vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Ford Ranger je luxusnejší a úspornejší

Ford vo Frankfurte vystavuje vyšperkovanú verziu Widltrak. Modernizovaný Ranger naďalej dáva na výber z motorov 2.2 TDCi a 3.2 TDCi.
IAA 2015 naživo: Ford Ranger je luxusnejší a úspornejší

Ford sa tento rok rozhodol nepredstavovať vo Frankfurte žiadnu veľkú premiéru a namiesto toho zdôrazniť svoj rad SUV a modelov s pohonom všetkých kolies. Asi najzaujímavejšou novinkou je tak facelift pick-upu Ranger, ktorý bol síce predstavený už skôr, ale na IAA 2015 má európsku výstavnú premiéru.

_DSC0973.JPG_DSC0971.JPG_DSC0969.JPGWidltrak je vrcholné prevedenie pick-upu Ranger, ktorý je inak hlavne úžitkovým pracantom aj do náročného terénu

Ford vo Frankfurte vystavuje vyšperkovanú verziu Widltrak, ktorá tradične balansuje na pomedzí úžitkového pick-upu (ktorým inak Ranger je) a štýlového off-roadu. Má päťmiestnu kabínu, štýlové kolesá, nástupné lišty i rám na korbe. A tiež neprehliadnuteľnú oranžovú farbu Pride.

Oranžová sa objavuje ako kontrastná farba aj v modernizovanom interiéri, kam sa novo nasťahoval systém Sync 2 s veľkou 8" obrazovkou.  

_DSC0972.JPG_DSC0975.JPG_DSC0976.JPG
V rámci faceliftu dostal Ranger ľahko modifikovaný vzhľad prednej časti a vylepšené diesely s vyšším výkonom a menšou spotrebou

Modernizovaný Ranger naďalej dáva na výber z motorov 2.2 TDCi a 3.2 TDCi. Zatiaľ čo väčší päťvalec má stále 147 kW, menší motor posilnil z 92 alebo 110 na 96, resp. 118 kW. Pritom je podľa automobilky až o 17% úspornejší.

Objednať si môžete ako prevedenie so zadným pohonom, tak štvorkolku s redukciou.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY