vytisknout velikost písma Hyundai IONIQ, kórejskej kladivo na Prius, pokračuje v odhaľovaní

Svetovú premiéru si Hyundai IONIQ odbije zrejme teraz na autosalóne v Detroite. Na jar v Ženeve by sme sa mali dozvedieť presné špecifikácie pre európsky trh.
Hyundai IONIQ, kórejskej kladivo na Prius, pokračuje v odhaľovaní

V Južnej Kórei sa na svet dostali prvé snímky a informácie o novom konkurentovi pre Toyotu Prius. Volá sa Hyundai IONIQ a koncepcia vozidla je s Priusom veľmi podobný. Podľa zatiaľ dostupných informácií prejde IONIQ na jeden liter benzínu 22,4 km.

000.jpg001.jpgV kórejskej tlačovej správe boli len tieto dve snímky. Na kompletné odhalenie si zrejme musíme počkať na jeden z nadchádzajúcich veľkých autosalónov

Svetovú premiéru si Hyundai IONIQ odbije zrejme teraz na autosalóne v Detroite. Na jar v Ženeve by sme sa mali dozvedieť presné špecifikácie pre európsky trh. Zatiaľ vieme, že motor 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva pracuje v Atkinsonovom cykle, rovnako ako v iných hybridoch. Výkon spaľovacieho motora je 77 kW (105 k).

Zážihový motor má krútiaci moment 146 Nm, ale na pomoc si berie elektromotor s výkonom 32 kW (43,5 k) a krútiacim momentom 170 Nm. Ako je na tom celkový výkon a krútiaci moment celej sústavy, to ešte nevieme. Hyundai sa však zmieňuje o dvojspojkovej prevodovke, čo nebýva pri hybridoch obvyklé.

Hyundai IONIQ bude k dispozícii v niekoľkých stupňoch výbavy a cena by mala byť nižšia ako v prípade konkurenčného Priusu. Vedľa klasického hybridu by sa mal predávať aj plug-in hybrid. Do predaja na európskom trhu by sa mal hybridný model dostať v druhej polovici roka 2016.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY