vytisknout velikost písma Hyundai predstavil facelift pre i40 a i30, ostrú i30 Turbo a i20 Coupe

Hyundai predstavil facelift pre i40 a i30, ostrú i30 Turbo a i20 Coupe
Zoznam kapitol
  1. Hyundai i40, i30, i30 Turbo, i20 Coupe
  2. Fotogaléria

Hyundai si na dnešný deň pripravil hromadné odhalenie hneď niekoľkých noviniek. Automobilka predstavila facelift pre i40 a i30, zároveň odhalila aj športovo strihanú i30 Turbo a aby toho nebolo málo, pridala ešte trojdverové i20 Coupe.

Modernizovaná i40 dostala dizajn upravený podľa vzoru nového modelu Genesis. Iný je predný nárazník a menil sa aj dizajn zliatinových kolies. Naftové motory plnia normu Euro 6, samozrejmosťou je prítomnosť systému štart/stop a do ponuky prichádza sedemstupňová automatická prevodovka dostupná v kombinácii s výkonnejšou dieselovou tisícsedemstovkou. Hyundai i40 ponúkne po novom aj adaptívne tlmiče na zadnej náprave, čítanie dopravných značiek a systém Smart High Beam, ktorý automaticky prepína diaľkové svetlá.

i40_1.jpgi40_2.jpg
Modernizácia pre i40 zmenila tvár automobilu. Dizajnovo nadväzuje na Genesis.

Facelift i30 sa po stránke dizajnu nesie v podobnom duchu. Navyše však dizajnéri pridali odtiene Polar White, Orange Caramel a Jet Black. V ponuke motorizácií vystriedal staršiu benzínovú tisícštyristovku Gamma s výkonom 74 kW (100 k) novší štvorvalec Kappa. Výkon zostal rovnaký, ale novinka je ľahšia, úspornejšia a produkuje menej emisií. Naftovú tisícšesťstovku a benzínový štvorvalec 1.6 GDI môžete taktiež spojiť so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Najväčšou novinkou faceliftu pre i30 je príchod ostrej verzie Turbo. Tá má pod kapotou preplňovaný motor s objemom 1,6 litra, výkon činí 137 kW (186 k) a krútiaci moment dosahuje na 265 Nm. Stovku i30 Turbo zvládne za osem sekúnd a maximálne sa rozbehne na 219 km/h. Podvozok dostal športovejšie nastavenie, menilo sa riadenie a pre Turbo boli pripravené aj nové osemnásťpalcové kolesá.

i30 turbo_05.jpgi30 turbo_20.jpg
Hyundai i30 Turbo spoznáte podľa výraznejšej masky, decentného spojlera alebo dvojice koncoviek výfuku. Celkovo auto nevyzerá vôbec zle. 

Štvrtú dnešnou premiérou z dielne automobilky Hyundai je trojdverová verzia modelu i20, ktorá dostala ambiciózne označenie Coupe. Podľa oficiálnej tlačovej správy nejde o jednoduchú prestavbu základného hatchbacku.

Coupe má údajne iné všetky stĺpiky a úplne inú siluetu. Napriek dynamicky strihanej karosérii sa ale máme tešiť na priestranný batožinový priestor, ktorý zvládne 336 litrov.

V ponuke motorizácií pre Coupe nájdeme dva naftové motory (1,1 l/75 k, 1,4 l/90 k) a dve benzínové jednotky (1,25 l/84 k, 1,4 l/100 k). Neskôr dorazí ešte litrový preplňovaný trojvalec.

1969163297548810dc3ff79.jpg691342695548810e72593b.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY