vytisknout velikost písma Hyundai IONIQ, kórejskej kladivo na Prius, pokračuje v odhaľovaní

Svetovú premiéru si Hyundai IONIQ odbije zrejme teraz na autosalóne v Detroite. Na jar v Ženeve by sme sa mali dozvedieť presné špecifikácie pre európsky trh.
Hyundai IONIQ, kórejskej kladivo na Prius, pokračuje v odhaľovaní

V Južnej Kórei sa na svet dostali prvé snímky a informácie o novom konkurentovi pre Toyotu Prius. Volá sa Hyundai IONIQ a koncepcia vozidla je s Priusom veľmi podobný. Podľa zatiaľ dostupných informácií prejde IONIQ na jeden liter benzínu 22,4 km.

000.jpg001.jpgV kórejskej tlačovej správe boli len tieto dve snímky. Na kompletné odhalenie si zrejme musíme počkať na jeden z nadchádzajúcich veľkých autosalónov

Svetovú premiéru si Hyundai IONIQ odbije zrejme teraz na autosalóne v Detroite. Na jar v Ženeve by sme sa mali dozvedieť presné špecifikácie pre európsky trh. Zatiaľ vieme, že motor 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva pracuje v Atkinsonovom cykle, rovnako ako v iných hybridoch. Výkon spaľovacieho motora je 77 kW (105 k).

Zážihový motor má krútiaci moment 146 Nm, ale na pomoc si berie elektromotor s výkonom 32 kW (43,5 k) a krútiacim momentom 170 Nm. Ako je na tom celkový výkon a krútiaci moment celej sústavy, to ešte nevieme. Hyundai sa však zmieňuje o dvojspojkovej prevodovke, čo nebýva pri hybridoch obvyklé.

Hyundai IONIQ bude k dispozícii v niekoľkých stupňoch výbavy a cena by mala byť nižšia ako v prípade konkurenčného Priusu. Vedľa klasického hybridu by sa mal predávať aj plug-in hybrid. Do predaja na európskom trhu by sa mal hybridný model dostať v druhej polovici roka 2016.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY