vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Audi S4 má zrýchlenie ako Focus RS a spotrebu ako 911

Nové Audi S4 pokračuje podľa rovnakého receptu ako doterajší model. Pod kapotou má turbodúchadlom preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s priamym vstrekovaním paliva.
IAA 2015 naživo: Audi S4 má zrýchlenie ako Focus RS a spotrebu ako 911

Nová generácia Audi A4 nie je novinkou už nejakú dobu, pred časom sme vám priniesli všetky podrobnosti aj prvé statické predstavenie. Informácie o športovej variante S4 si však automobilka z Ingolstadtu schovala až na autosalón vo Frankfurte.

_DSC1578.JPG_DSC1581.JPG_DSC1582.JPG
Dizajnom a celkovým poňatím nepredstavuje nová S4 zásadný odklon od tej doterajšej

Nové Audi S4 pokračuje podľa rovnakého receptu ako doterajší model, opäť by sa malo jednať skôr o rýchle a civilizované auto na každý deň ako o divoký športový model na okresky. Naše skúsenosti s ostrými modelmi Audi z poslednej doby ale naznačujú, že ani tam by sa nová S4 stratiť nemusela...

Nový model bude opäť v ponuke ako sedan aj kombi (Avant). Pod kapotou má turbodúchadlom preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s priamym vstrekovaním paliva. Hoci obchodné označenie 3.0 TFSI zostáva rovnaké, Audi označuje motor za novo vyvinutý.

Jednotka dosahuje najvyšší výkon 260 kW (354 k) a krútiaci moment 500 Nm, dostupného od 1500 do 4500 ot./min. Zrýchlenie 0-100 km/h by sa malo odohrať za 4,7 s (zhodou okolností na desatinu rovnako ako pri novom Focuse RS, o ktorom sme písali pred chvíľou), najvyššia rýchlosť bude obmedzená na obligátnych 250 km/h.

_DSC1583.JPG_DSC1579.JPG_DSC1580.JPG
Silu motoru 3.0 TFSI prenáša na kolesá osemstupňový automat a systém quattro

Ak by ste vzali nové Audi S4 v úplne základnej výbave a dokázali s ním ísť rovnakým spôsobom, aký predpisuje homologizačný cyklus, mali by ste namerať emisie CO2 170 g/km, čo zodpovedá spotrebe 7,4 l/100 km - to je zase rovnaká hodnota ako v novom preplňovanom Porsche 911.

Sila motora putuje na všetky štyri kolesá cez osemstupňový automat (s funkciou plachtenia pri jazde zotrvačnosťou) a systém quattro, ktorý v predvolenom stave rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. V hraničných situáciách je možné dostať až 70 percent hnacej sily dopredu alebo až 85% dozadu. Aktívny zadný diferenciál sa opäť bude dodávať len za príplatok.

A159030_medium.jpgA159031_medium.jpgA159032_medium.jpgInteriér ladený do čiernych tónov oživujú hliníkové dekorácie; športové sedadlá S majú nastaviteľné bočnice a vedia spraviť aj pneumatickú masáž

Už štandardná verzia nového Audi A4 má náročne konštruované zavesenie, takže konštruktérom stačilo len znížiť (o 23 mm) a pritvrdiť odpruženie aj tlmenie. Objednať si budete môcť adaptívne tlmiče alebo 19-palcové kolesá namiesto sériových osemnástiek.

A159012_medium.jpgA159013_medium.jpgA159015_medium.jpg
A159017_medium.jpgA159014_medium.jpgA159018_medium.jpgA159019_medium.jpgA159020_medium.jpgA159016_medium.jpgA159021_medium.jpgA159022_medium.jpgA159023_medium.jpgA159024_medium.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY