vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Ferrari 458 Spider je vraj rovnako tuhé ako kupé

Ferrari 488 Spider má podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. namiesto atmosféricky plneného osemvalca má pred zadnou nápravou uložený preplňovaný motor.
IAA 2015 naživo: Ferrari 458 Spider je vraj rovnako tuhé ako kupé

Ferrari 488 Spider, ktoré má vo Frankfurte výstavnú premiéru, je nástupcom modelu 458 Spider a otvorenou verziou 488 GTB. To znamená, že namiesto atmosféricky plneného osemvalca má pred zadnou nápravou uložený motor V8 preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Z objemu 3,9 l dáva 493 kW (670 k) a 760 Nm.

_DSC1358.JPG_DSC1359.JPGNamiesto tradičnej červenej vystavuje Ferrari nový model v rovnakom modrom odtieni ako na prvých oficiálnych fotografiách

Maximálna hodnota krútiaceho momentu je položená na Ferrari veľmi nízko, do 3000 ot./min. Výkon vrcholí v tradičnejších ôsmich tisícoch. O prenos hnacej sily sa stará sedemstupňová dvojspojková prevodovka, elektronicky riadený samosvorný diferenciál a pneumatiky 305/30 ZR20.

Ferrari 488 Spider má podľa automobilky rovnakú torznú tuhosť ako uzavreté kupé. Akceleráciu 0-100 km/h zvládne za rovné tri sekundy a dvesto pôjde už o 8,7 sekundy. Auto váži 1525 kg.

_DSC1360.JPG_DSC1361.JPG
Strecha je ovládaná elektricky a zloží sa len za 14 sekúnd

Spotreba? Vo Ferrari zdanlivo podružný parameter, lenže práve spotreba, respektíve emisie CO2 sú dôvodom, prečo automobilka z Maranella prechádza od atmosférického plnenia k preplňovaniu. Model 488 Spider zvládne absolvovať nový európsky jazdný cyklus s priemernými emisiami 260 g/km, čo zodpovedá kombinovanej spotrebe 11,4 l/100 km.

ferrari 488 spider (5).jpgferrari 488 spider (2).jpgferrari 488 spider (3).jpgferrari 488 spider (4).jpgferrari 488 spider (6).jpgferrari 488 spider (7).jpg

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY