vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Infiniti Q30 sľubuje hlavne ticho a komfort

Q30 je prvým kompaktným hatchbackom v histórii Infiniti. Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,6 l. Automobilka však myslí aj na Európanov, ktorým ponúkne diesely.
IAA 2015 naživo: Infiniti Q30 sľubuje hlavne ticho a komfort

"Prvých SUV" máme na tohtoročnom Frankfurte hneď niekoľko, ale nové Infiniti Q30 je prvým kompaktným hatchbackom v histórii svojej značky. Luxusná časť aliancie Renault-Nissan tak vstupuje do segmentu, kde sa bude naťahovať o zákazníkov najmä s Audi A3, BMW 1 a Mercedesom triedy A, ale tiež napríklad vyššími špecifikáciami VW Golf.

_DSC1335.JPG_DSC1325.JPG_DSC1328.JPG
Infiniti ponúkne nový model v troch výbavách: Q30 (základ), Premium (luxusnejšie prevedenie) a Sport (líši sa vzhľadom aj naladením podvozku)

Dizajnovo novinka nadväzuje na štýl doterajších modelov Infiniti, charakterizovaný výraznými prelismi a organickými tvarmi s minimom hladkých plôch alebo rovných línií.

Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,6 l, ponúkaný vo variantoch 90 a 115 kW. Infiniti však myslí aj na Európanov, ktorým ponúkne diesely 1,5 a 2,2 l, naladené na 80, respektíve 125 kW. Vrcholnú motorizáciu predstavuje benzínový dvojliter s výkonom 155 kW, ten však automobilka ponúkne iba zákazníkom ochotným priplatiť za verzie Premium a Sport.

_DSC1334.JPG_DSC1329.JPG_DSC1330.JPGZa príplatok dostanete okrem iného automatický parkovací asistent, adaptívny tempomat alebo systém autonómneho brzdenia, teda technológie obvyklé pri konkurencii

Namiesto sériovej manuálnej šesťstupňovej prevodovky si bude možné objednať dvojspojkovú skriňu so siedmimi rýchlosťami. Podvozok je tvorený vzperami MacPherson vpredu a viacprvkovým zavesením vzadu. Automobilka tvrdí, že pri vývoji kládla veľký dôraz na harmonické jazdné vlastnosti, odozvu riadenia a nastavenie podvozku.

_DSC1333.JPG_DSC1327.JPG_DSC1331.JPG
Infiniti Q30 sa bude vyrábať v britskom Sunderlande

K výnimočnému pohodlie cestujúcich má prispieť aj tvarovanie sedadiel alebo starostlivé odhlučnenie interiéru, podporované systémom aktívneho potláčanie hluku. Batožinový priestor má základný objem 368 l.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY