vytisknout velikost písma Hyundai Veloster dostal pri facelifte sedemstupňový dvojspojkový automat

Hyundai Veloster dostal pri facelifte sedemstupňový dvojspojkový automat

Keď sa na náš trh Hyundai Veloster už nevozí, vlastne by nás tento jeho miniatúrny kórejský facelift veľmi zaujímať nemusel. Jeho technika ale onedlho zamieri aj do konvenčných modelov Hyundai predávaných na našom trhu. Ide predovšetkým o nový sedemstupňový automat s dvoma spojkami.

Ten automobilka začala na domácom kórejskom trhu montovať do modelu Hyundai Veloster Turbo s preplňovanou tisícšesťstovkou s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 270 Nm.

Rovnaká prevodovka sa pozrie aj do omladeného modelu Hyundai i30 a dostane ju aj príbuzná Faceliftovaná Kia ceed, ktorá by sa mala predstaviť najneskôr na autosalóne vo Frankfurte.

Obidve kórejské automobilky tiež priebežne nasadia downsizované benzínovej jednotky, najmä trojvalec 1.0 T-GDI a štvorvalec 1.2 T-GDI. Tieto motory postupne nahradia atmosférické jednotky 1,4 a 1,6 l. Spolu s nimi odíde aj automat s hydrodynamickým meničom a na jeho miesto sa postupne dostane práve nová sedemstupňová dvojspojka.

veloster (1).jpgveloster (10).jpgveloster (11).jpgveloster (12).jpgveloster (13).jpgveloster (14).jpgveloster (2).jpgveloster (3).jpgveloster (4).jpgveloster (5).jpgveloster (6).jpgveloster (7).jpgveloster (8).jpgveloster (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY