vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Facelift Fiatu 500 je našťastie veľmi nenápadný

IAA 2015 naživo: Facelift Fiatu 500 je našťastie veľmi nenápadný
Zoznam kapitol
  1. Fiat 500
  2. Fotogaléria: Fiat 500

Keď bolo oznámené, že malý mestský hatchback Fiat 500 prejde faceliftom, trochu sme sa báli, čo Fiat s rozkošným autíčkom urobí. Našťastie prakticky nič, retro dizajn päťstovky zostal zachovaný.

fiat500 (11).JPGfiat500 (10).JPGfiat500 (12).JPGDizajn roztomilej päťstovky sa prakticky nezmenil. Aj technika je absolútne rovnaká, iba sa znižovala spotreba a modernizovala komfortná a bezpečnostná výbava

Zmeny sú teda skutočne len kozmetické. Museli by ste postaviť obe autá vedľa seba, aby ste našli rozdiely. Iné sú svetlá, maska aj nárazníky, ale skôr sa zapracovalo na motoroch, prevodovkách, podvozku a hlavne interiéri.

Vnútri bude mať zákazník k dispozícii viac možností individualizácie, zmenia sa farby a dekory a tiež sa sem nasťahuje nový multimediálny systém s rozšírenými možnosťami konektivity. Áno, už aj malá päťstovka bude mať internet a urobíte si z nej taký malý smartfón.

fiat500 (6).JPGfiat500 (7).jpgfiat500 (30).jpgDovnútra sa nasťahoval nový multimediálny systém. Samozrejme nemôže chýbať ani ostrá limitovaná verzia Abarth, tu s motorom 1.4 Turbo s výkonom 139 kW (190 k)

Motory Fiatu 500 sú síce na prvý pohľad rovnaké, ale majú nižšiu spotrebu a plnia emisnú normu Euro 6. Základná atmosférická tisícdvestovka je o štyri decilitre úspornejšia (teraz 4,3 l/100 km) vďaka aktívnemu alternátoru a nižšiemu treniu, preplňovaný dvojvalec 0.9 TwinAir jazdí dokonca za 3,8 litra. Turbodiesel 1.3 Multijet má teraz normovanú spotrebu 3,3 l/100 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY