptive Surface Response.

Vo výbave potom nájdeme všetko možné od nového systému InControl Touch Pro s displejom veľkosti 10,2 palcov, cez head-up displej až po systém Jaguar Activity Key. Ide o vodotesný nárazuvzdorný náramok, pomocou ktorého možno F-Pace uzamknúť. Stačí priložiť náramok k písmene J v nápisu Jaguar na zadných dverách. Spolu s uzamknutím auta samozrejme dôjde aj k deaktivácii klasického kľúča, ktorý zostal vo vnútri.

Na presné ceny je ešte skoro a rovnako tak sa v tlačovej správe nepíše nič o termíne vstupu na trh. Isté je len to, že F-Pace dorazí vo výbavách Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a F-Pace S. V prvom roku výroby sa bude ponúkať ešte First Edition. Tá bude dostupná len s najsilnejším naftovým alebo benzínovým motorom a v dvoch špeciálnych farbách Cézium Blue a Halcyon Gold, ktoré odkazujú na koncept C-X17.

Jag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_01_LowRes-2.jpgJag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_05_LowRes.jpg
Jag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_02_LowRes.jpgJag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_03_LowRes.jpgJag_FPACE_LE_S_Location_Image_140915_04_LowRes.jpg

Aktualizované 15. 9. 2015 14:30 Do článku sme doplnili živé fotografie z Frankfurtu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY