vytisknout velikost písma Hyundai IONIQ, kórejskej kladivo na Prius, pokračuje v odhaľovaní

Svetovú premiéru si Hyundai IONIQ odbije zrejme teraz na autosalóne v Detroite. Na jar v Ženeve by sme sa mali dozvedieť presné špecifikácie pre európsky trh.
Hyundai IONIQ, kórejskej kladivo na Prius, pokračuje v odhaľovaní

V Južnej Kórei sa na svet dostali prvé snímky a informácie o novom konkurentovi pre Toyotu Prius. Volá sa Hyundai IONIQ a koncepcia vozidla je s Priusom veľmi podobný. Podľa zatiaľ dostupných informácií prejde IONIQ na jeden liter benzínu 22,4 km.

000.jpg001.jpgV kórejskej tlačovej správe boli len tieto dve snímky. Na kompletné odhalenie si zrejme musíme počkať na jeden z nadchádzajúcich veľkých autosalónov

Svetovú premiéru si Hyundai IONIQ odbije zrejme teraz na autosalóne v Detroite. Na jar v Ženeve by sme sa mali dozvedieť presné špecifikácie pre európsky trh. Zatiaľ vieme, že motor 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva pracuje v Atkinsonovom cykle, rovnako ako v iných hybridoch. Výkon spaľovacieho motora je 77 kW (105 k).

Zážihový motor má krútiaci moment 146 Nm, ale na pomoc si berie elektromotor s výkonom 32 kW (43,5 k) a krútiacim momentom 170 Nm. Ako je na tom celkový výkon a krútiaci moment celej sústavy, to ešte nevieme. Hyundai sa však zmieňuje o dvojspojkovej prevodovke, čo nebýva pri hybridoch obvyklé.

Hyundai IONIQ bude k dispozícii v niekoľkých stupňoch výbavy a cena by mala byť nižšia ako v prípade konkurenčného Priusu. Vedľa klasického hybridu by sa mal predávať aj plug-in hybrid. Do predaja na európskom trhu by sa mal hybridný model dostať v druhej polovici roka 2016.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY