vytisknout velikost písma Hyundai vyvíja litrový trojvalec s turbom. Prvá ho dostane i20

Hyundai vyvíja litrový trojvalec s turbom. Prvá ho dostane i20

Objem jeden liter, výkon približne 120 koní, krútiaci moment asi 175 Nm, spotreba okolo štyroch litrov. To sú zatiaľ známe parametre, ktorými by mal oplývať nový preplňovaný benzínový trojvalec vyvíjaný automobilkou Hyundai.

Nový motor sa dostane najprv pod kapotu modelu Hyundai i20 v roku 2016, píše britský Autocar, a postupne by jeho rôzne výkonové verzie mali vytlačiť existujúce atmosférické jednotky. Tie však, aj kvôli nákladom a koncovej cene, úplne nezmiznú. Niektorí zákazníci totiž stále dávajú prednosť atmosférickým motorom.

V súčasnosti kúpite v modeli i20 s tromi valcami len diesel 1.1 CRDi s výkonom 55 kW s kombinovanou spotrebou 3,8 litra na 100 km. Hyundai ale potrebuje muníciu na boj proti plánovanému legislatívnemu obmedzovaniu turbodieselov naprieč Európou.

Malý benzínový trojvalec je cesta, ako ponúknuť dobré papierové výkony a nízku kombinovanú spotrebu. Navyše by sa trojvalec uplatnil aj vo väčších modeloch, napríklad v Hyundai i30 alebo v niektorom z menších a dobre predávaných SUV.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY