vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Hyundai vystavuje i20 Active aj fantastický Vision GT

IAA 2015 naživo: Hyundai vystavuje i20 Active aj fantastický Vision GT

Bugatti nie je jediná automobilka, ktorá si na tohtoročný Frankfurt pripravila dramatickú víziu závodného špeciálu nezviazaného predpismi. Hyundai má na stánku fantastickú štúdiu N 2025 Vision Gran Turismo.

Jedná sa o pretekárske vozidlo poháňané palivovými článkami, ktoré mu udeľujú výkon 500 kW (680 k). K tomu je však potrebné pripočítať ešte energiu uloženú v prídavnom "veľkokapacitnom kondenzátore," do ktorého sa rekuperuje energia pri brzdení. Ten v prípade potreby prispeje do mlyna troškou čítajúcich 150 kW (204 koní). Kombinovaný výkon sústavy tak dosahuje hodnoty až 650 kW (884 k).

_DSC1375.JPG_DSC1377.JPG_DSC1378.JPG
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo váži 972 kg a dosahuje výkon 884 koní

Samotné elektromotory sú uložené v jednotlivých kolách, čo umožňuje rozdeľovať hnaciu silu úplne podľa potreby a teoreticky zabezpečiť autu dokonalú ovládateľnosť. Vďaka samonosnej konštrukcii z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami váži Hyundai N 2025 Vision GT len 972 kg.

_DSC1372.JPG_DSC1373.JPG_DSC1374.JPG
Automobilka vystavuje aj novú verziu súťažného špeciálu i20 WRC

Štúdia bola vyvinutá pre konzolový simulátor Gran Turismo 6, hráči si ju budú môcť bezplatne stiahnuť v blízkej dobe.

Druhá frankfurtská premiéra značky Hyundai sa drží viac pri zemi. Teda obrazne, v doslovnom zmysle má k zemi naopak ďalej než placatý hyperšport. Hyundai i20 Active je ladený ľahko do štýlu crossoverov, hoci pohon všetkých kolies nemá. Okrem ochranných čiernych plastov ale dostal aj podvozok zvýšený o 20 mm, aby si poradil s horšími cestami.

Pod kapotou i20 Active má premiéru aj nový motor 1.0 T-GDI. Hyundai ho bude ponúkať vo variantoch 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Model však bude v ponuke aj so zážihovou tisícštyristovkou naladenou na 66 alebo 74 kW.

_DSC1363.JPG_DSC1370.JPG_DSC1367.JPG
Hyundai i20 Active má vyššiu svetlú výšku a upravené odpruženie

Na stánku kórejskej automobilky je ďalej možnosť vidieť napríklad aj nová evolúcia súťažného špeciálu i20 WRC alebo štúdia Vision G, ktorá mala premiéru na Pebble Beach.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY