vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Focus RS vystrelí až na 266 km/h, poznáme aj jeho cenu

Ford sa očividne rozhodol, že ako globálny produkt divízie Ford Performance sa nový Focus RS nemusí hrať na "nepovinne povinný" nemecký obmedzovač rýchlosti.
IAA 2015 naživo: Focus RS vystrelí až na 266 km/h, poznáme aj jeho cenu

Ford síce tento rok do Frankfurtu nepriviezol žiadnu veľkú premiéru (ak nepočítame európsky debut faceliftovaného Rangeru), ale prezradil aspoň ďalšie podrobnosti o chystanom Focuse RS. Tentoraz automobilka zverejnila základné jazdné výkony.

_DSC0086.JPG_DSC0089.JPG_DSC0085.JPGFocus RS sme videli už skôr, dokonca niekoľkokrát - vo Frankfurte ale Ford zverejnil niekoľko nových informácií k svojmu superostrému hatchbacku

Nový Focus RS vyvinie najvyššiu rýchlosť až 266 km/h - Ford sa očividne rozhodol, že ako globálny produkt divízie Ford Performance sa nový Focus RS nemusí hrať na "nepovinne povinný" nemecký obmedzovač rýchlosti na 250 km/h.

_DSC0088.JPG_DSC0091.JPG_DSC0084.JPG
Vďaka funkcii Launch Control zvládne nový Focus RS zrýchlenie 0-100 km/h za 4,7 s

Zrýchlenie 0-100 km/h má byť pre tento model otázkou 4,7 s, nepochybne pri využití funkcie launch control. Tú dostal Focus RS ako vôbec prvý model v histórii radu RS, ale nie ako prvý Ford. Má ju nový Mustang GT s osemvalcovým motorom a manuálnou prevodovkou. Mimochodom, kombinácia riadeného štartu s manuálom je pomerne neobvyklá, častejšie sa možno s launch control stretnúť v autách s dvojspojkovými automatmi.

Už z minulosti vieme, že nový Focus RS bude poháňaný štvorvalcom 2.3 EcoBoost, ktorý sme nedávno prvýkrát vyskúšali v novom Mustangu. Pre ostrý Focus sa ale motor dočkal nového naladenia, Ford sľubuje 257 kW (350 k) a 440 Nm, resp. až 470 Nm pri využití overboost (max. na 15 sekúnd).

_DSC0090.JPG_DSC0087.JPG_DSC0093.JPG
Nový Focus RS je zatiaľ treťou generáciou tohto modelu a celkom 30. Fordom RS v histórii

O prenos sily sa bude starať šesťstupňová manuálna prevodovka a pohon všetkých kolies Ford Performance, ktorý má v praxi fungovať ako aktívny zadný diferenciál. Focus RS ponúkne dokonca špeciálny režim Drift Mode, ktorý je podľa Fordu určený na "jazdu kontrolovaným pretáčavým šmykom mimo verejnej komunikácie".

Ford na autosalóne zverejnil aj cenu nového Focusu RS, zatiaľ pre nemecký trh. Tam bude tento model možné zaobstarať za 39 000 eur. Slovenskú cenu ani dátum začiatku predaja na našom trhu zatiaľ automobilka nezverejnila.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY