vytisknout velikost písma Hyundai odhalil detaily modelu Ioniq. Electric údajne zvládne 250 km

Hyundai odhalil detaily modelu Ioniq. Electric údajne zvládne 250 km

Hlavným bodom programu pre ženevský autosalón v podaní automobilky Hyundai bude model Ioniq. Ten už sme si mohli prezrieť predtým v jeho základnom hybridnom prevedení a už tiež vieme, že kórejská automobilka má v pláne aj čisto elektrickú a plug-in hybridnú verziu. Tohtoročná Ženeva bude v Hyundai hlavne o odhalení všetkých detailov týkajúcich sa všetkých verzií.

Ioniq Hybrid, ktorý dorazí na slovenský trh v druhej polovici roka, pracuje s motorom Kappa 1.6 GDI s výkonom 77 kW (105 k) a s krútiacim momentom 170 Nm. S pohonom mu pomáha elektromotor s parametrami 32 kW a 170 Nm, pričom Hyundai sľubuje celkový výkon systému 103,6 kW (141 k) a najvyšší krútiaci moment 265 Nm. Maximálne sa hybridný Ioniq rozbehne na 185 km/h.

Ako druhá v poradí príde čisto elektrická verzia. Tá dostane elektromotor, ktorý ponúkne 88 kW a 295 Nm. Najvyššia rýchlosť je v tomto prípade 165 km/h a dojazd by mal byť 250 km/h. Nedávno ale kórejskej zdroje udávali necelých 170 km.

A konečne tretie prevedenie, ktoré k nám príde budúci rok, predstavuje kombináciu predchádzajúcich dvoch. Plug-in Hybrid tiež používa zážihovú tisícšesťstovku, ale má výkonnejší elektromotor. Ten dosahuje výkon 45 kW. V čisto elektrickom režime by mala táto verzia zvládnuť až 50 kilometrov.

Ioniq sľubuje tiež všetky možné asistenčné systémy (núdzové brzdenie, sledovanie jazdných pruhov, stráženie mŕtveho uhla, sledovanie prichádzajúcej dopravy atď.). Myslelo sa aj na konektivitu a auto má vynikať aj po stránke aerodynamiky. Súčiniteľ odporu vzduchu je 0,24.

Ak by vás zaujímala ženevská tlačová konferencia, môžete ju sledovať naživo na tomto odkaze. Začína sa v utorok 1. marca o štvrť na jedenásť dopoludnia.

ioniqq.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY