vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Infiniti Q30 sľubuje hlavne ticho a komfort

Q30 je prvým kompaktným hatchbackom v histórii Infiniti. Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,6 l. Automobilka však myslí aj na Európanov, ktorým ponúkne diesely.
IAA 2015 naživo: Infiniti Q30 sľubuje hlavne ticho a komfort

"Prvých SUV" máme na tohtoročnom Frankfurte hneď niekoľko, ale nové Infiniti Q30 je prvým kompaktným hatchbackom v histórii svojej značky. Luxusná časť aliancie Renault-Nissan tak vstupuje do segmentu, kde sa bude naťahovať o zákazníkov najmä s Audi A3, BMW 1 a Mercedesom triedy A, ale tiež napríklad vyššími špecifikáciami VW Golf.

_DSC1335.JPG_DSC1325.JPG_DSC1328.JPG
Infiniti ponúkne nový model v troch výbavách: Q30 (základ), Premium (luxusnejšie prevedenie) a Sport (líši sa vzhľadom aj naladením podvozku)

Dizajnovo novinka nadväzuje na štýl doterajších modelov Infiniti, charakterizovaný výraznými prelismi a organickými tvarmi s minimom hladkých plôch alebo rovných línií.

Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,6 l, ponúkaný vo variantoch 90 a 115 kW. Infiniti však myslí aj na Európanov, ktorým ponúkne diesely 1,5 a 2,2 l, naladené na 80, respektíve 125 kW. Vrcholnú motorizáciu predstavuje benzínový dvojliter s výkonom 155 kW, ten však automobilka ponúkne iba zákazníkom ochotným priplatiť za verzie Premium a Sport.

_DSC1334.JPG_DSC1329.JPG_DSC1330.JPGZa príplatok dostanete okrem iného automatický parkovací asistent, adaptívny tempomat alebo systém autonómneho brzdenia, teda technológie obvyklé pri konkurencii

Namiesto sériovej manuálnej šesťstupňovej prevodovky si bude možné objednať dvojspojkovú skriňu so siedmimi rýchlosťami. Podvozok je tvorený vzperami MacPherson vpredu a viacprvkovým zavesením vzadu. Automobilka tvrdí, že pri vývoji kládla veľký dôraz na harmonické jazdné vlastnosti, odozvu riadenia a nastavenie podvozku.

_DSC1333.JPG_DSC1327.JPG_DSC1331.JPG
Infiniti Q30 sa bude vyrábať v britskom Sunderlande

K výnimočnému pohodlie cestujúcich má prispieť aj tvarovanie sedadiel alebo starostlivé odhlučnenie interiéru, podporované systémom aktívneho potláčanie hluku. Batožinový priestor má základný objem 368 l.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY