vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Audi S8 Plus a SQ5 Plus prinášajú kone naviac

Audi SQ5 Plus je posilnené verziou rýchleho SUV, ktoré na nás urobilo nečakane priaznivý dojem v redakčnom teste. Aj v prípade Audi S8 Plus sa zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika.
IAA 2015 naživo: Audi S8 Plus a SQ5 Plus prinášajú kone naviac

Vedľa konceptu Audi e-tron quattro a nového Audi S4 vystavuje prémiová značka skupiny Volkswagen na IAA aj dve nové verzie svojich športových modelov, o ktorých informovala už vopred. Preto ich vezmeme len stručne.

_DSC1604.JPG_DSC1606.JPG_DSC1602.JPG
Plus znamená drobné vylepšenie parametrov motora a teda aj jazdnej dynamiky

Audi SQ5 Plus je posilnené verziou rýchleho SUV, ktoré na nás urobilo nečakane priaznivý dojem v redakčnom teste. Prípona Plus značí zvýšenie výkonu o 20 kW a krútiaceho momentu o 50 Nm. S výslednými 250 kW (340 k) a 700 Nm šprintuje auto z nuly na 100 km/h za 5,1 s, pričom jeho kombinovaná spotreba je 6,1 l/100 km.

_DSC1605.JPG_DSC1608.JPG_DSC1603.JPG
Poznávacím znamením SQ5 Plus sú 21" kolesá a čierne prevedenie masky alebo zrkadiel

Ku športovejšiemu správaniu v zákrutách by mal prispieť aktívny zadný diferenciál. Zvonku spoznáte SQ5 Plus podľa čierno vykonaných detailov a kolies s priemerom 21 palcov. Predaj začne v októbri.

_DSC1593.JPG_DSC1598.JPG_DSC1599.JPG
Aj exteriér luxusného Audi S8 Plus vsádza na čierne detaily

Aj v prípade Audi S8 Plus sa zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika, a to pomerne výrazne. Kým dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI v štandardnom Audi S8 má výkon 382 kW (520 k) v 6000 ot./min. a krútiaci moment 650 Nm v 1750-5500 ot./min., v prípade verzie Plus je to 445 kW (605 k) a 700 Nm.

_DSC1594.JPG_DSC1595.JPG_DSC1596.JPG
Skvele spracovaná kabína odpovedá tomu, čo poznáme z S8

Akcelerácia 0-100 km/h sa vďaka tomu skráti zo 4,2 na 3,8 s. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Pokiaľ si ale objednáte paket Dynamic, dostanete okrem bŕzd z karbón-keramického kompozitu a športového výfuku aj obmedzovač posunutý na 305 km/h. Aj tu sú poznávacím znamením čierne detaily exteriéru.

_DSC1600.JPG_DSC1601.JPG_DSC1597.JPG

 

 

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY