vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Ferrari 458 Spider je vraj rovnako tuhé ako kupé

Ferrari 488 Spider má podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. namiesto atmosféricky plneného osemvalca má pred zadnou nápravou uložený preplňovaný motor.
IAA 2015 naživo: Ferrari 458 Spider je vraj rovnako tuhé ako kupé

Ferrari 488 Spider, ktoré má vo Frankfurte výstavnú premiéru, je nástupcom modelu 458 Spider a otvorenou verziou 488 GTB. To znamená, že namiesto atmosféricky plneného osemvalca má pred zadnou nápravou uložený motor V8 preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Z objemu 3,9 l dáva 493 kW (670 k) a 760 Nm.

_DSC1358.JPG_DSC1359.JPGNamiesto tradičnej červenej vystavuje Ferrari nový model v rovnakom modrom odtieni ako na prvých oficiálnych fotografiách

Maximálna hodnota krútiaceho momentu je položená na Ferrari veľmi nízko, do 3000 ot./min. Výkon vrcholí v tradičnejších ôsmich tisícoch. O prenos hnacej sily sa stará sedemstupňová dvojspojková prevodovka, elektronicky riadený samosvorný diferenciál a pneumatiky 305/30 ZR20.

Ferrari 488 Spider má podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. Akceleráciu 0-100 km/h zvládne za rovné tri sekundy a dvesto pôjde už o 8,7 sekundy. Auto váži 1525 kg.

_DSC1360.JPG_DSC1361.JPG
Strecha je ovládaná elektricky a zloží sa len za 14 sekúnd

Spotreba? Vo Ferrari zdanlivo podružný parameter, lenže práve spotreba, respektíve emisie CO2 sú dôvodom, prečo automobilka z Maranella prechádza od atmosférického plnenia k preplňovaniu. Model 488 Spider zvládne absolvovať nový európsky jazdný cyklus s priemernými emisiami 260 g/km, čo zodpovedá kombinovanej spotrebe 11,4 l/100 km.

ferrari 488 spider (5).jpgferrari 488 spider (2).jpgferrari 488 spider (3).jpgferrari 488 spider (4).jpgferrari 488 spider (6).jpgferrari 488 spider (7).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY