vytisknout velikost písma Hyundai vyvíja litrový trojvalec s turbom. Prvá ho dostane i20

Hyundai vyvíja litrový trojvalec s turbom. Prvá ho dostane i20

Objem jeden liter, výkon približne 120 koní, krútiaci moment asi 175 Nm, spotreba okolo štyroch litrov. To sú zatiaľ známe parametre, ktorými by mal oplývať nový preplňovaný benzínový trojvalec vyvíjaný automobilkou Hyundai.

Nový motor sa dostane najprv pod kapotu modelu Hyundai i20 v roku 2016, píše britský Autocar, a postupne by jeho rôzne výkonové verzie mali vytlačiť existujúce atmosférické jednotky. Tie však, aj kvôli nákladom a koncovej cene, úplne nezmiznú. Niektorí zákazníci totiž stále dávajú prednosť atmosférickým motorom.

V súčasnosti kúpite v modeli i20 s tromi valcami len diesel 1.1 CRDi s výkonom 55 kW s kombinovanou spotrebou 3,8 litra na 100 km. Hyundai ale potrebuje muníciu na boj proti plánovanému legislatívnemu obmedzovaniu turbodieselov naprieč Európou.

Malý benzínový trojvalec je cesta, ako ponúknuť dobré papierové výkony a nízku kombinovanú spotrebu. Navyše by sa trojvalec uplatnil aj vo väčších modeloch, napríklad v Hyundai i30 alebo v niektorom z menších a dobre predávaných SUV.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY