vytisknout velikost písma Hyundai ix35 s pohonom na vodík vytvorilo svetový rekord v dojazde

Hyundai ix35 s pohonom na vodík vytvorilo svetový rekord v dojazde

SUV Hyundai ix35 s pohonom na vodíkové palivové články vytvorilo svetový rekord v dojazde na jednu nádrž. Prešlo 700 km bez potreby dopĺňania paliva a o viac než 100 km prekročilo výrobcom oficiálne udávaný dojazd. V cieli vraj vozidlu zostával dojazd ešte na približne 10 km.

Hyundai ix35 Fuel Cell, prvé veľkosériovo vyrábané vozidlo s pohonom na palivové články, prešlo vzdialenosť 700 km medzi nórskym Oslom a švédskym Malmö priemernou rýchlosťou 76 km/h. Voz riadili nórski ekonadšenci Marius Bornstein a Arnt Hartvig.

Podľa spoločnosti Hyundai je rekordná jazda dôkazom variability a použiteľnosti elektrických vozidiel na vodíkové palivové články v reálnej prevádzke. Dá sa povedať, že dojazd je v porovnaní s konvenčným elektromobilom až trojnásobný.

Hyundai ix35 Fuel Cell má dve nádrže s celkovou kapacitou 5,6 kg vodíka, v ktorých je uložený pod tlakom 700 barov. Vodíkový článok potom prevádza energiu do Li-Pol akumulátorov s kapacitou 24 kWh. Výkon elektromotora je 100 kW (136 k), SUV rozbehne na stovku za 12,5 sekundy a podľa normovaného cyklu spotrebuje necelý kilogram vodíka na 100 km jazdy. Z výfuku vychádza čistá vodná para.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY