vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Hyundai vystavuje i20 Active aj fantastický Vision GT

IAA 2015 naživo: Hyundai vystavuje i20 Active aj fantastický Vision GT

Bugatti nie je jediná automobilka, ktorá si na tohtoročný Frankfurt pripravila dramatickú víziu závodného špeciálu nezviazaného predpismi. Hyundai má na stánku fantastickú štúdiu N 2025 Vision Gran Turismo.

Jedná sa o pretekárske vozidlo poháňané palivovými článkami, ktoré mu udeľujú výkon 500 kW (680 k). K tomu je však potrebné pripočítať ešte energiu uloženú v prídavnom "veľkokapacitnom kondenzátore," do ktorého sa rekuperuje energia pri brzdení. Ten v prípade potreby prispeje do mlyna troškou čítajúcich 150 kW (204 koní). Kombinovaný výkon sústavy tak dosahuje hodnoty až 650 kW (884 k).

_DSC1375.JPG_DSC1377.JPG_DSC1378.JPG
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo váži 972 kg a dosahuje výkon 884 koní

Samotné elektromotory sú uložené v jednotlivých kolách, čo umožňuje rozdeľovať hnaciu silu úplne podľa potreby a teoreticky zabezpečiť autu dokonalú ovládateľnosť. Vďaka samonosnej konštrukcii z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami váži Hyundai N 2025 Vision GT len 972 kg.

_DSC1372.JPG_DSC1373.JPG_DSC1374.JPG
Automobilka vystavuje aj novú verziu súťažného špeciálu i20 WRC

Štúdia bola vyvinutá pre konzolový simulátor Gran Turismo 6, hráči si ju budú môcť bezplatne stiahnuť v blízkej dobe.

Druhá frankfurtská premiéra značky Hyundai sa drží viac pri zemi. Teda obrazne, v doslovnom zmysle má k zemi naopak ďalej než placatý hyperšport. Hyundai i20 Active je ladený ľahko do štýlu crossoverov, hoci pohon všetkých kolies nemá. Okrem ochranných čiernych plastov ale dostal aj podvozok zvýšený o 20 mm, aby si poradil s horšími cestami.

Pod kapotou i20 Active má premiéru aj nový motor 1.0 T-GDI. Hyundai ho bude ponúkať vo variantoch 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Model však bude v ponuke aj so zážihovou tisícštyristovkou naladenou na 66 alebo 74 kW.

_DSC1363.JPG_DSC1370.JPG_DSC1367.JPG
Hyundai i20 Active má vyššiu svetlú výšku a upravené odpruženie

Na stánku kórejskej automobilky je ďalej možnosť vidieť napríklad aj nová evolúcia súťažného špeciálu i20 WRC alebo štúdia Vision G, ktorá mala premiéru na Pebble Beach.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY