vytisknout velikost písma Hyundai Veloster dostal pri facelifte sedemstupňový dvojspojkový automat

Hyundai Veloster dostal pri facelifte sedemstupňový dvojspojkový automat

Keď sa na náš trh Hyundai Veloster už nevozí, vlastne by nás tento jeho miniatúrny kórejský facelift veľmi zaujímať nemusel. Jeho technika ale onedlho zamieri aj do konvenčných modelov Hyundai predávaných na našom trhu. Ide predovšetkým o nový sedemstupňový automat s dvoma spojkami.

Ten automobilka začala na domácom kórejskom trhu montovať do modelu Hyundai Veloster Turbo s preplňovanou tisícšesťstovkou s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 270 Nm.

Rovnaká prevodovka sa pozrie aj do omladeného modelu Hyundai i30 a dostane ju aj príbuzná Faceliftovaná Kia ceed, ktorá by sa mala predstaviť najneskôr na autosalóne vo Frankfurte.

Obidve kórejské automobilky tiež priebežne nasadia downsizované benzínovej jednotky, najmä trojvalec 1.0 T-GDI a štvorvalec 1.2 T-GDI. Tieto motory postupne nahradia atmosférické jednotky 1,4 a 1,6 l. Spolu s nimi odíde aj automat s hydrodynamickým meničom a na jeho miesto sa postupne dostane práve nová sedemstupňová dvojspojka.

veloster (1).jpgveloster (10).jpgveloster (11).jpgveloster (12).jpgveloster (13).jpgveloster (14).jpgveloster (2).jpgveloster (3).jpgveloster (4).jpgveloster (5).jpgveloster (6).jpgveloster (7).jpgveloster (8).jpgveloster (9).jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY