vytisknout velikost písma Hyundai predstavil facelift pre i40 a i30, ostrú i30 Turbo a i20 Coupe

Hyundai predstavil facelift pre i40 a i30, ostrú i30 Turbo a i20 Coupe
Zoznam kapitol
  1. Hyundai i40, i30, i30 Turbo, i20 Coupe
  2. Fotogaléria

Hyundai si na dnešný deň pripravil hromadné odhalenie hneď niekoľkých noviniek. Automobilka predstavila facelift pre i40 a i30, zároveň odhalila aj športovo strihanú i30 Turbo a aby toho nebolo málo, pridala ešte trojdverové i20 Coupe.

Modernizovaná i40 dostala dizajn upravený podľa vzoru nového modelu Genesis. Iný je predný nárazník a menil sa aj dizajn zliatinových kolies. Naftové motory plnia normu Euro 6, samozrejmosťou je prítomnosť systému štart/stop a do ponuky prichádza sedemstupňová automatická prevodovka dostupná v kombinácii s výkonnejšou dieselovou tisícsedemstovkou. Hyundai i40 ponúkne po novom aj adaptívne tlmiče na zadnej náprave, čítanie dopravných značiek a systém Smart High Beam, ktorý automaticky prepína diaľkové svetlá.

i40_1.jpgi40_2.jpg
Modernizácia pre i40 zmenila tvár automobilu. Dizajnovo nadväzuje na Genesis.

Facelift i30 sa po stránke dizajnu nesie v podobnom duchu. Navyše však dizajnéri pridali odtiene Polar White, Orange Caramel a Jet Black. V ponuke motorizácií vystriedal staršiu benzínovú tisícštyristovku Gamma s výkonom 74 kW (100 k) novší štvorvalec Kappa. Výkon zostal rovnaký, ale novinka je ľahšia, úspornejšia a produkuje menej emisií. Naftovú tisícšesťstovku a benzínový štvorvalec 1.6 GDI môžete taktiež spojiť so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Najväčšou novinkou faceliftu pre i30 je príchod ostrej verzie Turbo. Tá má pod kapotou preplňovaný motor s objemom 1,6 litra, výkon činí 137 kW (186 k) a krútiaci moment dosahuje na 265 Nm. Stovku i30 Turbo zvládne za osem sekúnd a maximálne sa rozbehne na 219 km/h. Podvozok dostal športovejšie nastavenie, menilo sa riadenie a pre Turbo boli pripravené aj nové osemnásťpalcové kolesá.

i30 turbo_05.jpgi30 turbo_20.jpg
Hyundai i30 Turbo spoznáte podľa výraznejšej masky, decentného spojlera alebo dvojice koncoviek výfuku. Celkovo auto nevyzerá vôbec zle. 

Štvrtú dnešnou premiérou z dielne automobilky Hyundai je trojdverová verzia modelu i20, ktorá dostala ambiciózne označenie Coupe. Podľa oficiálnej tlačovej správy nejde o jednoduchú prestavbu základného hatchbacku.

Coupe má údajne iné všetky stĺpiky a úplne inú siluetu. Napriek dynamicky strihanej karosérii sa ale máme tešiť na priestranný batožinový priestor, ktorý zvládne 336 litrov.

V ponuke motorizácií pre Coupe nájdeme dva naftové motory (1,1 l/75 k, 1,4 l/90 k) a dve benzínové jednotky (1,25 l/84 k, 1,4 l/100 k). Neskôr dorazí ešte litrový preplňovaný trojvalec.

1969163297548810dc3ff79.jpg691342695548810e72593b.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY