vytisknout velikost písma Hyundai údajne chystá priamu konkurenciu pre Golf R. Volá sa i30 N

Hyundai údajne chystá priamu konkurenciu pre Golf R. Volá sa i30 N

O tom, že Hyundai zakladá športovú divíziu N, sme písali už v roku 2013, keď kórejská automobilka túto novinku oznámila. Aktuálne to však vyzerá, že si čoskoro budeme môcť pozrieť prvý sériový výsledok práce tohto oddelenia. Objavujú sa totiž informácie, podľa ktorých sa už vo Frankfurte predstaví Hyundai i30 N.

S takou správou prišiel austrálsky magazín GoAuto, ktorý pridal ďalšie a ešte zaujímavejšie informácie. Ono by totiž údajne nemalo ísť len o upravenú i30 Turbo, ale o auto postavené na novej platforme. Neoficiálne zvesti ďalej sľubujú prítomnosť pohonu všetkých kolies a preplňovaný dvojliter. Ten má disponovať výkonom 221 kW (300 koní) a vrcholom krútiaceho momentu 383 Nm.

Uvidíme, ako na tom i30 N nakoniec bude. Niektoré iné neoficiálne správy pre zmenu hovoria, že sa vo Frankfurte objaví táto ostrá novinka ako koncept, čo sa zdá byť predsa len pravdepodobnejšie. Každopádne ak Hyundai naozaj začne predávať také auto, pribudne v dnes už veľmi obsadenej kategórii ostrých hatchbackov ďalšia zaujímavá položka.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY