vytisknout velikost písma Hyundai ix35 po facelifte: Prvé dojmy z jazdy a ceny

Hyundai ix35 sa dočkal modernizácie. Čo je nové a ako zmeny vyzerajú v praxi?
Hyundai ix35 po facelifte: Prvé dojmy z jazdy a ceny
Zoznam kapitol
  1. Pridaj trochu LED, Dvojliter GDI
  2. Prax?
  3. Fotogaléria

Písal sa rok 2009 a na svetlo sveta sa dostávajú prvé snímky nového Tucsona. Kompaktné kórejské SUV si ale tento názov neponechalo, prebehla kompletná modelová obmena, čo vtedy malo okrem iného vyjadrovať aj iné značenia nových modelov. Na trh tak dorazil model ix35, ktorý oproti svojmu predchodcovi predstavoval veľmi veľkú zmenu a solídny posun vpred.

Lenže dnešná doba je rýchla a ako je známe, konkurencia nikdy nespí, takže nastal čas na modernizáciu. Tú Hyundai prvýkrát predstavil na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, aktuálne upravená ix35 dorazila na slovenský trh. Klasická otázka, čo je nové?

Pridaj trochu LED

Na prvý pohľad sa toho až toľko nezmenilo a nakoniec niet sa čomu diviť. Dizajn tohto SUV za roky svojho pôsobenia prakticky nezostarol, takže sa v prípade vonkajšej karosérie prerábali len detaily. Iné sú predné svetlomety, kde nesmú chýbať diódy pre denné svietenie. Nové sú tiež zadné svetlá a tiež tu nájdete LED.

hyundai_facelift_03.JPGhyundai_facelift_07.JPG 
Hlavné poznávacie znamenie - diódy. Nájdete ich v predných svetlách aj v zadných svetlách.

Atraktívnejší vzhľad majú zabezpečiť nové dizajny zliatinových kolies veľkosti 17 a 18 palcov. Drobným detailom potom je lakovaná plutva na streche miesto klasickej prútovej antény. Táto novinka však súvisí s tým, akú konkrétnu verziu audia si vyberiete.

Interiér je na prvý pohľad takmer rovnaký, ale aj tu sa nájde niekoľko zaujímavých noviniek. Okrem lepších materiálov použitých na dverách sa pod volantom objavilo tlačidlo ovládajúce správanie posilňovača riadenia. Ide o systém dobre známy napríklad z väčšieho Sorenta sesterskej značky Kia. Na výber sú režimy Normal, Sport a Comfort. Sedadlá dostali kvalitnejšie poťahové látky, okolo výduchov ventilácie sa objavili chrómové rámčeky, držiaky nápojov dostali osvetlenie a na prístrojový štít sa nasťahoval farebný displej palubného počítača.

Všetky spomínané novinky majú skôr kozmetický charakter, ale modelu ix35 jednoznačne prospeli. Na prvý pohľad pôsobia predsa len modernejším dojmom. Každopádne k tomu najdôležitejšiemu sme sa ešte nedostali.

hyundai_facelift_33.JPGhyundai_facelift_35.JPG 
Lepšie materiály dostali aj sedačky, na prístrojovom štíte sa objavuje farebný displej.

Dvojliter GDI

To hlavné, čo priniesol facelift, nájdete pod kapotou, respektíve v ponuke motorizácií. Hyundai ix35 dostal nový motor 2.0 GDI, teda benzínovú jednotku osadenú premenným časovaním sacích a výfukových ventilov a predovšetkým priamym vstrekom paliva. Tá v ponuke nahradila starší štvorvalec 2.0i D-CVVT spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Novinka štandardne spolupracuje so šesťstupňovým manuálom.

Facelift sa však dotkol aj naftového dvojlitra, ktorý v oboch svojich variantoch dostal systém nízkotlakovej recirkulácie výfukových plynov, čo má priniesť nižšiu spotrebu paliva a samozrejme nižšiu produkciu emisií CO2. Aby sme mali zoznam zmien okolo motorov kompletný, musíme doplniť ešte informáciu o tom, že k slabšiemu naftovému dvojlitru môžete kúpiť novú automatickú prevodovku.

Modernizácia sa nakoniec dotkla aj podvozku. Zavesenie kolies má mäkšie horné úchyty, novo ladené sú tlmiče, auto dostalo ESC s kontrolou brzdenia v zákrutách (CBC), kedy systém delí brzdnú silu asymetricky na jednotlivé kolesá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY