vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Borgward má so svojím SUV BX7 ešte čo doháňať

Borgward tvrdí, že vystavené SUV BX7 je predsériový prototyp. Pod kapotou má preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 165 kW (224 k) a krútiacim momentom 300 Nm.
IAA 2015 naživo: Borgward má so svojím SUV BX7 ešte čo doháňať
Zoznam kapitol
  1. Borgward BX7
  2. Fotogaléria: Borgward BX7

Na trh sa po desaťročiach vracia nemecká automobilka Borgward. Prvý novodobý model sa volá BX7 a je to SUV. Vo Frankfurte sme sa s ním mohli prvýkrát zoznámiť a už tiež poznáme technické podrobnosti. Napriek tomu sa nemôžeme ubrániť dojmu, že je auto ešte nedorobené....

borgward (14).JPGborgward (10).JPGborgward (6).JPG
O nový model znovuzrodenej značky Borgward bol na autosalóne záujem. Do sériovej výroby ale musí automobilka zlepšiť plno detailov, ak sa chce vyrovnať VW a Mercedesu

Borgward ale tvrdí, že vystavené SUV BX7 je predsériový prototyp. Tým by sa snáď dali ospravedlniť nedorobky v interiéri, čudné zvuky pri zatváraní dverí a vŕzganie veka kufra. Toto sa dúfajme do sériovej výroby, ktorá má začať na jar 2016, zlepší.

Pod kapotou modelu BX7 je preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 165 kW (224 k) v 5500 ot./min. a krútiacim momentom 300 Nm v 1750 až 5000 ot./min. Poháňa všetky kolesá cez šesťstupňový automat a samosvorný diferenciál vzadu.

Vpredu je zavesenie MacPherson, vzadu potom náprava multi-link. Nechýba kompletná bezpečnostná výbava. Zaujímavé je, že koncepcia interiéru umožňuje päť-, šesť- alebo sedemmiestne usporiadanie, vždy podľa priania zákazníka.

borgward (25).jpgborgward (26).jpgborgward (31).jpgBorgward zverejnil aj oficiálnu sadu fotografií. Zatiaľ ešte čakáme na detaily interiéru a tiež na informácie o ďalších pohonných jednotkách

Neskôr príde ešte turbodiesel a hybridný pohon. Na autosalóne vo Frankfurte bolo tiež vedľa bežného modelu BX7 možnosť vidieť vyzdobené SUV Borgward BX7 TS, čo má byť označenie pre športovo strihaný model s väčšími brzdami a inak nastaveným podvozkom. Spoznáte ho aj podľa agresívnejších nárazníkov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY