vytisknout velikost písma IAA 2015 naživo: Alfa Romeo Giulia sa ukázala iba v špičkovej verzii QV

Alfa Romeo sa zrejme bojí ukázať civilnú verziu zadokolesovky Giulia. Na autosalón priviezla iba "haló" model, ktorý je fascinujúci, ale predajné rebríčky trhať nebude.
IAA 2015 naživo: Alfa Romeo Giulia sa ukázala iba v špičkovej verzii QV
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo stále ešte neukázala bežný "nešportový" model nového sedanu Giulia. Na autosalóne vo Frankfurte si tak - v rozpore s predchádzajúcimi sľubmi - zatiaľ môžeme prezrieť len vrcholný športový model QV s preplňovaným šesťvalcom od Ferrari s výkonom 375 kW (510 k).

alfa (8).JPGalfa (20).JPGalfa (15).JPGAlfa Romeo Giulia sa zatiaľ predvádza len vo vrcholnej športovej verzii QV s preplňovaným šesťvalcom od Ferrari. Na civilné modely si asi budeme musieť počkať do Ženevy

Nový zadný náhon od Alfy Romeo stojí na platforme vyvinutej spolu s automobilkou Chrysler. Vznikne na nej niekoľko nových modelov nielen Alfy Romeo, ale možno aj Maserati a tiež značiek Dodge a Chrysler. Jedným takým bude napríklad kupé Dodge Barracuda. Ale späť k Giulii.

Fiat pre ňu pripravuje novú generáciu preplňovaných downsizovaných motorov, ktoré budú tvoriť jadro ponuky. Najsilnejší šesťvalec by predsa len veľa naftomilných zákazníkov nepritiahol. Pre veľkú časť potenciálnych klientov bude dôležité, aby auto vyzeralo ako superšport, ale išlo so spotrebou päť litrov. Veď preto sa predávajú všetky tie BMW 316D v M paketoch...

alfa (13).JPGalfa (14).JPGalfa (21).JPGKým športový paket s malým spojlerom a difúzorom si kúpite aj na bežnú Alfu Giulia, štvorica koncoviek a volant so štartovacím tlačidlom zostane vyhradený verzii QV

Rovnaké to bude s Alfou Romeo Giulia, ktorej športový paket QV bude v ponuke naprieč modelovým radom, samozrejme bez veľkých bŕzd, samosvorného diferenciálu, aktívnej aerodynamiky a podobne. Aj interiér Alfy Romeo Giulia so štartovacím tlačidlom na volante zostane vyhradený vrcholnej verzii.

Alfa Romeo Giulia QV vyvinie najvyššiu rýchlosť 307 km/h. Automobilka si za ňu na domácom trhu naúčtuje najmenej 79 000 eur. V ponuke však bude ešte drahšie prevedení za 95-tisíc eur s keramickými brzdami a početnými karbónovými dielmi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY