vytisknout velikost písma Hyundai vyvíja litrový trojvalec s turbom. Prvá ho dostane i20

Hyundai vyvíja litrový trojvalec s turbom. Prvá ho dostane i20

Objem jeden liter, výkon približne 120 koní, krútiaci moment asi 175 Nm, spotreba okolo štyroch litrov. To sú zatiaľ známe parametre, ktorými by mal oplývať nový preplňovaný benzínový trojvalec vyvíjaný automobilkou Hyundai.

Nový motor sa dostane najprv pod kapotu modelu Hyundai i20 v roku 2016, píše britský Autocar, a postupne by jeho rôzne výkonové verzie mali vytlačiť existujúce atmosférické jednotky. Tie však, aj kvôli nákladom a koncovej cene, úplne nezmiznú. Niektorí zákazníci totiž stále dávajú prednosť atmosférickým motorom.

V súčasnosti kúpite v modeli i20 s tromi valcami len diesel 1.1 CRDi s výkonom 55 kW s kombinovanou spotrebou 3,8 litra na 100 km. Hyundai ale potrebuje muníciu na boj proti plánovanému legislatívnemu obmedzovaniu turbodieselov naprieč Európou.

Malý benzínový trojvalec je cesta, ako ponúknuť dobré papierové výkony a nízku kombinovanú spotrebu. Navyše by sa trojvalec uplatnil aj vo väčších modeloch, napríklad v Hyundai i30 alebo v niektorom z menších a dobre predávaných SUV.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY