vytisknout velikost písma Hyundai vyvíja litrový trojvalec s turbom. Prvá ho dostane i20

Hyundai vyvíja litrový trojvalec s turbom. Prvá ho dostane i20

Objem jeden liter, výkon približne 120 koní, krútiaci moment asi 175 Nm, spotreba okolo štyroch litrov. To sú zatiaľ známe parametre, ktorými by mal oplývať nový preplňovaný benzínový trojvalec vyvíjaný automobilkou Hyundai.

Nový motor sa dostane najprv pod kapotu modelu Hyundai i20 v roku 2016, píše britský Autocar, a postupne by jeho rôzne výkonové verzie mali vytlačiť existujúce atmosférické jednotky. Tie však, aj kvôli nákladom a koncovej cene, úplne nezmiznú. Niektorí zákazníci totiž stále dávajú prednosť atmosférickým motorom.

V súčasnosti kúpite v modeli i20 s tromi valcami len diesel 1.1 CRDi s výkonom 55 kW s kombinovanou spotrebou 3,8 litra na 100 km. Hyundai ale potrebuje muníciu na boj proti plánovanému legislatívnemu obmedzovaniu turbodieselov naprieč Európou.

Malý benzínový trojvalec je cesta, ako ponúknuť dobré papierové výkony a nízku kombinovanú spotrebu. Navyše by sa trojvalec uplatnil aj vo väčších modeloch, napríklad v Hyundai i30 alebo v niektorom z menších a dobre predávaných SUV.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY