vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Audi S4 má zrýchlenie ako Focus RS a spotrebu ako 911

Nové Audi S4 pokračuje podľa rovnakého receptu ako doterajší model. Pod kapotou má turbodúchadlom preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s priamym vstrekovaním paliva.
IAA 2015 naživo: Audi S4 má zrýchlenie ako Focus RS a spotrebu ako 911

Nová generácia Audi A4 nie je novinkou už nejakú dobu, pred časom sme vám priniesli všetky podrobnosti aj prvé statické predstavenie. Informácie o športovej variante S4 si však automobilka z Ingolstadtu schovala až na autosalón vo Frankfurte.

_DSC1578.JPG_DSC1581.JPG_DSC1582.JPG
Dizajnom a celkovým poňatím nepredstavuje nová S4 zásadný odklon od tej doterajšej

Nové Audi S4 pokračuje podľa rovnakého receptu ako doterajší model, opäť by sa malo jednať skôr o rýchle a civilizované auto na každý deň ako o divoký športový model na okresky. Naše skúsenosti s ostrými modelmi Audi z poslednej doby ale naznačujú, že ani tam by sa nová S4 stratiť nemusela...

Nový model bude opäť v ponuke ako sedan aj kombi (Avant). Pod kapotou má turbodúchadlom preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s priamym vstrekovaním paliva. Hoci obchodné označenie 3.0 TFSI zostáva rovnaké, Audi označuje motor za novo vyvinutý.

Jednotka dosahuje najvyšší výkon 260 kW (354 k) a krútiaci moment 500 Nm, dostupného od 1500 do 4500 ot./min. Zrýchlenie 0-100 km/h by sa malo odohrať za 4,7 s (zhodou okolností na desatinu rovnako ako pri novom Focuse RS, o ktorom sme písali pred chvíľou), najvyššia rýchlosť bude obmedzená na obligátnych 250 km/h.

_DSC1583.JPG_DSC1579.JPG_DSC1580.JPG
Silu motoru 3.0 TFSI prenáša na kolesá osemstupňový automat a systém quattro

Ak by ste vzali nové Audi S4 v úplne základnej výbave a dokázali s ním ísť rovnakým spôsobom, aký predpisuje homologizačný cyklus, mali by ste namerať emisie CO2 170 g/km, čo zodpovedá spotrebe 7,4 l/100 km - to je zase rovnaká hodnota ako v novom preplňovanom Porsche 911.

Sila motora putuje na všetky štyri kolesá cez osemstupňový automat (s funkciou plachtenia pri jazde zotrvačnosťou) a systém quattro, ktorý v predvolenom stave rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. V hraničných situáciách je možné dostať až 70 percent hnacej sily dopredu alebo až 85% dozadu. Aktívny zadný diferenciál sa opäť bude dodávať len za príplatok.

A159030_medium.jpgA159031_medium.jpgA159032_medium.jpgInteriér ladený do čiernych tónov oživujú hliníkové dekorácie; športové sedadlá S majú nastaviteľné bočnice a vedia spraviť aj pneumatickú masáž

Už štandardná verzia nového Audi A4 má náročne konštruované zavesenie, takže konštruktérom stačilo len znížiť (o 23 mm) a pritvrdiť odpruženie aj tlmenie. Objednať si budete môcť adaptívne tlmiče alebo 19-palcové kolesá namiesto sériových osemnástiek.

A159012_medium.jpgA159013_medium.jpgA159015_medium.jpg
A159017_medium.jpgA159014_medium.jpgA159018_medium.jpgA159019_medium.jpgA159020_medium.jpgA159016_medium.jpgA159021_medium.jpgA159022_medium.jpgA159023_medium.jpgA159024_medium.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY