vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Focus RS vystrelí až na 266 km/h, poznáme aj jeho cenu

Ford sa očividne rozhodol, že ako globálny produkt divízie Ford Performance sa nový Focus RS nemusí hrať na "nepovinne povinný" nemecký obmedzovač rýchlosti.
IAA 2015 naživo: Focus RS vystrelí až na 266 km/h, poznáme aj jeho cenu

Ford síce tento rok do Frankfurtu nepriviezol žiadnu veľkú premiéru (ak nepočítame európsky debut faceliftovaného Rangeru), ale prezradil aspoň ďalšie podrobnosti o chystanom Focuse RS. Tentoraz automobilka zverejnila základné jazdné výkony.

_DSC0086.JPG_DSC0089.JPG_DSC0085.JPGFocus RS sme videli už skôr, dokonca niekoľkokrát - vo Frankfurte ale Ford zverejnil niekoľko nových informácií k svojmu superostrému hatchbacku

Nový Focus RS vyvinie najvyššiu rýchlosť až 266 km/h - Ford sa očividne rozhodol, že ako globálny produkt divízie Ford Performance sa nový Focus RS nemusí hrať na "nepovinne povinný" nemecký obmedzovač rýchlosti na 250 km/h.

_DSC0088.JPG_DSC0091.JPG_DSC0084.JPG
Vďaka funkcii Launch Control zvládne nový Focus RS zrýchlenie 0-100 km/h za 4,7 s

Zrýchlenie 0-100 km/h má byť pre tento model otázkou 4,7 s, nepochybne pri využití funkcie launch control. Tú dostal Focus RS ako vôbec prvý model v histórii radu RS, ale nie ako prvý Ford. Má ju nový Mustang GT s osemvalcovým motorom a manuálnou prevodovkou. Mimochodom, kombinácia riadeného štartu s manuálom je pomerne neobvyklá, častejšie sa možno s launch control stretnúť v autách s dvojspojkovými automatmi.

Už z minulosti vieme, že nový Focus RS bude poháňaný štvorvalcom 2.3 EcoBoost, ktorý sme nedávno prvýkrát vyskúšali v novom Mustangu. Pre ostrý Focus sa ale motor dočkal nového naladenia, Ford sľubuje 257 kW (350 k) a 440 Nm, resp. až 470 Nm pri využití overboost (max. na 15 sekúnd).

_DSC0090.JPG_DSC0087.JPG_DSC0093.JPG
Nový Focus RS je zatiaľ treťou generáciou tohto modelu a celkom 30. Fordom RS v histórii

O prenos sily sa bude starať šesťstupňová manuálna prevodovka a pohon všetkých kolies Ford Performance, ktorý má v praxi fungovať ako aktívny zadný diferenciál. Focus RS ponúkne dokonca špeciálny režim Drift Mode, ktorý je podľa Fordu určený na "jazdu kontrolovaným pretáčavým šmykom mimo verejnej komunikácie".

Ford na autosalóne zverejnil aj cenu nového Focusu RS, zatiaľ pre nemecký trh. Tam bude tento model možné zaobstarať za 39 000 eur. Slovenskú cenu ani dátum začiatku predaja na našom trhu zatiaľ automobilka nezverejnila.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY