vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Hyundai vystavuje i20 Active aj fantastický Vision GT

IAA 2015 naživo: Hyundai vystavuje i20 Active aj fantastický Vision GT

Bugatti nie je jediná automobilka, ktorá si na tohtoročný Frankfurt pripravila dramatickú víziu závodného špeciálu nezviazaného predpismi. Hyundai má na stánku fantastickú štúdiu N 2025 Vision Gran Turismo.

Jedná sa o pretekárske vozidlo poháňané palivovými článkami, ktoré mu udeľujú výkon 500 kW (680 k). K tomu je však potrebné pripočítať ešte energiu uloženú v prídavnom "veľkokapacitnom kondenzátore," do ktorého sa rekuperuje energia pri brzdení. Ten v prípade potreby prispeje do mlyna troškou čítajúcich 150 kW (204 koní). Kombinovaný výkon sústavy tak dosahuje hodnoty až 650 kW (884 k).

_DSC1375.JPG_DSC1377.JPG_DSC1378.JPG
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo váži 972 kg a dosahuje výkon 884 koní

Samotné elektromotory sú uložené v jednotlivých kolách, čo umožňuje rozdeľovať hnaciu silu úplne podľa potreby a teoreticky zabezpečiť autu dokonalú ovládateľnosť. Vďaka samonosnej konštrukcii z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami váži Hyundai N 2025 Vision GT len 972 kg.

_DSC1372.JPG_DSC1373.JPG_DSC1374.JPG
Automobilka vystavuje aj novú verziu súťažného špeciálu i20 WRC

Štúdia bola vyvinutá pre konzolový simulátor Gran Turismo 6, hráči si ju budú môcť bezplatne stiahnuť v blízkej dobe.

Druhá frankfurtská premiéra značky Hyundai sa drží viac pri zemi. Teda obrazne, v doslovnom zmysle má k zemi naopak ďalej než placatý hyperšport. Hyundai i20 Active je ladený ľahko do štýlu crossoverov, hoci pohon všetkých kolies nemá. Okrem ochranných čiernych plastov ale dostal aj podvozok zvýšený o 20 mm, aby si poradil s horšími cestami.

Pod kapotou i20 Active má premiéru aj nový motor 1.0 T-GDI. Hyundai ho bude ponúkať vo variantoch 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Model však bude v ponuke aj so zážihovou tisícštyristovkou naladenou na 66 alebo 74 kW.

_DSC1363.JPG_DSC1370.JPG_DSC1367.JPG
Hyundai i20 Active má vyššiu svetlú výšku a upravené odpruženie

Na stánku kórejskej automobilky je ďalej možnosť vidieť napríklad aj nová evolúcia súťažného špeciálu i20 WRC alebo štúdia Vision G, ktorá mala premiéru na Pebble Beach.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY