vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Focus RS vystrelí až na 266 km/h, poznáme aj jeho cenu

Ford sa očividne rozhodol, že ako globálny produkt divízie Ford Performance sa nový Focus RS nemusí hrať na "nepovinne povinný" nemecký obmedzovač rýchlosti.
IAA 2015 naživo: Focus RS vystrelí až na 266 km/h, poznáme aj jeho cenu

Ford síce tento rok do Frankfurtu nepriviezol žiadnu veľkú premiéru (ak nepočítame európsky debut faceliftovaného Rangeru), ale prezradil aspoň ďalšie podrobnosti o chystanom Focuse RS. Tentoraz automobilka zverejnila základné jazdné výkony.

_DSC0086.JPG_DSC0089.JPG_DSC0085.JPGFocus RS sme videli už skôr, dokonca niekoľkokrát - vo Frankfurte ale Ford zverejnil niekoľko nových informácií k svojmu superostrému hatchbacku

Nový Focus RS vyvinie najvyššiu rýchlosť až 266 km/h - Ford sa očividne rozhodol, že ako globálny produkt divízie Ford Performance sa nový Focus RS nemusí hrať na "nepovinne povinný" nemecký obmedzovač rýchlosti na 250 km/h.

_DSC0088.JPG_DSC0091.JPG_DSC0084.JPG
Vďaka funkcii Launch Control zvládne nový Focus RS zrýchlenie 0-100 km/h za 4,7 s

Zrýchlenie 0-100 km/h má byť pre tento model otázkou 4,7 s, nepochybne pri využití funkcie launch control. Tú dostal Focus RS ako vôbec prvý model v histórii radu RS, ale nie ako prvý Ford. Má ju nový Mustang GT s osemvalcovým motorom a manuálnou prevodovkou. Mimochodom, kombinácia riadeného štartu s manuálom je pomerne neobvyklá, častejšie sa možno s launch control stretnúť v autách s dvojspojkovými automatmi.

Už z minulosti vieme, že nový Focus RS bude poháňaný štvorvalcom 2.3 EcoBoost, ktorý sme nedávno prvýkrát vyskúšali v novom Mustangu. Pre ostrý Focus sa ale motor dočkal nového naladenia, Ford sľubuje 257 kW (350 k) a 440 Nm, resp. až 470 Nm pri využití overboost (max. na 15 sekúnd).

_DSC0090.JPG_DSC0087.JPG_DSC0093.JPG
Nový Focus RS je zatiaľ treťou generáciou tohto modelu a celkom 30. Fordom RS v histórii

O prenos sily sa bude starať šesťstupňová manuálna prevodovka a pohon všetkých kolies Ford Performance, ktorý má v praxi fungovať ako aktívny zadný diferenciál. Focus RS ponúkne dokonca špeciálny režim Drift Mode, ktorý je podľa Fordu určený na "jazdu kontrolovaným pretáčavým šmykom mimo verejnej komunikácie".

Ford na autosalóne zverejnil aj cenu nového Focusu RS, zatiaľ pre nemecký trh. Tam bude tento model možné zaobstarať za 39 000 eur. Slovenskú cenu ani dátum začiatku predaja na našom trhu zatiaľ automobilka nezverejnila.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY