vytisknout velikost písma Hyundai RM15 je niečo ako Veloster v prevedení Boxster. Ponúkne 300 k

Hyundai RM15 je niečo ako Veloster v prevedení Boxster. Ponúkne 300 k

Hyundai predstavil zaujímavý koncept RM15. Nejde o nič iné, než o upravený Veloster, no úpravy to boli úplne zásadné. Preplňovaný dvojliter ponúkne 300 koní, ale predovšetkým je spomínaný motor po vzore Porsche Boxster uložený uprostred auta a poháňa zadnú nápravu. Hyundai potom k tomu pridal aj radikálne znižovanie hmotnosti.

Základom tohto špeciálu je priestorový rám vyrobený z hliníkových zliatin, na ktorý sú zavesené diely karosérie vyrobené pre zmenu z karbónom vystuženého plastu. Výsledok ponúka výbornú torznú tuhosť a zároveň je pomerne ľahký. Upravený Veloster totiž váži len 1260 kg.

Ďalšou zásadnou novinkou je motor uložený pred zadnou nápravou. Ide o preplňovaný dvojlitrový štvorvalec T-GDI, ktorý vyprodukuje 221 kW (300 k) a 383 Nm a ktorý poháňa cez šesťstupňový manuál zadnú nápravu. Na stovke je koncept RM15 za 4,7 s. O čom toto auto bude, to názorne ukazuje priložené video.

vel_1.jpgvel_2.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY