vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Facelift Fiatu 500 je našťastie veľmi nenápadný

IAA 2015 naživo: Facelift Fiatu 500 je našťastie veľmi nenápadný
Zoznam kapitol
  1. Fiat 500
  2. Fotogaléria: Fiat 500

Keď bolo oznámené, že malý mestský hatchback Fiat 500 prejde faceliftom, trochu sme sa báli, čo Fiat s rozkošným autíčkom urobí. Našťastie prakticky nič, retro dizajn päťstovky zostal zachovaný.

fiat500 (11).JPGfiat500 (10).JPGfiat500 (12).JPGDizajn roztomilej päťstovky sa prakticky nezmenil. Aj technika je absolútne rovnaká, iba sa znižovala spotreba a modernizovala komfortná a bezpečnostná výbava

Zmeny sú teda skutočne len kozmetické. Museli by ste postaviť obe autá vedľa seba, aby ste našli rozdiely. Iné sú svetlá, maska aj nárazníky, ale skôr sa zapracovalo na motoroch, prevodovkách, podvozku a hlavne interiéri.

Vnútri bude mať zákazník k dispozícii viac možností individualizácie, zmenia sa farby a dekory a tiež sa sem nasťahuje nový multimediálny systém s rozšírenými možnosťami konektivity. Áno, už aj malá päťstovka bude mať internet a urobíte si z nej taký malý smartfón.

fiat500 (6).JPGfiat500 (7).jpgfiat500 (30).jpgDovnútra sa nasťahoval nový multimediálny systém. Samozrejme nemôže chýbať ani ostrá limitovaná verzia Abarth, tu s motorom 1.4 Turbo s výkonom 139 kW (190 k)

Motory Fiatu 500 sú síce na prvý pohľad rovnaké, ale majú nižšiu spotrebu a plnia emisnú normu Euro 6. Základná atmosférická tisícdvestovka je o štyri decilitre úspornejšia (teraz 4,3 l/100 km) vďaka aktívnemu alternátoru a nižšiemu treniu, preplňovaný dvojvalec 0.9 TwinAir jazdí dokonca za 3,8 litra. Turbodiesel 1.3 Multijet má teraz normovanú spotrebu 3,3 l/100 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY