vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Audi S4 má zrýchlenie ako Focus RS a spotrebu ako 911

Nové Audi S4 pokračuje podľa rovnakého receptu ako doterajší model. Pod kapotou má turbodúchadlom preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s priamym vstrekovaním paliva.
IAA 2015 naživo: Audi S4 má zrýchlenie ako Focus RS a spotrebu ako 911

Nová generácia Audi A4 nie je novinkou už nejakú dobu, pred časom sme vám priniesli všetky podrobnosti aj prvé statické predstavenie. Informácie o športovej variante S4 si však automobilka z Ingolstadtu schovala až na autosalón vo Frankfurte.

_DSC1578.JPG_DSC1581.JPG_DSC1582.JPG
Dizajnom a celkovým poňatím nepredstavuje nová S4 zásadný odklon od tej doterajšej

Nové Audi S4 pokračuje podľa rovnakého receptu ako doterajší model, opäť by sa malo jednať skôr o rýchle a civilizované auto na každý deň ako o divoký športový model na okresky. Naše skúsenosti s ostrými modelmi Audi z poslednej doby ale naznačujú, že ani tam by sa nová S4 stratiť nemusela...

Nový model bude opäť v ponuke ako sedan aj kombi (Avant). Pod kapotou má turbodúchadlom preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s priamym vstrekovaním paliva. Hoci obchodné označenie 3.0 TFSI zostáva rovnaké, Audi označuje motor za novo vyvinutý.

Jednotka dosahuje najvyšší výkon 260 kW (354 k) a krútiaci moment 500 Nm, dostupného od 1500 do 4500 ot./min. Zrýchlenie 0-100 km/h by sa malo odohrať za 4,7 s (zhodou okolností na desatinu rovnako ako pri novom Focuse RS, o ktorom sme písali pred chvíľou), najvyššia rýchlosť bude obmedzená na obligátnych 250 km/h.

_DSC1583.JPG_DSC1579.JPG_DSC1580.JPG
Silu motoru 3.0 TFSI prenáša na kolesá osemstupňový automat a systém quattro

Ak by ste vzali nové Audi S4 v úplne základnej výbave a dokázali s ním ísť rovnakým spôsobom, aký predpisuje homologizačný cyklus, mali by ste namerať emisie CO2 170 g/km, čo zodpovedá spotrebe 7,4 l/100 km - to je zase rovnaká hodnota ako v novom preplňovanom Porsche 911.

Sila motora putuje na všetky štyri kolesá cez osemstupňový automat (s funkciou plachtenia pri jazde zotrvačnosťou) a systém quattro, ktorý v predvolenom stave rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. V hraničných situáciách je možné dostať až 70 percent hnacej sily dopredu alebo až 85% dozadu. Aktívny zadný diferenciál sa opäť bude dodávať len za príplatok.

A159030_medium.jpgA159031_medium.jpgA159032_medium.jpgInteriér ladený do čiernych tónov oživujú hliníkové dekorácie; športové sedadlá S majú nastaviteľné bočnice a vedia spraviť aj pneumatickú masáž

Už štandardná verzia nového Audi A4 má náročne konštruované zavesenie, takže konštruktérom stačilo len znížiť (o 23 mm) a pritvrdiť odpruženie aj tlmenie. Objednať si budete môcť adaptívne tlmiče alebo 19-palcové kolesá namiesto sériových osemnástiek.

A159012_medium.jpgA159013_medium.jpgA159015_medium.jpg
A159017_medium.jpgA159014_medium.jpgA159018_medium.jpgA159019_medium.jpgA159020_medium.jpgA159016_medium.jpgA159021_medium.jpgA159022_medium.jpgA159023_medium.jpgA159024_medium.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY