vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Audi S8 Plus a SQ5 Plus prinášajú kone naviac

Audi SQ5 Plus je posilnené verziou rýchleho SUV, ktoré na nás urobilo nečakane priaznivý dojem v redakčnom teste. Aj v prípade Audi S8 Plus sa zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika.
IAA 2015 naživo: Audi S8 Plus a SQ5 Plus prinášajú kone naviac

Vedľa konceptu Audi e-tron quattro a nového Audi S4 vystavuje prémiová značka skupiny Volkswagen na IAA aj dve nové verzie svojich športových modelov, o ktorých informovala už vopred. Preto ich vezmeme len stručne.

_DSC1604.JPG_DSC1606.JPG_DSC1602.JPG
Plus znamená drobné vylepšenie parametrov motora a teda aj jazdnej dynamiky

Audi SQ5 Plus je posilnené verziou rýchleho SUV, ktoré na nás urobilo nečakane priaznivý dojem v redakčnom teste. Prípona Plus značí zvýšenie výkonu o 20 kW a krútiaceho momentu o 50 Nm. S výslednými 250 kW (340 k) a 700 Nm šprintuje auto z nuly na 100 km/h za 5,1 s, pričom jeho kombinovaná spotreba je 6,1 l/100 km.

_DSC1605.JPG_DSC1608.JPG_DSC1603.JPG
Poznávacím znamením SQ5 Plus sú 21" kolesá a čierne prevedenie masky alebo zrkadiel

Ku športovejšiemu správaniu v zákrutách by mal prispieť aktívny zadný diferenciál. Zvonku spoznáte SQ5 Plus podľa čierno vykonaných detailov a kolies s priemerom 21 palcov. Predaj začne v októbri.

_DSC1593.JPG_DSC1598.JPG_DSC1599.JPG
Aj exteriér luxusného Audi S8 Plus vsádza na čierne detaily

Aj v prípade Audi S8 Plus sa zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika, a to pomerne výrazne. Kým dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI v štandardnom Audi S8 má výkon 382 kW (520 k) v 6000 ot./min. a krútiaci moment 650 Nm v 1750-5500 ot./min., v prípade verzie Plus je to 445 kW (605 k) a 700 Nm.

_DSC1594.JPG_DSC1595.JPG_DSC1596.JPG
Skvele spracovaná kabína odpovedá tomu, čo poznáme z S8

Akcelerácia 0-100 km/h sa vďaka tomu skráti zo 4,2 na 3,8 s. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Pokiaľ si ale objednáte paket Dynamic, dostanete okrem bŕzd z karbón-keramického kompozitu a športového výfuku aj obmedzovač posunutý na 305 km/h. Aj tu sú poznávacím znamením čierne detaily exteriéru.

_DSC1600.JPG_DSC1601.JPG_DSC1597.JPG

 

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY