vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Citroen C4 Cactus M má namiesto strechy surfové dosky

IAA 2015 naživo: Citroen C4 Cactus M má namiesto strechy surfové dosky

Pôvodne sme chceli napísať "na streche", ale to by bolo vecne nesprávne. Koncept Citroen C4 Cactus M totiž žiadnu strechu nemá. Zato má rám čelného okna aj zadný oblúk vo vzhľade lakovanej dyhy, čo v nás vyvoláva reminiscencie na lacný poľský nábytok.

_DSC1071.JPG_DSC1072.JPG_DSC1073.JPGCactus M je štylizovaný do podoby plážovej buginy, hoci technika pod karosériou zrejme zodpovedá sériovému Cactusu

Cactus M má však byť reminiscenciou na niečo úplne iné, totiž na legendárny Citroen Méhari, ktorému sme sa nedávno venovali aj v našej rubrike Retro.

Podobne ako Méhari má aj Cactus M podobu otvorenej plážovej buginy. A keby snáď niekto pochyboval, že práve morské pobrežia sú jeho primárnou destináciou, dvojica surfových dosiek na streche... pardon, nad hlavami cestujúcich nedáva priestor k pochybnostiam.

_DSC1080.JPG_DSC1076.JPG_DSC1077.JPG
Na strešné oblúky možno pripevniť dve surfové dosky

Kým exteriér je vyvedený v krikľavo tyrkysovej farbe, interiér má divokú ornamentálne výzdobu ladenú do červenej a bielej. Rovnaký vzor sa objavuje aj na popruhoch, ktorými sú k strešným oblúkom upevnené surfové dosky.

Ak Citroen zverejní bližšie podrobnosti o technike a účelu konceptu Cactus M, budeme tento článok aktualizovať.
_DSC1079.JPG_DSC1074.JPG_DSC1075.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY