vytisknout velikost písma Hyundai kompletne odhalil model Ioniq Hybrid. Na trh dorazí ešte tento rok

Hyundai kompletne odhalil model Ioniq Hybrid. Na trh dorazí ešte tento rok

Hyundai už dlhšiu dobu "postupne odhaľuje" svoju ekologickú novinku v podobe modelu Ioniq. Nedávno boli zverejnené prvé faktické informácie a niekoľko obrázkov. Dnes automobilka informácie spresnila, respektíve pridala ďalších pár fotiek a video.

Ioniq stojí na modulárnej platforme určenej ekologicky zameraným automobilom tejto značky. Mimochodom Hyundai chce mať vo svojej ponuke do roku 2020 celkom 22 ekologických modelov. Nová platforma umožňuje postaviť Ioniq ako hybrid, plug-in hybrid i ako klasický elektromobil. Zatiaľ Hyundai odhalil len hybridnú verziu.

Tá kombinuje zážihovú tisícšesťstovku GDI s výkonom 104 kW (141 k) s elektromotorom, ktorý pridá ďalších 32 kW. Celkovej maximálne parametre hybridného systému sú 104 kW (141 k) a 265 Nm. Do hnacieho reťazca zaradili inžinieri aj dvojspojkovú automatickú prevodovku 6DCT.

Hyundai Ioniq môže ťažiť z prepracovanej aerodynamiky, kedy súčiniteľ odporu vzduchu činí len 0,24. V interiéri sa potom máme tešiť na sedempalcový TFT displej a bohatú výbavu. Samozrejmosťou je tiež zástup bezpečnostných asistentov.

Ioniq ponúkne prednárazový systém, stráženie jazdných pruhov, sledovanie mŕtveho uhla, stráženie pricestuje dopravy a tak ďalej. Ako prvý dorazí do predaja práve tento hybrid. Malo by sa tak stať ešte v priebehu tohto roka.

ion_1_1.jpgion_2_1.jpgion_4_1.jpgion_3_1.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY