vytisknout velikost písma Hyundai kompletne odhalil model Ioniq Hybrid. Na trh dorazí ešte tento rok

Hyundai kompletne odhalil model Ioniq Hybrid. Na trh dorazí ešte tento rok

Hyundai už dlhšiu dobu "postupne odhaľuje" svoju ekologickú novinku v podobe modelu Ioniq. Nedávno boli zverejnené prvé faktické informácie a niekoľko obrázkov. Dnes automobilka informácie spresnila, respektíve pridala ďalších pár fotiek a video.

Ioniq stojí na modulárnej platforme určenej ekologicky zameraným automobilom tejto značky. Mimochodom Hyundai chce mať vo svojej ponuke do roku 2020 celkom 22 ekologických modelov. Nová platforma umožňuje postaviť Ioniq ako hybrid, plug-in hybrid i ako klasický elektromobil. Zatiaľ Hyundai odhalil len hybridnú verziu.

Tá kombinuje zážihovú tisícšesťstovku GDI s výkonom 104 kW (141 k) s elektromotorom, ktorý pridá ďalších 32 kW. Celkovej maximálne parametre hybridného systému sú 104 kW (141 k) a 265 Nm. Do hnacieho reťazca zaradili inžinieri aj dvojspojkovú automatickú prevodovku 6DCT.

Hyundai Ioniq môže ťažiť z prepracovanej aerodynamiky, kedy súčiniteľ odporu vzduchu činí len 0,24. V interiéri sa potom máme tešiť na sedempalcový TFT displej a bohatú výbavu. Samozrejmosťou je tiež zástup bezpečnostných asistentov.

Ioniq ponúkne prednárazový systém, stráženie jazdných pruhov, sledovanie mŕtveho uhla, stráženie pricestuje dopravy a tak ďalej. Ako prvý dorazí do predaja práve tento hybrid. Malo by sa tak stať ešte v priebehu tohto roka.

ion_1_1.jpgion_2_1.jpgion_4_1.jpgion_3_1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY