vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Facelift Fiatu 500 je našťastie veľmi nenápadný

IAA 2015 naživo: Facelift Fiatu 500 je našťastie veľmi nenápadný
Zoznam kapitol
  1. Fiat 500
  2. Fotogaléria: Fiat 500

Keď bolo oznámené, že malý mestský hatchback Fiat 500 prejde faceliftom, trochu sme sa báli, čo Fiat s rozkošným autíčkom urobí. Našťastie prakticky nič, retro dizajn päťstovky zostal zachovaný.

fiat500 (11).JPGfiat500 (10).JPGfiat500 (12).JPGDizajn roztomilej päťstovky sa prakticky nezmenil. Aj technika je absolútne rovnaká, iba sa znižovala spotreba a modernizovala komfortná a bezpečnostná výbava

Zmeny sú teda skutočne len kozmetické. Museli by ste postaviť obe autá vedľa seba, aby ste našli rozdiely. Iné sú svetlá, maska aj nárazníky, ale skôr sa zapracovalo na motoroch, prevodovkách, podvozku a hlavne interiéri.

Vnútri bude mať zákazník k dispozícii viac možností individualizácie, zmenia sa farby a dekory a tiež sa sem nasťahuje nový multimediálny systém s rozšírenými možnosťami konektivity. Áno, už aj malá päťstovka bude mať internet a urobíte si z nej taký malý smartfón.

fiat500 (6).JPGfiat500 (7).jpgfiat500 (30).jpgDovnútra sa nasťahoval nový multimediálny systém. Samozrejme nemôže chýbať ani ostrá limitovaná verzia Abarth, tu s motorom 1.4 Turbo s výkonom 139 kW (190 k)

Motory Fiatu 500 sú síce na prvý pohľad rovnaké, ale majú nižšiu spotrebu a plnia emisnú normu Euro 6. Základná atmosférická tisícdvestovka je o štyri decilitre úspornejšia (teraz 4,3 l/100 km) vďaka aktívnemu alternátoru a nižšiemu treniu, preplňovaný dvojvalec 0.9 TwinAir jazdí dokonca za 3,8 litra. Turbodiesel 1.3 Multijet má teraz normovanú spotrebu 3,3 l/100 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY