vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Audi S8 Plus a SQ5 Plus prinášajú kone naviac

Audi SQ5 Plus je posilnené verziou rýchleho SUV, ktoré na nás urobilo nečakane priaznivý dojem v redakčnom teste. Aj v prípade Audi S8 Plus sa zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika.
IAA 2015 naživo: Audi S8 Plus a SQ5 Plus prinášajú kone naviac

Vedľa konceptu Audi e-tron quattro a nového Audi S4 vystavuje prémiová značka skupiny Volkswagen na IAA aj dve nové verzie svojich športových modelov, o ktorých informovala už vopred. Preto ich vezmeme len stručne.

_DSC1604.JPG_DSC1606.JPG_DSC1602.JPG
Plus znamená drobné vylepšenie parametrov motora a teda aj jazdnej dynamiky

Audi SQ5 Plus je posilnené verziou rýchleho SUV, ktoré na nás urobilo nečakane priaznivý dojem v redakčnom teste. Prípona Plus značí zvýšenie výkonu o 20 kW a krútiaceho momentu o 50 Nm. S výslednými 250 kW (340 k) a 700 Nm šprintuje auto z nuly na 100 km/h za 5,1 s, pričom jeho kombinovaná spotreba je 6,1 l/100 km.

_DSC1605.JPG_DSC1608.JPG_DSC1603.JPG
Poznávacím znamením SQ5 Plus sú 21" kolesá a čierne prevedenie masky alebo zrkadiel

Ku športovejšiemu správaniu v zákrutách by mal prispieť aktívny zadný diferenciál. Zvonku spoznáte SQ5 Plus podľa čierno vykonaných detailov a kolies s priemerom 21 palcov. Predaj začne v októbri.

_DSC1593.JPG_DSC1598.JPG_DSC1599.JPG
Aj exteriér luxusného Audi S8 Plus vsádza na čierne detaily

Aj v prípade Audi S8 Plus sa zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika, a to pomerne výrazne. Kým dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 4.0 TFSI v štandardnom Audi S8 má výkon 382 kW (520 k) v 6000 ot./min. a krútiaci moment 650 Nm v 1750-5500 ot./min., v prípade verzie Plus je to 445 kW (605 k) a 700 Nm.

_DSC1594.JPG_DSC1595.JPG_DSC1596.JPG
Skvele spracovaná kabína odpovedá tomu, čo poznáme z S8

Akcelerácia 0-100 km/h sa vďaka tomu skráti zo 4,2 na 3,8 s. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Pokiaľ si ale objednáte paket Dynamic, dostanete okrem bŕzd z karbón-keramického kompozitu a športového výfuku aj obmedzovač posunutý na 305 km/h. Aj tu sú poznávacím znamením čierne detaily exteriéru.

_DSC1600.JPG_DSC1601.JPG_DSC1597.JPG

 

 

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY