vytisknout velikost písma Hyundai odhalil detaily modelu Ioniq. Electric údajne zvládne 250 km

Hyundai odhalil detaily modelu Ioniq. Electric údajne zvládne 250 km

Hlavným bodom programu pre ženevský autosalón v podaní automobilky Hyundai bude model Ioniq. Ten už sme si mohli prezrieť predtým v jeho základnom hybridnom prevedení a už tiež vieme, že kórejská automobilka má v pláne aj čisto elektrickú a plug-in hybridnú verziu. Tohtoročná Ženeva bude v Hyundai hlavne o odhalení všetkých detailov týkajúcich sa všetkých verzií.

Ioniq Hybrid, ktorý dorazí na slovenský trh v druhej polovici roka, pracuje s motorom Kappa 1.6 GDI s výkonom 77 kW (105 k) a s krútiacim momentom 170 Nm. S pohonom mu pomáha elektromotor s parametrami 32 kW a 170 Nm, pričom Hyundai sľubuje celkový výkon systému 103,6 kW (141 k) a najvyšší krútiaci moment 265 Nm. Maximálne sa hybridný Ioniq rozbehne na 185 km/h.

Ako druhá v poradí príde čisto elektrická verzia. Tá dostane elektromotor, ktorý ponúkne 88 kW a 295 Nm. Najvyššia rýchlosť je v tomto prípade 165 km/h a dojazd by mal byť 250 km/h. Nedávno ale kórejskej zdroje udávali necelých 170 km.

A konečne tretie prevedenie, ktoré k nám príde budúci rok, predstavuje kombináciu predchádzajúcich dvoch. Plug-in Hybrid tiež používa zážihovú tisícšesťstovku, ale má výkonnejší elektromotor. Ten dosahuje výkon 45 kW. V čisto elektrickom režime by mala táto verzia zvládnuť až 50 kilometrov.

Ioniq sľubuje tiež všetky možné asistenčné systémy (núdzové brzdenie, sledovanie jazdných pruhov, stráženie mŕtveho uhla, sledovanie prichádzajúcej dopravy atď.). Myslelo sa aj na konektivitu a auto má vynikať aj po stránke aerodynamiky. Súčiniteľ odporu vzduchu je 0,24.

Ak by vás zaujímala ženevská tlačová konferencia, môžete ju sledovať naživo na tomto odkaze. Začína sa v utorok 1. marca o štvrť na jedenásť dopoludnia.

ioniqq.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY