vytisknout velikost písma Hyundai odhalil detaily modelu Ioniq. Electric údajne zvládne 250 km

Hyundai odhalil detaily modelu Ioniq. Electric údajne zvládne 250 km

Hlavným bodom programu pre ženevský autosalón v podaní automobilky Hyundai bude model Ioniq. Ten už sme si mohli prezrieť predtým v jeho základnom hybridnom prevedení a už tiež vieme, že kórejská automobilka má v pláne aj čisto elektrickú a plug-in hybridnú verziu. Tohtoročná Ženeva bude v Hyundai hlavne o odhalení všetkých detailov týkajúcich sa všetkých verzií.

Ioniq Hybrid, ktorý dorazí na slovenský trh v druhej polovici roka, pracuje s motorom Kappa 1.6 GDI s výkonom 77 kW (105 k) a s krútiacim momentom 170 Nm. S pohonom mu pomáha elektromotor s parametrami 32 kW a 170 Nm, pričom Hyundai sľubuje celkový výkon systému 103,6 kW (141 k) a najvyšší krútiaci moment 265 Nm. Maximálne sa hybridný Ioniq rozbehne na 185 km/h.

Ako druhá v poradí príde čisto elektrická verzia. Tá dostane elektromotor, ktorý ponúkne 88 kW a 295 Nm. Najvyššia rýchlosť je v tomto prípade 165 km/h a dojazd by mal byť 250 km/h. Nedávno ale kórejskej zdroje udávali necelých 170 km.

A konečne tretie prevedenie, ktoré k nám príde budúci rok, predstavuje kombináciu predchádzajúcich dvoch. Plug-in Hybrid tiež používa zážihovú tisícšesťstovku, ale má výkonnejší elektromotor. Ten dosahuje výkon 45 kW. V čisto elektrickom režime by mala táto verzia zvládnuť až 50 kilometrov.

Ioniq sľubuje tiež všetky možné asistenčné systémy (núdzové brzdenie, sledovanie jazdných pruhov, stráženie mŕtveho uhla, sledovanie prichádzajúcej dopravy atď.). Myslelo sa aj na konektivitu a auto má vynikať aj po stránke aerodynamiky. Súčiniteľ odporu vzduchu je 0,24.

Ak by vás zaujímala ženevská tlačová konferencia, môžete ju sledovať naživo na tomto odkaze. Začína sa v utorok 1. marca o štvrť na jedenásť dopoludnia.

ioniqq.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY