vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Infiniti Q30 sľubuje hlavne ticho a komfort

Q30 je prvým kompaktným hatchbackom v histórii Infiniti. Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,6 l. Automobilka však myslí aj na Európanov, ktorým ponúkne diesely.
IAA 2015 naživo: Infiniti Q30 sľubuje hlavne ticho a komfort

"Prvých SUV" máme na tohtoročnom Frankfurte hneď niekoľko, ale nové Infiniti Q30 je prvým kompaktným hatchbackom v histórii svojej značky. Luxusná časť aliancie Renault-Nissan tak vstupuje do segmentu, kde sa bude naťahovať o zákazníkov najmä s Audi A3, BMW 1 a Mercedesom triedy A, ale tiež napríklad vyššími špecifikáciami VW Golf.

_DSC1335.JPG_DSC1325.JPG_DSC1328.JPG
Infiniti ponúkne nový model v troch výbavách: Q30 (základ), Premium (luxusnejšie prevedenie) a Sport (líši sa vzhľadom aj naladením podvozku)

Dizajnovo novinka nadväzuje na štýl doterajších modelov Infiniti, charakterizovaný výraznými prelismi a organickými tvarmi s minimom hladkých plôch alebo rovných línií.

Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,6 l, ponúkaný vo variantoch 90 a 115 kW. Infiniti však myslí aj na Európanov, ktorým ponúkne diesely 1,5 a 2,2 l, naladené na 80, respektíve 125 kW. Vrcholnú motorizáciu predstavuje benzínový dvojliter s výkonom 155 kW, ten však automobilka ponúkne iba zákazníkom ochotným priplatiť za verzie Premium a Sport.

_DSC1334.JPG_DSC1329.JPG_DSC1330.JPGZa príplatok dostanete okrem iného automatický parkovací asistent, adaptívny tempomat alebo systém autonómneho brzdenia, teda technológie obvyklé pri konkurencii

Namiesto sériovej manuálnej šesťstupňovej prevodovky si bude možné objednať dvojspojkovú skriňu so siedmimi rýchlosťami. Podvozok je tvorený vzperami MacPherson vpredu a viacprvkovým zavesením vzadu. Automobilka tvrdí, že pri vývoji kládla veľký dôraz na harmonické jazdné vlastnosti, odozvu riadenia a nastavenie podvozku.

_DSC1333.JPG_DSC1327.JPG_DSC1331.JPG
Infiniti Q30 sa bude vyrábať v britskom Sunderlande

K výnimočnému pohodlie cestujúcich má prispieť aj tvarovanie sedadiel alebo starostlivé odhlučnenie interiéru, podporované systémom aktívneho potláčanie hluku. Batožinový priestor má základný objem 368 l.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY