vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Alfa Romeo Giulia sa ukázala iba v špičkovej verzii QV

Alfa Romeo sa zrejme bojí ukázať civilnú verziu zadokolesovky Giulia. Na autosalón priviezla iba "haló" model, ktorý je fascinujúci, ale predajné rebríčky trhať nebude.
IAA 2015 naživo: Alfa Romeo Giulia sa ukázala iba v špičkovej verzii QV
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo stále ešte neukázala bežný "nešportový" model nového sedanu Giulia. Na autosalóne vo Frankfurte si tak - v rozpore s predchádzajúcimi sľubmi - zatiaľ môžeme prezrieť len vrcholný športový model QV s preplňovaným šesťvalcom od Ferrari s výkonom 375 kW (510 k).

alfa (8).JPGalfa (20).JPGalfa (15).JPGAlfa Romeo Giulia sa zatiaľ predvádza len vo vrcholnej športovej verzii QV s preplňovaným šesťvalcom od Ferrari. Na civilné modely si asi budeme musieť počkať do Ženevy

Nový zadný náhon od Alfy Romeo stojí na platforme vyvinutej spolu s automobilkou Chrysler. Vznikne na nej niekoľko nových modelov nielen Alfy Romeo, ale možno aj Maserati a tiež značiek Dodge a Chrysler. Jedným takým bude napríklad kupé Dodge Barracuda. Ale späť k Giulii.

Fiat pre ňu pripravuje novú generáciu preplňovaných downsizovaných motorov, ktoré budú tvoriť jadro ponuky. Najsilnejší šesťvalec by predsa len veľa naftomilných zákazníkov nepritiahol. Pre veľkú časť potenciálnych klientov bude dôležité, aby auto vyzeralo ako superšport, ale išlo so spotrebou päť litrov. Veď preto sa predávajú všetky tie BMW 316D v M paketoch...

alfa (13).JPGalfa (14).JPGalfa (21).JPGKým športový paket s malým spojlerom a difúzorom si kúpite aj na bežnú Alfu Giulia, štvorica koncoviek a volant so štartovacím tlačidlom zostane vyhradený verzii QV

Rovnaké to bude s Alfou Romeo Giulia, ktorej športový paket QV bude v ponuke naprieč modelovým radom, samozrejme bez veľkých bŕzd, samosvorného diferenciálu, aktívnej aerodynamiky a podobne. Aj interiér Alfy Romeo Giulia so štartovacím tlačidlom na volante zostane vyhradený vrcholnej verzii.

Alfa Romeo Giulia QV vyvinie najvyššiu rýchlosť 307 km/h. Automobilka si za ňu na domácom trhu naúčtuje najmenej 79 000 eur. V ponuke však bude ešte drahšie prevedení za 95-tisíc eur s keramickými brzdami a početnými karbónovými dielmi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY