vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Audi S8 Plus a SQ5 Plus prinášajú kone naviac

Audi SQ5 Plus je posilnené verziou rýchleho SUV, ktoré na nás urobilo nečakane priaznivý dojem v redakčnom teste. Aj v prípade Audi S8 Plus sa zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika.
IAA 2015 naživo: Audi S8 Plus a SQ5 Plus prinášajú kone naviac

Vedľa konceptu Audi e-tron quattro a nového Audi S4 vystavuje prémiová značka skupiny Volkswagen na IAA aj dve nové verzie svojich športových modelov, o ktorých informovala už vopred. Preto ich vezmeme len stručne.

_DSC1604.JPG_DSC1606.JPG_DSC1602.JPG
Plus znamená drobné vylepšenie parametrov motora a teda aj jazdnej dynamiky

Audi SQ5 Plus je posilnené verziou rýchleho SUV, ktoré na nás urobilo nečakane priaznivý dojem v redakčnom teste. Prípona Plus značí zvýšenie výkonu o 20 kW a krútiaceho momentu o 50 Nm. S výslednými 250 kW (340 k) a 700 Nm šprintuje auto z nuly na 100 km/h za 5,1 s, pričom jeho kombinovaná spotreba je 6,1 l/100 km.

_DSC1605.JPG_DSC1608.JPG_DSC1603.JPG
Poznávacím znamením SQ5 Plus sú 21" kolesá a čierne prevedenie masky alebo zrkadiel

Ku športovejšiemu správaniu v zákrutách by mal prispieť aktívny zadný diferenciál. Zvonku spoznáte SQ5 Plus podľa čierno vykonaných detailov a kolies s priemerom 21 palcov. Predaj začne v októbri.

_DSC1593.JPG_DSC1598.JPG_DSC1599.JPG
Aj exteriér luxusného Audi S8 Plus vsádza na čierne detaily

Aj v prípade Audi S8 Plus sa zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika, a to pomerne výrazne. Kým dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI v štandardnom Audi S8 má výkon 382 kW (520 k) v 6000 ot./min. a krútiaci moment 650 Nm v 1750-5500 ot./min., v prípade verzie Plus je to 445 kW (605 k) a 700 Nm.

_DSC1594.JPG_DSC1595.JPG_DSC1596.JPG
Skvele spracovaná kabína odpovedá tomu, čo poznáme z S8

Akcelerácia 0-100 km/h sa vďaka tomu skráti zo 4,2 na 3,8 s. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Pokiaľ si ale objednáte paket Dynamic, dostanete okrem bŕzd z karbón-keramického kompozitu a športového výfuku aj obmedzovač posunutý na 305 km/h. Aj tu sú poznávacím znamením čierne detaily exteriéru.

_DSC1600.JPG_DSC1601.JPG_DSC1597.JPG

 

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY