vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Infiniti Q30 sľubuje hlavne ticho a komfort

Q30 je prvým kompaktným hatchbackom v histórii Infiniti. Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,6 l. Automobilka však myslí aj na Európanov, ktorým ponúkne diesely.
IAA 2015 naživo: Infiniti Q30 sľubuje hlavne ticho a komfort

"Prvých SUV" máme na tohtoročnom Frankfurte hneď niekoľko, ale nové Infiniti Q30 je prvým kompaktným hatchbackom v histórii svojej značky. Luxusná časť aliancie Renault-Nissan tak vstupuje do segmentu, kde sa bude naťahovať o zákazníkov najmä s Audi A3, BMW 1 a Mercedesom triedy A, ale tiež napríklad vyššími špecifikáciami VW Golf.

_DSC1335.JPG_DSC1325.JPG_DSC1328.JPG
Infiniti ponúkne nový model v troch výbavách: Q30 (základ), Premium (luxusnejšie prevedenie) a Sport (líši sa vzhľadom aj naladením podvozku)

Dizajnovo novinka nadväzuje na štýl doterajších modelov Infiniti, charakterizovaný výraznými prelismi a organickými tvarmi s minimom hladkých plôch alebo rovných línií.

Základnou motorizáciou bude benzínový motor 1,6 l, ponúkaný vo variantoch 90 a 115 kW. Infiniti však myslí aj na Európanov, ktorým ponúkne diesely 1,5 a 2,2 l, naladené na 80, respektíve 125 kW. Vrcholnú motorizáciu predstavuje benzínový dvojliter s výkonom 155 kW, ten však automobilka ponúkne iba zákazníkom ochotným priplatiť za verzie Premium a Sport.

_DSC1334.JPG_DSC1329.JPG_DSC1330.JPGZa príplatok dostanete okrem iného automatický parkovací asistent, adaptívny tempomat alebo systém autonómneho brzdenia, teda technológie obvyklé pri konkurencii

Namiesto sériovej manuálnej šesťstupňovej prevodovky si bude možné objednať dvojspojkovú skriňu so siedmimi rýchlosťami. Podvozok je tvorený vzperami MacPherson vpredu a viacprvkovým zavesením vzadu. Automobilka tvrdí, že pri vývoji kládla veľký dôraz na harmonické jazdné vlastnosti, odozvu riadenia a nastavenie podvozku.

_DSC1333.JPG_DSC1327.JPG_DSC1331.JPG
Infiniti Q30 sa bude vyrábať v britskom Sunderlande

K výnimočnému pohodlie cestujúcich má prispieť aj tvarovanie sedadiel alebo starostlivé odhlučnenie interiéru, podporované systémom aktívneho potláčanie hluku. Batožinový priestor má základný objem 368 l.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY