vytisknout velikost písma Hyundai vyvíja litrový trojvalec s turbom. Prvá ho dostane i20

Hyundai vyvíja litrový trojvalec s turbom. Prvá ho dostane i20

Objem jeden liter, výkon približne 120 koní, krútiaci moment asi 175 Nm, spotreba okolo štyroch litrov. To sú zatiaľ známe parametre, ktorými by mal oplývať nový preplňovaný benzínový trojvalec vyvíjaný automobilkou Hyundai.

Nový motor sa dostane najprv pod kapotu modelu Hyundai i20 v roku 2016, píše britský Autocar, a postupne by jeho rôzne výkonové verzie mali vytlačiť existujúce atmosférické jednotky. Tie však, aj kvôli nákladom a koncovej cene, úplne nezmiznú. Niektorí zákazníci totiž stále dávajú prednosť atmosférickým motorom.

V súčasnosti kúpite v modeli i20 s tromi valcami len diesel 1.1 CRDi s výkonom 55 kW s kombinovanou spotrebou 3,8 litra na 100 km. Hyundai ale potrebuje muníciu na boj proti plánovanému legislatívnemu obmedzovaniu turbodieselov naprieč Európou.

Malý benzínový trojvalec je cesta, ako ponúknuť dobré papierové výkony a nízku kombinovanú spotrebu. Navyše by sa trojvalec uplatnil aj vo väčších modeloch, napríklad v Hyundai i30 alebo v niektorom z menších a dobre predávaných SUV.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY