vytisknout velikost písma Hyundai Santa Fe sa znova predvádza ako drsný off-road

Hyundai Santa Fe sa znova predvádza v drsnej terénnej úprave. Po verzii určenej na Antarktídu prichádza prevedenie pre púšte. Vozidlo je jedným z radu špeciálov pre SEMA Show 2017.
Hyundai Santa Fe sa znova predvádza ako drsný off-road

Hyundai Santa Fe je čistokrvné cestné SUV, ktoré nemá prakticky žiadne terénne ambície. Občas sa ale objaví niekto, kto to chce zmeniť. Napríklad ako keď tento model vyrazil s riadne vylepšeným podvozkom na Antarktídu. Aktuálne bola predstavená ďalšia podobná úprava. Namiesto Antarktídy však mieri do púšte.

Celé meno novinky je Rockstar Energy Moab Concept. Voz vznikol pre tohtoročnú SEMA Show. Zmien na aute je vážne dosť a aj tentoraz to najviac "odniesol" podvozok. Dostal iné brzdy (šesťpiestikové vpredu a štvorpiestikové vzadu), nové odpruženie, upravené nápravy a predovšetkým obrie terénne pneumatiky Mickey Thompson Baja MTZ. Samozrejme nechýba ani patričná ochrana podvozku, iné nárazníky alebo navijak.

Základom prestavby je vyhotovenie osadené dvojlitrovým preplňovaným zážihovým štvorvalcom, ktoré v našich končinách v ponuke pre Hyundai Santa Fe nenájdete. Motor disponuje výkonom 176 kW (240 k). V rámci úpravy bolo vymenené sanie, zvody, výfuk a posilnené je aj chladenie. Ako presne sa všetky novinky prejavili na výkone motora, to tlačová správa nehovorí.

Samozrejmosťou sú ešte ďalšie drobnosti typu svetelnej rampy, strešného nosiča, koženého čalúnenia interiéru alebo výkonného audiosystému.

Hyundai okrem drsného Santa Fe ukázal na SEMA Show 2017 napríklad aj športový Tucson, dôkladne vylepšenú Elantru alebo upravený Ioniq.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY