vytisknout velikost písma Hyundai IONIQ, kórejskej kladivo na Prius, pokračuje v odhaľovaní

Svetovú premiéru si Hyundai IONIQ odbije zrejme teraz na autosalóne v Detroite. Na jar v Ženeve by sme sa mali dozvedieť presné špecifikácie pre európsky trh.
Hyundai IONIQ, kórejskej kladivo na Prius, pokračuje v odhaľovaní

V Južnej Kórei sa na svet dostali prvé snímky a informácie o novom konkurentovi pre Toyotu Prius. Volá sa Hyundai IONIQ a koncepcia vozidla je s Priusom veľmi podobný. Podľa zatiaľ dostupných informácií prejde IONIQ na jeden liter benzínu 22,4 km.

000.jpg001.jpgV kórejskej tlačovej správe boli len tieto dve snímky. Na kompletné odhalenie si zrejme musíme počkať na jeden z nadchádzajúcich veľkých autosalónov

Svetovú premiéru si Hyundai IONIQ odbije zrejme teraz na autosalóne v Detroite. Na jar v Ženeve by sme sa mali dozvedieť presné špecifikácie pre európsky trh. Zatiaľ vieme, že motor 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva pracuje v Atkinsonovom cykle, rovnako ako v iných hybridoch. Výkon spaľovacieho motora je 77 kW (105 k).

Zážihový motor má krútiaci moment 146 Nm, ale na pomoc si berie elektromotor s výkonom 32 kW (43,5 k) a krútiacim momentom 170 Nm. Ako je na tom celkový výkon a krútiaci moment celej sústavy, to ešte nevieme. Hyundai sa však zmieňuje o dvojspojkovej prevodovke, čo nebýva pri hybridoch obvyklé.

Hyundai IONIQ bude k dispozícii v niekoľkých stupňoch výbavy a cena by mala byť nižšia ako v prípade konkurenčného Priusu. Vedľa klasického hybridu by sa mal predávať aj plug-in hybrid. Do predaja na európskom trhu by sa mal hybridný model dostať v druhej polovici roka 2016.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY