vytisknout velikost písma Hyundai ix35 s pohonom na vodík vytvorilo svetový rekord v dojazde

Hyundai ix35 s pohonom na vodík vytvorilo svetový rekord v dojazde

SUV Hyundai ix35 s pohonom na vodíkové palivové články vytvorilo svetový rekord v dojazde na jednu nádrž. Prešlo 700 km bez potreby dopĺňania paliva a o viac než 100 km prekročilo výrobcom oficiálne udávaný dojazd. V cieli vraj vozidlu zostával dojazd ešte na približne 10 km.

Hyundai ix35 Fuel Cell, prvé veľkosériovo vyrábané vozidlo s pohonom na palivové články, prešlo vzdialenosť 700 km medzi nórskym Oslom a švédskym Malmö priemernou rýchlosťou 76 km/h. Voz riadili nórski ekonadšenci Marius Bornstein a Arnt Hartvig.

Podľa spoločnosti Hyundai je rekordná jazda dôkazom variability a použiteľnosti elektrických vozidiel na vodíkové palivové články v reálnej prevádzke. Dá sa povedať, že dojazd je v porovnaní s konvenčným elektromobilom až trojnásobný.

Hyundai ix35 Fuel Cell má dve nádrže s celkovou kapacitou 5,6 kg vodíka, v ktorých je uložený pod tlakom 700 barov. Vodíkový článok potom prevádza energiu do Li-Pol akumulátorov s kapacitou 24 kWh. Výkon elektromotora je 100 kW (136 k), SUV rozbehne na stovku za 12,5 sekundy a podľa normovaného cyklu spotrebuje necelý kilogram vodíka na 100 km jazdy. Z výfuku vychádza čistá vodná para.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY