vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Borgward má so svojím SUV BX7 ešte čo doháňať

Borgward tvrdí, že vystavené SUV BX7 je predsériový prototyp. Pod kapotou má preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 165 kW (224 k) a krútiacim momentom 300 Nm.
IAA 2015 naživo: Borgward má so svojím SUV BX7 ešte čo doháňať
Zoznam kapitol
  1. Borgward BX7
  2. Fotogaléria: Borgward BX7

Na trh sa po desaťročiach vracia nemecká automobilka Borgward. Prvý novodobý model sa volá BX7 a je to SUV. Vo Frankfurte sme sa s ním mohli prvýkrát zoznámiť a už tiež poznáme technické podrobnosti. Napriek tomu sa nemôžeme ubrániť dojmu, že je auto ešte nedorobené....

borgward (14).JPGborgward (10).JPGborgward (6).JPG
O nový model znovuzrodenej značky Borgward bol na autosalóne záujem. Do sériovej výroby ale musí automobilka zlepšiť plno detailov, ak sa chce vyrovnať VW a Mercedesu

Borgward ale tvrdí, že vystavené SUV BX7 je predsériový prototyp. Tým by sa snáď dali ospravedlniť nedorobky v interiéri, čudné zvuky pri zatváraní dverí a vŕzganie veka kufra. Toto sa dúfajme do sériovej výroby, ktorá má začať na jar 2016, zlepší.

Pod kapotou modelu BX7 je preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 165 kW (224 k) v 5500 ot./min. a krútiacim momentom 300 Nm v 1750 až 5000 ot./min. Poháňa všetky kolesá cez šesťstupňový automat a samosvorný diferenciál vzadu.

Vpredu je zavesenie MacPherson, vzadu potom náprava multi-link. Nechýba kompletná bezpečnostná výbava. Zaujímavé je, že koncepcia interiéru umožňuje päť-, šesť- alebo sedemmiestne usporiadanie, vždy podľa priania zákazníka.

borgward (25).jpgborgward (26).jpgborgward (31).jpgBorgward zverejnil aj oficiálnu sadu fotografií. Zatiaľ ešte čakáme na detaily interiéru a tiež na informácie o ďalších pohonných jednotkách

Neskôr príde ešte turbodiesel a hybridný pohon. Na autosalóne vo Frankfurte bolo tiež vedľa bežného modelu BX7 možnosť vidieť vyzdobené SUV Borgward BX7 TS, čo má byť označenie pre športovo strihaný model s väčšími brzdami a inak nastaveným podvozkom. Spoznáte ho aj podľa agresívnejších nárazníkov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY