vytisknout velikost písma Hyundai odhalil detaily modelu Ioniq. Electric údajne zvládne 250 km

Hyundai odhalil detaily modelu Ioniq. Electric údajne zvládne 250 km

Hlavným bodom programu pre ženevský autosalón v podaní automobilky Hyundai bude model Ioniq. Ten už sme si mohli prezrieť predtým v jeho základnom hybridnom prevedení a už tiež vieme, že kórejská automobilka má v pláne aj čisto elektrickú a plug-in hybridnú verziu. Tohtoročná Ženeva bude v Hyundai hlavne o odhalení všetkých detailov týkajúcich sa všetkých verzií.

Ioniq Hybrid, ktorý dorazí na slovenský trh v druhej polovici roka, pracuje s motorom Kappa 1.6 GDI s výkonom 77 kW (105 k) a s krútiacim momentom 170 Nm. S pohonom mu pomáha elektromotor s parametrami 32 kW a 170 Nm, pričom Hyundai sľubuje celkový výkon systému 103,6 kW (141 k) a najvyšší krútiaci moment 265 Nm. Maximálne sa hybridný Ioniq rozbehne na 185 km/h.

Ako druhá v poradí príde čisto elektrická verzia. Tá dostane elektromotor, ktorý ponúkne 88 kW a 295 Nm. Najvyššia rýchlosť je v tomto prípade 165 km/h a dojazd by mal byť 250 km/h. Nedávno ale kórejskej zdroje udávali necelých 170 km.

A konečne tretie prevedenie, ktoré k nám príde budúci rok, predstavuje kombináciu predchádzajúcich dvoch. Plug-in Hybrid tiež používa zážihovú tisícšesťstovku, ale má výkonnejší elektromotor. Ten dosahuje výkon 45 kW. V čisto elektrickom režime by mala táto verzia zvládnuť až 50 kilometrov.

Ioniq sľubuje tiež všetky možné asistenčné systémy (núdzové brzdenie, sledovanie jazdných pruhov, stráženie mŕtveho uhla, sledovanie prichádzajúcej dopravy atď.). Myslelo sa aj na konektivitu a auto má vynikať aj po stránke aerodynamiky. Súčiniteľ odporu vzduchu je 0,24.

Ak by vás zaujímala ženevská tlačová konferencia, môžete ju sledovať naživo na tomto odkaze. Začína sa v utorok 1. marca o štvrť na jedenásť dopoludnia.

ioniqq.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY