vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Citroen C4 Cactus M má namiesto strechy surfové dosky

IAA 2015 naživo: Citroen C4 Cactus M má namiesto strechy surfové dosky

Pôvodne sme chceli napísať "na streche", ale to by bolo vecne nesprávne. Koncept Citroen C4 Cactus M totiž žiadnu strechu nemá. Zato má rám čelného okna aj zadný oblúk vo vzhľade lakovanej dyhy, čo v nás vyvoláva reminiscencie na lacný poľský nábytok.

_DSC1071.JPG_DSC1072.JPG_DSC1073.JPGCactus M je štylizovaný do podoby plážovej buginy, hoci technika pod karosériou zrejme zodpovedá sériovému Cactusu

Cactus M má však byť reminiscenciou na niečo úplne iné, totiž na legendárny Citroen Méhari, ktorému sme sa nedávno venovali aj v našej rubrike Retro.

Podobne ako Méhari má aj Cactus M podobu otvorenej plážovej buginy. A keby snáď niekto pochyboval, že práve morské pobrežia sú jeho primárnou destináciou, dvojica surfových dosiek na streche... pardon, nad hlavami cestujúcich nedáva priestor k pochybnostiam.

_DSC1080.JPG_DSC1076.JPG_DSC1077.JPG
Na strešné oblúky možno pripevniť dve surfové dosky

Kým exteriér je vyvedený v krikľavo tyrkysovej farbe, interiér má divokú ornamentálne výzdobu ladenú do červenej a bielej. Rovnaký vzor sa objavuje aj na popruhoch, ktorými sú k strešným oblúkom upevnené surfové dosky.

Ak Citroen zverejní bližšie podrobnosti o technike a účelu konceptu Cactus M, budeme tento článok aktualizovať.
_DSC1079.JPG_DSC1074.JPG_DSC1075.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY