vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Borgward má so svojím SUV BX7 ešte čo doháňať

Borgward tvrdí, že vystavené SUV BX7 je predsériový prototyp. Pod kapotou má preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 165 kW (224 k) a krútiacim momentom 300 Nm.
IAA 2015 naživo: Borgward má so svojím SUV BX7 ešte čo doháňať
Zoznam kapitol
  1. Borgward BX7
  2. Fotogaléria: Borgward BX7

Na trh sa po desaťročiach vracia nemecká automobilka Borgward. Prvý novodobý model sa volá BX7 a je to SUV. Vo Frankfurte sme sa s ním mohli prvýkrát zoznámiť a už tiež poznáme technické podrobnosti. Napriek tomu sa nemôžeme ubrániť dojmu, že je auto ešte nedorobené....

borgward (14).JPGborgward (10).JPGborgward (6).JPG
O nový model znovuzrodenej značky Borgward bol na autosalóne záujem. Do sériovej výroby ale musí automobilka zlepšiť plno detailov, ak sa chce vyrovnať VW a Mercedesu

Borgward ale tvrdí, že vystavené SUV BX7 je predsériový prototyp. Tým by sa snáď dali ospravedlniť nedorobky v interiéri, čudné zvuky pri zatváraní dverí a vŕzganie veka kufra. Toto sa dúfajme do sériovej výroby, ktorá má začať na jar 2016, zlepší.

Pod kapotou modelu BX7 je preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 165 kW (224 k) v 5500 ot./min. a krútiacim momentom 300 Nm v 1750 až 5000 ot./min. Poháňa všetky kolesá cez šesťstupňový automat a samosvorný diferenciál vzadu.

Vpredu je zavesenie MacPherson, vzadu potom náprava multi-link. Nechýba kompletná bezpečnostná výbava. Zaujímavé je, že koncepcia interiéru umožňuje päť-, šesť- alebo sedemmiestne usporiadanie, vždy podľa priania zákazníka.

borgward (25).jpgborgward (26).jpgborgward (31).jpgBorgward zverejnil aj oficiálnu sadu fotografií. Zatiaľ ešte čakáme na detaily interiéru a tiež na informácie o ďalších pohonných jednotkách

Neskôr príde ešte turbodiesel a hybridný pohon. Na autosalóne vo Frankfurte bolo tiež vedľa bežného modelu BX7 možnosť vidieť vyzdobené SUV Borgward BX7 TS, čo má byť označenie pre športovo strihaný model s väčšími brzdami a inak nastaveným podvozkom. Spoznáte ho aj podľa agresívnejších nárazníkov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY