vytisknout velikost písma Hyundai RM15 je niečo ako Veloster v prevedení Boxster. Ponúkne 300 k

Hyundai RM15 je niečo ako Veloster v prevedení Boxster. Ponúkne 300 k

Hyundai predstavil zaujímavý koncept RM15. Nejde o nič iné, než o upravený Veloster, no úpravy to boli úplne zásadné. Preplňovaný dvojliter ponúkne 300 koní, ale predovšetkým je spomínaný motor po vzore Porsche Boxster uložený uprostred auta a poháňa zadnú nápravu. Hyundai potom k tomu pridal aj radikálne znižovanie hmotnosti.

Základom tohto špeciálu je priestorový rám vyrobený z hliníkových zliatin, na ktorý sú zavesené diely karosérie vyrobené pre zmenu z karbónom vystuženého plastu. Výsledok ponúka výbornú torznú tuhosť a zároveň je pomerne ľahký. Upravený Veloster totiž váži len 1260 kg.

Ďalšou zásadnou novinkou je motor uložený pred zadnou nápravou. Ide o preplňovaný dvojlitrový štvorvalec T-GDI, ktorý vyprodukuje 221 kW (300 k) a 383 Nm a ktorý poháňa cez šesťstupňový manuál zadnú nápravu. Na stovke je koncept RM15 za 4,7 s. O čom toto auto bude, to názorne ukazuje priložené video.

vel_1.jpgvel_2.jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY