vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Audi S4 má zrýchlenie ako Focus RS a spotrebu ako 911

Nové Audi S4 pokračuje podľa rovnakého receptu ako doterajší model. Pod kapotou má turbodúchadlom preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s priamym vstrekovaním paliva.
IAA 2015 naživo: Audi S4 má zrýchlenie ako Focus RS a spotrebu ako 911

Nová generácia Audi A4 nie je novinkou už nejakú dobu, pred časom sme vám priniesli všetky podrobnosti aj prvé statické predstavenie. Informácie o športovej variante S4 si však automobilka z Ingolstadtu schovala až na autosalón vo Frankfurte.

_DSC1578.JPG_DSC1581.JPG_DSC1582.JPG
Dizajnom a celkovým poňatím nepredstavuje nová S4 zásadný odklon od tej doterajšej

Nové Audi S4 pokračuje podľa rovnakého receptu ako doterajší model, opäť by sa malo jednať skôr o rýchle a civilizované auto na každý deň ako o divoký športový model na okresky. Naše skúsenosti s ostrými modelmi Audi z poslednej doby ale naznačujú, že ani tam by sa nová S4 stratiť nemusela...

Nový model bude opäť v ponuke ako sedan aj kombi (Avant). Pod kapotou má turbodúchadlom preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s priamym vstrekovaním paliva. Hoci obchodné označenie 3.0 TFSI zostáva rovnaké, Audi označuje motor za novo vyvinutý.

Jednotka dosahuje najvyšší výkon 260 kW (354 k) a krútiaci moment 500 Nm, dostupného od 1500 do 4500 ot./min. Zrýchlenie 0-100 km/h by sa malo odohrať za 4,7 s (zhodou okolností na desatinu rovnako ako pri novom Focuse RS, o ktorom sme písali pred chvíľou), najvyššia rýchlosť bude obmedzená na obligátnych 250 km/h.

_DSC1583.JPG_DSC1579.JPG_DSC1580.JPG
Silu motoru 3.0 TFSI prenáša na kolesá osemstupňový automat a systém quattro

Ak by ste vzali nové Audi S4 v úplne základnej výbave a dokázali s ním ísť rovnakým spôsobom, aký predpisuje homologizačný cyklus, mali by ste namerať emisie CO2 170 g/km, čo zodpovedá spotrebe 7,4 l/100 km - to je zase rovnaká hodnota ako v novom preplňovanom Porsche 911.

Sila motora putuje na všetky štyri kolesá cez osemstupňový automat (s funkciou plachtenia pri jazde zotrvačnosťou) a systém quattro, ktorý v predvolenom stave rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. V hraničných situáciách je možné dostať až 70 percent hnacej sily dopredu alebo až 85% dozadu. Aktívny zadný diferenciál sa opäť bude dodávať len za príplatok.

A159030_medium.jpgA159031_medium.jpgA159032_medium.jpgInteriér ladený do čiernych tónov oživujú hliníkové dekorácie; športové sedadlá S majú nastaviteľné bočnice a vedia spraviť aj pneumatickú masáž

Už štandardná verzia nového Audi A4 má náročne konštruované zavesenie, takže konštruktérom stačilo len znížiť (o 23 mm) a pritvrdiť odpruženie aj tlmenie. Objednať si budete môcť adaptívne tlmiče alebo 19-palcové kolesá namiesto sériových osemnástiek.

A159012_medium.jpgA159013_medium.jpgA159015_medium.jpg
A159017_medium.jpgA159014_medium.jpgA159018_medium.jpgA159019_medium.jpgA159020_medium.jpgA159016_medium.jpgA159021_medium.jpgA159022_medium.jpgA159023_medium.jpgA159024_medium.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY