vytisknout velikost písma Hyundai odhalil detaily modelu Ioniq. Electric údajne zvládne 250 km

Hyundai odhalil detaily modelu Ioniq. Electric údajne zvládne 250 km

Hlavným bodom programu pre ženevský autosalón v podaní automobilky Hyundai bude model Ioniq. Ten už sme si mohli prezrieť predtým v jeho základnom hybridnom prevedení a už tiež vieme, že kórejská automobilka má v pláne aj čisto elektrickú a plug-in hybridnú verziu. Tohtoročná Ženeva bude v Hyundai hlavne o odhalení všetkých detailov týkajúcich sa všetkých verzií.

Ioniq Hybrid, ktorý dorazí na slovenský trh v druhej polovici roka, pracuje s motorom Kappa 1.6 GDI s výkonom 77 kW (105 k) a s krútiacim momentom 170 Nm. S pohonom mu pomáha elektromotor s parametrami 32 kW a 170 Nm, pričom Hyundai sľubuje celkový výkon systému 103,6 kW (141 k) a najvyšší krútiaci moment 265 Nm. Maximálne sa hybridný Ioniq rozbehne na 185 km/h.

Ako druhá v poradí príde čisto elektrická verzia. Tá dostane elektromotor, ktorý ponúkne 88 kW a 295 Nm. Najvyššia rýchlosť je v tomto prípade 165 km/h a dojazd by mal byť 250 km/h. Nedávno ale kórejskej zdroje udávali necelých 170 km.

A konečne tretie prevedenie, ktoré k nám príde budúci rok, predstavuje kombináciu predchádzajúcich dvoch. Plug-in Hybrid tiež používa zážihovú tisícšesťstovku, ale má výkonnejší elektromotor. Ten dosahuje výkon 45 kW. V čisto elektrickom režime by mala táto verzia zvládnuť až 50 kilometrov.

Ioniq sľubuje tiež všetky možné asistenčné systémy (núdzové brzdenie, sledovanie jazdných pruhov, stráženie mŕtveho uhla, sledovanie prichádzajúcej dopravy atď.). Myslelo sa aj na konektivitu a auto má vynikať aj po stránke aerodynamiky. Súčiniteľ odporu vzduchu je 0,24.

Ak by vás zaujímala ženevská tlačová konferencia, môžete ju sledovať naživo na tomto odkaze. Začína sa v utorok 1. marca o štvrť na jedenásť dopoludnia.

ioniqq.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY