vytisknout velikost písma Hyundai IONIQ, kórejskej kladivo na Prius, pokračuje v odhaľovaní

Svetovú premiéru si Hyundai IONIQ odbije zrejme teraz na autosalóne v Detroite. Na jar v Ženeve by sme sa mali dozvedieť presné špecifikácie pre európsky trh.
Hyundai IONIQ, kórejskej kladivo na Prius, pokračuje v odhaľovaní

V Južnej Kórei sa na svet dostali prvé snímky a informácie o novom konkurentovi pre Toyotu Prius. Volá sa Hyundai IONIQ a koncepcia vozidla je s Priusom veľmi podobný. Podľa zatiaľ dostupných informácií prejde IONIQ na jeden liter benzínu 22,4 km.

000.jpg001.jpgV kórejskej tlačovej správe boli len tieto dve snímky. Na kompletné odhalenie si zrejme musíme počkať na jeden z nadchádzajúcich veľkých autosalónov

Svetovú premiéru si Hyundai IONIQ odbije zrejme teraz na autosalóne v Detroite. Na jar v Ženeve by sme sa mali dozvedieť presné špecifikácie pre európsky trh. Zatiaľ vieme, že motor 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva pracuje v Atkinsonovom cykle, rovnako ako v iných hybridoch. Výkon spaľovacieho motora je 77 kW (105 k).

Zážihový motor má krútiaci moment 146 Nm, ale na pomoc si berie elektromotor s výkonom 32 kW (43,5 k) a krútiacim momentom 170 Nm. Ako je na tom celkový výkon a krútiaci moment celej sústavy, to ešte nevieme. Hyundai sa však zmieňuje o dvojspojkovej prevodovke, čo nebýva pri hybridoch obvyklé.

Hyundai IONIQ bude k dispozícii v niekoľkých stupňoch výbavy a cena by mala byť nižšia ako v prípade konkurenčného Priusu. Vedľa klasického hybridu by sa mal predávať aj plug-in hybrid. Do predaja na európskom trhu by sa mal hybridný model dostať v druhej polovici roka 2016.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY