vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Focus RS vystrelí až na 266 km/h, poznáme aj jeho cenu

Ford sa očividne rozhodol, že ako globálny produkt divízie Ford Performance sa nový Focus RS nemusí hrať na "nepovinne povinný" nemecký obmedzovač rýchlosti.
IAA 2015 naživo: Focus RS vystrelí až na 266 km/h, poznáme aj jeho cenu

Ford síce tento rok do Frankfurtu nepriviezol žiadnu veľkú premiéru (ak nepočítame európsky debut faceliftovaného Rangeru), ale prezradil aspoň ďalšie podrobnosti o chystanom Focuse RS. Tentoraz automobilka zverejnila základné jazdné výkony.

_DSC0086.JPG_DSC0089.JPG_DSC0085.JPGFocus RS sme videli už skôr, dokonca niekoľkokrát - vo Frankfurte ale Ford zverejnil niekoľko nových informácií k svojmu superostrému hatchbacku

Nový Focus RS vyvinie najvyššiu rýchlosť až 266 km/h - Ford sa očividne rozhodol, že ako globálny produkt divízie Ford Performance sa nový Focus RS nemusí hrať na "nepovinne povinný" nemecký obmedzovač rýchlosti na 250 km/h.

_DSC0088.JPG_DSC0091.JPG_DSC0084.JPG
Vďaka funkcii Launch Control zvládne nový Focus RS zrýchlenie 0-100 km/h za 4,7 s

Zrýchlenie 0-100 km/h má byť pre tento model otázkou 4,7 s, nepochybne pri využití funkcie launch control. Tú dostal Focus RS ako vôbec prvý model v histórii radu RS, ale nie ako prvý Ford. Má ju nový Mustang GT s osemvalcovým motorom a manuálnou prevodovkou. Mimochodom, kombinácia riadeného štartu s manuálom je pomerne neobvyklá, častejšie sa možno s launch control stretnúť v autách s dvojspojkovými automatmi.

Už z minulosti vieme, že nový Focus RS bude poháňaný štvorvalcom 2.3 EcoBoost, ktorý sme nedávno prvýkrát vyskúšali v novom Mustangu. Pre ostrý Focus sa ale motor dočkal nového naladenia, Ford sľubuje 257 kW (350 k) a 440 Nm, resp. až 470 Nm pri využití overboost (max. na 15 sekúnd).

_DSC0090.JPG_DSC0087.JPG_DSC0093.JPG
Nový Focus RS je zatiaľ treťou generáciou tohto modelu a celkom 30. Fordom RS v histórii

O prenos sily sa bude starať šesťstupňová manuálna prevodovka a pohon všetkých kolies Ford Performance, ktorý má v praxi fungovať ako aktívny zadný diferenciál. Focus RS ponúkne dokonca špeciálny režim Drift Mode, ktorý je podľa Fordu určený na "jazdu kontrolovaným pretáčavým šmykom mimo verejnej komunikácie".

Ford na autosalóne zverejnil aj cenu nového Focusu RS, zatiaľ pre nemecký trh. Tam bude tento model možné zaobstarať za 39 000 eur. Slovenskú cenu ani dátum začiatku predaja na našom trhu zatiaľ automobilka nezverejnila.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY