vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Infiniti Q30 sľubuje hlavne ticho a komfort

Q30 je prvým kompaktným hatchbackom v histórii Infiniti. Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,6 l. Automobilka však myslí aj na Európanov, ktorým ponúkne diesely.
IAA 2015 naživo: Infiniti Q30 sľubuje hlavne ticho a komfort

"Prvých SUV" máme na tohtoročnom Frankfurte hneď niekoľko, ale nové Infiniti Q30 je prvým kompaktným hatchbackom v histórii svojej značky. Luxusná časť aliancie Renault-Nissan tak vstupuje do segmentu, kde sa bude naťahovať o zákazníkov najmä s Audi A3, BMW 1 a Mercedesom triedy A, ale tiež napríklad vyššími špecifikáciami VW Golf.

_DSC1335.JPG_DSC1325.JPG_DSC1328.JPG
Infiniti ponúkne nový model v troch výbavách: Q30 (základ), Premium (luxusnejšie prevedenie) a Sport (líši sa vzhľadom aj naladením podvozku)

Dizajnovo novinka nadväzuje na štýl doterajších modelov Infiniti, charakterizovaný výraznými prelismi a organickými tvarmi s minimom hladkých plôch alebo rovných línií.

Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,6 l, ponúkaný vo variantoch 90 a 115 kW. Infiniti však myslí aj na Európanov, ktorým ponúkne diesely 1,5 a 2,2 l, naladené na 80, respektíve 125 kW. Vrcholnú motorizáciu predstavuje benzínový dvojliter s výkonom 155 kW, ten však automobilka ponúkne iba zákazníkom ochotným priplatiť za verzie Premium a Sport.

_DSC1334.JPG_DSC1329.JPG_DSC1330.JPGZa príplatok dostanete okrem iného automatický parkovací asistent, adaptívny tempomat alebo systém autonómneho brzdenia, teda technológie obvyklé pri konkurencii

Namiesto sériovej manuálnej šesťstupňovej prevodovky si bude možné objednať dvojspojkovú skriňu so siedmimi rýchlosťami. Podvozok je tvorený vzperami MacPherson vpredu a viacprvkovým zavesením vzadu. Automobilka tvrdí, že pri vývoji kládla veľký dôraz na harmonické jazdné vlastnosti, odozvu riadenia a nastavenie podvozku.

_DSC1333.JPG_DSC1327.JPG_DSC1331.JPG
Infiniti Q30 sa bude vyrábať v britskom Sunderlande

K výnimočnému pohodlie cestujúcich má prispieť aj tvarovanie sedadiel alebo starostlivé odhlučnenie interiéru, podporované systémom aktívneho potláčanie hluku. Batožinový priestor má základný objem 368 l.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY