vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Citroen C4 Cactus M má namiesto strechy surfové dosky

IAA 2015 naživo: Citroen C4 Cactus M má namiesto strechy surfové dosky

Pôvodne sme chceli napísať "na streche", ale to by bolo vecne nesprávne. Koncept Citroen C4 Cactus M totiž žiadnu strechu nemá. Zato má rám čelného okna aj zadný oblúk vo vzhľade lakovanej dyhy, čo v nás vyvoláva reminiscencie na lacný poľský nábytok.

_DSC1071.JPG_DSC1072.JPG_DSC1073.JPGCactus M je štylizovaný do podoby plážovej buginy, hoci technika pod karosériou zrejme zodpovedá sériovému Cactusu

Cactus M má však byť reminiscenciou na niečo úplne iné, totiž na legendárny Citroen Méhari, ktorému sme sa nedávno venovali aj v našej rubrike Retro.

Podobne ako Méhari má aj Cactus M podobu otvorenej plážovej buginy. A keby snáď niekto pochyboval, že práve morské pobrežia sú jeho primárnou destináciou, dvojica surfových dosiek na streche... pardon, nad hlavami cestujúcich nedáva priestor k pochybnostiam.

_DSC1080.JPG_DSC1076.JPG_DSC1077.JPG
Na strešné oblúky možno pripevniť dve surfové dosky

Kým exteriér je vyvedený v krikľavo tyrkysovej farbe, interiér má divokú ornamentálne výzdobu ladenú do červenej a bielej. Rovnaký vzor sa objavuje aj na popruhoch, ktorými sú k strešným oblúkom upevnené surfové dosky.

Ak Citroen zverejní bližšie podrobnosti o technike a účelu konceptu Cactus M, budeme tento článok aktualizovať.
_DSC1079.JPG_DSC1074.JPG_DSC1075.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY