vytisknout velikost písma Hyundai to myslí vážne so športovými autami. Má kľúčového inžiniera BMW

Hyundai to myslí vážne so športovými autami. Má kľúčového inžiniera BMW

Automobilka Hyundai prebrala kľúčového muža vývoja automobilky BMW Alberta Biermanna, informuje britský Autocar. Ten pôsobil v BMW od roku 1983 a v poslednej dobe zastával funkciu viceprezidenta pre vývoj v divízii športových modelov BMW M. Viedol napríklad ešte vývoj novej generácie BMW M3 a M4.

V automobilke Hyundai bude Biermann dohliadať predovšetkým na to, ako prebieha vývoj v oblasti ovládateľnosti, riadenia, bezpečnosti, spoľahlivosti a kultivovanosti jazdy. Svojím spôsobom bude mať na starosti práve to najdôležitejšie. Bude sa ale podieľať aj na vývoji samostatných športových modelov.

Albert Biermann sa tak stane druhým najdôležitejším nekórejským človekom vo vedení značky po hlavnom dizajnérovi Petrovi Schreyerovi. Pod jeho vedením sa majú už v roku 2016 dostať na trh prvé športové modely kórejských značiek Hyundai a Kia. Jeho vplyv sa má ale podpísať aj na správaní a ovládateľnosti bežných modelov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY