vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Ferrari 458 Spider je vraj rovnako tuhé ako kupé

Ferrari 488 Spider má podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. namiesto atmosféricky plneného osemvalca má pred zadnou nápravou uložený preplňovaný motor.
IAA 2015 naživo: Ferrari 458 Spider je vraj rovnako tuhé ako kupé

Ferrari 488 Spider, ktoré má vo Frankfurte výstavnú premiéru, je nástupcom modelu 458 Spider a otvorenou verziou 488 GTB. To znamená, že namiesto atmosféricky plneného osemvalca má pred zadnou nápravou uložený motor V8 preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Z objemu 3,9 l dáva 493 kW (670 k) a 760 Nm.

_DSC1358.JPG_DSC1359.JPGNamiesto tradičnej červenej vystavuje Ferrari nový model v rovnakom modrom odtieni ako na prvých oficiálnych fotografiách

Maximálna hodnota krútiaceho momentu je položená na Ferrari veľmi nízko, do 3000 ot./min. Výkon vrcholí v tradičnejších ôsmich tisícoch. O prenos hnacej sily sa stará sedemstupňová dvojspojková prevodovka, elektronicky riadený samosvorný diferenciál a pneumatiky 305/30 ZR20.

Ferrari 488 Spider má podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. Akceleráciu 0-100 km/h zvládne za rovné tri sekundy a dvesto pôjde už o 8,7 sekundy. Auto váži 1525 kg.

_DSC1360.JPG_DSC1361.JPG
Strecha je ovládaná elektricky a zloží sa len za 14 sekúnd

Spotreba? Vo Ferrari zdanlivo podružný parameter, lenže práve spotreba, respektíve emisie CO2 sú dôvodom, prečo automobilka z Maranella prechádza od atmosférického plnenia k preplňovaniu. Model 488 Spider zvládne absolvovať nový európsky jazdný cyklus s priemernými emisiami 260 g/km, čo zodpovedá kombinovanej spotrebe 11,4 l/100 km.

ferrari 488 spider (5).jpgferrari 488 spider (2).jpgferrari 488 spider (3).jpgferrari 488 spider (4).jpgferrari 488 spider (6).jpgferrari 488 spider (7).jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY