vytisknout velikost písma Hyundai RM15 je niečo ako Veloster v prevedení Boxster. Ponúkne 300 k

Hyundai RM15 je niečo ako Veloster v prevedení Boxster. Ponúkne 300 k

Hyundai predstavil zaujímavý koncept RM15. Nejde o nič iné, než o upravený Veloster, no úpravy to boli úplne zásadné. Preplňovaný dvojliter ponúkne 300 koní, ale predovšetkým je spomínaný motor po vzore Porsche Boxster uložený uprostred auta a poháňa zadnú nápravu. Hyundai potom k tomu pridal aj radikálne znižovanie hmotnosti.

Základom tohto špeciálu je priestorový rám vyrobený z hliníkových zliatin, na ktorý sú zavesené diely karosérie vyrobené pre zmenu z karbónom vystuženého plastu. Výsledok ponúka výbornú torznú tuhosť a zároveň je pomerne ľahký. Upravený Veloster totiž váži len 1260 kg.

Ďalšou zásadnou novinkou je motor uložený pred zadnou nápravou. Ide o preplňovaný dvojlitrový štvorvalec T-GDI, ktorý vyprodukuje 221 kW (300 k) a 383 Nm a ktorý poháňa cez šesťstupňový manuál zadnú nápravu. Na stovke je koncept RM15 za 4,7 s. O čom toto auto bude, to názorne ukazuje priložené video.

vel_1.jpgvel_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY