vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Ferrari 458 Spider je vraj rovnako tuhé ako kupé

Ferrari 488 Spider má podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. namiesto atmosféricky plneného osemvalca má pred zadnou nápravou uložený preplňovaný motor.
IAA 2015 naživo: Ferrari 458 Spider je vraj rovnako tuhé ako kupé

Ferrari 488 Spider, ktoré má vo Frankfurte výstavnú premiéru, je nástupcom modelu 458 Spider a otvorenou verziou 488 GTB. To znamená, že namiesto atmosféricky plneného osemvalca má pred zadnou nápravou uložený motor V8 preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Z objemu 3,9 l dáva 493 kW (670 k) a 760 Nm.

_DSC1358.JPG_DSC1359.JPGNamiesto tradičnej červenej vystavuje Ferrari nový model v rovnakom modrom odtieni ako na prvých oficiálnych fotografiách

Maximálna hodnota krútiaceho momentu je položená na Ferrari veľmi nízko, do 3000 ot./min. Výkon vrcholí v tradičnejších ôsmich tisícoch. O prenos hnacej sily sa stará sedemstupňová dvojspojková prevodovka, elektronicky riadený samosvorný diferenciál a pneumatiky 305/30 ZR20.

Ferrari 488 Spider má podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. Akceleráciu 0-100 km/h zvládne za rovné tri sekundy a dvesto pôjde už o 8,7 sekundy. Auto váži 1525 kg.

_DSC1360.JPG_DSC1361.JPG
Strecha je ovládaná elektricky a zloží sa len za 14 sekúnd

Spotreba? Vo Ferrari zdanlivo podružný parameter, lenže práve spotreba, respektíve emisie CO2 sú dôvodom, prečo automobilka z Maranella prechádza od atmosférického plnenia k preplňovaniu. Model 488 Spider zvládne absolvovať nový európsky jazdný cyklus s priemernými emisiami 260 g/km, čo zodpovedá kombinovanej spotrebe 11,4 l/100 km.

ferrari 488 spider (5).jpgferrari 488 spider (2).jpgferrari 488 spider (3).jpgferrari 488 spider (4).jpgferrari 488 spider (6).jpgferrari 488 spider (7).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY