vytisknout velikost písma Hyundai založí vlastnú luxusnú značku. Bude sa volať Genesis

Hyundai založí vlastnú luxusnú značku. Bude sa volať Genesis

Toyota má Lexus, Nissan má Infiniti, Honda má Acuru a Hyundai teraz bude mať Genesis. Ďalšia ázijská značka tak chce marketingovo oddeliť spotrebiteľskú konfekciu od skutočne prémiových produktov. Do roku 2020 predstaví samostatná značka Genesis šesť nových modelov.

Je v tom istá logika. Akokoľvek je veľký sedan Hyundai Genesis zaujímavý a snáď aj dobrý, niektorí zákazníci jednoducho nechcú dať cez 50-tisíc eur za auto so značkou Hyundai na kapote. A pritom luxusný segment je lákavý, zákazníci tú priplácajú oveľa ochotnejšie za výbavu.

Logo osamostatnenia značky Genesis bude vychádzať z aktuálneho okrídleného loga, ktoré nájdeme práve na veľkom sedane Hyundai. Označenie modelov bude vychádzať zo zaradenia do tried. Dočkáme sa tak modelov G90, G80, G70 a podobne.

Modely samostatné značky Genesis budú cieliť na majetnejšiu klientelu, ponúknu pokročilých bezpečnostných asistentov vrátane vlastnej verzie autonómneho riadenia a moderné systémy pohonu (napríklad hybridy a plug-in hybridy).

Vedľa luxusného sedanu vznikne aj veľké SUV a športové kupé s pohonom zadných kolies. Dočkáme sa ale aj menšieho SUV a štýlového crossoveru, ktorý bude konkurovať napríklad BMW X4. Dizajn sa inšpiruje napríklad v štúdii Vision G.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY