vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Ferrari 458 Spider je vraj rovnako tuhé ako kupé

Ferrari 488 Spider má podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. namiesto atmosféricky plneného osemvalca má pred zadnou nápravou uložený preplňovaný motor.
IAA 2015 naživo: Ferrari 458 Spider je vraj rovnako tuhé ako kupé

Ferrari 488 Spider, ktoré má vo Frankfurte výstavnú premiéru, je nástupcom modelu 458 Spider a otvorenou verziou 488 GTB. To znamená, že namiesto atmosféricky plneného osemvalca má pred zadnou nápravou uložený motor V8 preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Z objemu 3,9 l dáva 493 kW (670 k) a 760 Nm.

_DSC1358.JPG_DSC1359.JPGNamiesto tradičnej červenej vystavuje Ferrari nový model v rovnakom modrom odtieni ako na prvých oficiálnych fotografiách

Maximálna hodnota krútiaceho momentu je položená na Ferrari veľmi nízko, do 3000 ot./min. Výkon vrcholí v tradičnejších ôsmich tisícoch. O prenos hnacej sily sa stará sedemstupňová dvojspojková prevodovka, elektronicky riadený samosvorný diferenciál a pneumatiky 305/30 ZR20.

Ferrari 488 Spider má podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. Akceleráciu 0-100 km/h zvládne za rovné tri sekundy a dvesto pôjde už o 8,7 sekundy. Auto váži 1525 kg.

_DSC1360.JPG_DSC1361.JPG
Strecha je ovládaná elektricky a zloží sa len za 14 sekúnd

Spotreba? Vo Ferrari zdanlivo podružný parameter, lenže práve spotreba, respektíve emisie CO2 sú dôvodom, prečo automobilka z Maranella prechádza od atmosférického plnenia k preplňovaniu. Model 488 Spider zvládne absolvovať nový európsky jazdný cyklus s priemernými emisiami 260 g/km, čo zodpovedá kombinovanej spotrebe 11,4 l/100 km.

ferrari 488 spider (5).jpgferrari 488 spider (2).jpgferrari 488 spider (3).jpgferrari 488 spider (4).jpgferrari 488 spider (6).jpgferrari 488 spider (7).jpg

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

včera | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY