vytisknout velikost písma Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Skutočne viac než len kombi?

Automobilka Hyundai v reklame hlása, že model ix20 "je viac ako kombi". A je jasné, ktoré kombi má hlavne na mysli. Postavili sme teda vedľa tohto malého MPV novú Škodu Fabia Combi a s metrom v ruke zisťovali, či má naozaj navrch.
Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Skutočne viac než len kombi?
Zoznam kapitol
  1. Hyundai podstatne väčší; Bude vás jazdiť päť? Berte Hyundai
  2. Kufor: Fabia vracia úder; Skutočne viac než kombi?
  3. Fotogaléria

Pred časom nás zaujala reklama na Hyundai ix20 hlásajúca, že tento model je viac než obyčajné kombi. A pretože nám práve v redakcii parkovala Škoda Fabia Combi, rozhodli sme sa obidve autá porovnať. Hneď na úvod je ale potrebné zdôrazniť, že nejde o plnohodnotný porovnávací test. Dôvody, ktoré nám v jeho realizácii zabránili, sú dva.

Keď sme sa na Hyundai obrátili s otázkou, či by nebolo možné do porovnávacieho testu model ix20 zapožičať, nedostali sme žiadnu odpoveď, hoci sa kórejská značka "porovnaní stále nebojí". Toto bol dôvod číslo jedna. Dôvod číslo dva je ale dôležitejší.

Popravde oba tieto automobily porovnávať celkom dobre nemožno, pretože sa jedná o rozdielne kategórie. A keby sme sa pustili do regulérneho porovnávacieho testu, ani by sme nemuseli brať do ruky meter, aby sme mali o víťazovi jasno. Jazdné vlastnosti a dynamika naozaj nepatria k silným stránkam Hyundaiu ix20.

fabia_hjonde-54.jpgfabia_hjonde-53.jpg
Hyundai ix20 je skutočne viac než len (malé) kombi. Rozdiel spoznáte už na prvý pohľad

Avšak "viac než kombi" - to predsa nesúvisí s jazdou, ale s priestrannosťou, variabilitou a využiteľnosťou. Našťastie sme mali po ruke jeden firemný exemplár ix20, takže sme obidve autá premerali a porovnali praktickosť ich interiérov. Dnešný článok môžete brať aj ako pozvánku na test Fabie Combi, ktorý vyjde budúci týždeň.

Hyundai podstatne väčší

Už od pohľadu bolo jasné, že slogan "viac než len kombi" sa bude zakladať na pravde, ak sa budeme baviť o základných rozmeroch a malom kombi typu Fabie. Nakoniec fotografie túto skutočnosť dokladajú viac než dobre. Hyundai ix20 síce na pohľad nevyzerá ako veľké auto, ale v kontexte Fabie Combi ide o vozidlo skoro až obrovské.

Hyundai ix20 je širší a má väčší rozchod kolies na oboch nápravách. Predovšetkým ale ponúkne o dosť väčší rázvor náprav. Škoda Fabia Combi oproti tomu dokáže poraziť kórejského vyzývateľa len po stránke celkovej dĺžky, pretože toto MPV prerastá o 157 milimetrov. Presné hodnoty a rozdiely v jednotlivých parametroch nájdete v tabuľke:

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Vonkajšie rozmery
Rozmer / Model Hyundai ix20 Škoda Fabia Combi Rozdiel
Dĺžka (mm) 4100 4257 157
Šírka bez zrkadiel (mm) 1765 1732 33
Výška (mm) 1600 1488 112
Rázvor náprav (mm 2615 2470 145
Rozchod kolies vpredu (mm) 1547 1463 84
Rozchod kolies vzadu (mm) 1551 1457 94
fabia_hjonde-14.jpgfabia_hjonde-12.jpgfabia_hjonde-13.jpgfabia_hjonde-46.jpgfabia_hjonde-37.jpgfabia_hjonde-36.jpgfabia_hjonde-35.jpgfabia_hjonde-40.jpgPriestor pre posádku ponúka Škoda Fabia vzhľadom k celkovej veľkosti logicky menší. Kórejske MPV je vnútri širšie a ponúka tiež možnosť posúvať zadné sedadlá. Na druhú stranu ale vzadu sediace osoby nemajú k dispozícii žiadnu odkladaciu priehradku

Bude vás jazdiť päť? Berte Hyundai

Z predchádzajúceho je jasné, že Hyundai ix20 ponúkne viac než Škoda Fabia Combi aj v interiéri. Keď sa pozriete do ďalšej priloženej tabuľky, hneď na prvý pohľad uvidíte, že nie je veľa parametrov, kde by Fabia zabodovala. Pre mladoboleslavské kombi hovorí iba dlhšie a širšie predné sedadlo a sedadlo vodiča nastaviteľné vo väčšom rozsahu. Inak je interiér modelu ix20 celkovo širší a ponúka viac v pozdĺžnom smere.

Za zmienku určite stoja čísla týkajúce sa pozdĺžneho priestoru nameraného za sedadlom vodiča nastaveným podľa osôb vysokých 178 a 190 centimetrov. V oboch prípadoch platí, že sa budú lepšie cítiť cestujúci sediaci v ix20. Nielenže od zadnej steny predného operadla nameriate k hrane zadného sedáku viac, zadné sedadlo v Hyundai je o štyri centimetre dlhšie - a to už je veľmi cítiť.

Fabia je malé auto, ktoré možno zvládne odviezť menšiu rodinu, ale s priestorom na zadných sedadlách bojuje. Problémy nastanú ako v priečnom, tak v pozdĺžnom smere. Aj pocitovo sa budete lepšie cítiť v Hyundai ix20, pretože sa sedí vyššie a interiér je vzdušnejší.

fabia_hjonde-15.jpgfabia_hjonde-16.jpgfabia_hjonde-17.jpgfabia_hjonde-39.jpgfabia_hjonde-41.jpgfabia_hjonde-43.jpgNa odkladacie priehradky sa vo väčšej miere myslelo vo Fabii Combi. Uvidíme, či na tejto skutočnosti niečo zmení facelift ix20

Na druhej strane nie je bez zaujímavosti, že si zadní cestujúci neodložia nič nikam. Na odkladacie priehradky sa zabudlo, takže ich nenájdete ani vo dverách, ani na zadnej strane predných operadiel.

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Priestor pre cestujúcich
Rozmer (cm) / Model Hyundai ix20 Fabia Combi Rozdiel
Šírka v úrovni lakťov vpredu 147 141 6
Šírka v úrovni lakťov vzadu 144 139 5
Priestor pre hlavu vpredu min. 95 92 3
Priestor pre hlavu vpredu max. 102 98 4
Priestor pre hlavu vzadu 96 92 4
Dĺžka sedáku vpredu (od operadla) 51 52 -1
Dĺžka operadla vpredu 65 64 1
Min. šírka sedáku vpredu 31 32 -1
Dĺžka sedáku vzadu (od operadla) 50 46 4
Dĺžka operadla vzadu 65 61 4
Priestor pre nohy vzadu min. 16 9 7
Priestor pre nohy vzadu šofér 178 cm 23 21 2
Priestor pre nohy vzadu max. 38 34 4
Rozsah posuvu zadných sedadiel 13 -  
Rozsah posuvu sedadla šoféra 22 25 -3
Priestor pre nohy vzadu šofér 190 cm 16 13 3
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY