vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Borgward má so svojím SUV BX7 ešte čo doháňať

Borgward tvrdí, že vystavené SUV BX7 je predsériový prototyp. Pod kapotou má preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 165 kW (224 k) a krútiacim momentom 300 Nm.
IAA 2015 naživo: Borgward má so svojím SUV BX7 ešte čo doháňať
Zoznam kapitol
  1. Borgward BX7
  2. Fotogaléria: Borgward BX7

Na trh sa po desaťročiach vracia nemecká automobilka Borgward. Prvý novodobý model sa volá BX7 a je to SUV. Vo Frankfurte sme sa s ním mohli prvýkrát zoznámiť a už tiež poznáme technické podrobnosti. Napriek tomu sa nemôžeme ubrániť dojmu, že je auto ešte nedorobené....

borgward (14).JPGborgward (10).JPGborgward (6).JPG
O nový model znovuzrodenej značky Borgward bol na autosalóne záujem. Do sériovej výroby ale musí automobilka zlepšiť plno detailov, ak sa chce vyrovnať VW a Mercedesu

Borgward ale tvrdí, že vystavené SUV BX7 je predsériový prototyp. Tým by sa snáď dali ospravedlniť nedorobky v interiéri, čudné zvuky pri zatváraní dverí a vŕzganie veka kufra. Toto sa dúfajme do sériovej výroby, ktorá má začať na jar 2016, zlepší.

Pod kapotou modelu BX7 je preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 165 kW (224 k) v 5500 ot./min. a krútiacim momentom 300 Nm v 1750 až 5000 ot./min. Poháňa všetky kolesá cez šesťstupňový automat a samosvorný diferenciál vzadu.

Vpredu je zavesenie MacPherson, vzadu potom náprava multi-link. Nechýba kompletná bezpečnostná výbava. Zaujímavé je, že koncepcia interiéru umožňuje päť-, šesť- alebo sedemmiestne usporiadanie, vždy podľa priania zákazníka.

borgward (25).jpgborgward (26).jpgborgward (31).jpgBorgward zverejnil aj oficiálnu sadu fotografií. Zatiaľ ešte čakáme na detaily interiéru a tiež na informácie o ďalších pohonných jednotkách

Neskôr príde ešte turbodiesel a hybridný pohon. Na autosalóne vo Frankfurte bolo tiež vedľa bežného modelu BX7 možnosť vidieť vyzdobené SUV Borgward BX7 TS, čo má byť označenie pre športovo strihaný model s väčšími brzdami a inak nastaveným podvozkom. Spoznáte ho aj podľa agresívnejších nárazníkov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY